"Aşk, bir bedende iki kişi."
“Ey aşk...! bir mucize gerçekleştir şimdi
Şapkandan bir kumru havalansın
Bana öyle büyük ki bu kalp,
Gelsin yüreğime yuvalansın”
Kitabı okurken sımsıcak bir yürek buldum. Yaşam kavgasının molalarında, sıcacık bir poğaça, buğusu üstünde demli bir çay, sevgi ve vefayla beslenmiş hoş bir muhabbet, zifiri
Sinema-edebiyat ilişkilerindeki başarılı yapımları, tavsiye film listesi haline getirmek için öncelikle
Edebiyat Atlası ‘ndan bir alıntıyı daha önce paylaşmıştım.(#46533729)
Romanlardan sinemaya aktarılan filmlerde eserin aslına ne kadar sadık kalındığı yoruma açık olmakla birlikte
Her şeyin bir zamanı var ve her şeyin bir nedeni...Hayatı kabullen. Her şey olması gerektiği gibi, korkma Sen de tam olman gereken yerdesin. Kalpten istediğin şeye ulaşmak için, zihninden geçenleri değil, tam da ihtiyacın olan deneyimleri yaşayacaksın Sakin ol. Geç kalmadın. Erken de değil. Kaç yaşında olduğunun bir önemi yok... Kimlerden ileri ya da geri olduğunun da...Kaç yaşında hissettiğinin, kendini nerede görmek istediğinin ve şu an nerede olduğunun farkında olman mühim...Yaşaman gerekeni yaşıyorsun sadece. Ne bir eksik ne bir fazla... Bil ki kusursuz bir düzen var senden gayrı İlmi ve iradesi dışında yaprağın bile kıpırdamadığı bir yaradan var, hatırla Beklentilerinin farkında ol ve onları minnetle değiştirmeyi öğren. Kanaat etmeyi ve şükretmeyi unutma. O vakit göreceksin ki mucizenin kendisisin aslında Mucize SENSİN.
2020 de okuduğum kitaplar ve izlediğim filmler arasında en beğendiğim kitapları ve filmleri sizin için naçizane fikrim olarak paylaşmak istiyorum.Tabi herkesin düşünceleri, hayat anlayışı ve sevdiği şeyler değişebilir.Belki sizin içinde yararlı olur bu paylaşımım.Öncelikle malumunuz korona döneminde çok fazla evde durmak durumunda olduğumuz için genelde kitap ve film konusunda yoğun ve bu açıdan baktığımızda çok faydalı ve yararlı bir yıl oldu diyebilirim bu sene benim için.Gelecek sene umut ediyorum ki hem ülkemiz hem de kendimiz açısından daha umut dolu, huzurlu ve sağlıklı bir yıl olur, özellikle de salgınsız ve mutasyonsuz. Sıralamalar bu arada beğeni sırasına göredir.Umarım beğenirsiniz.
Kitaplar
1 - İki Şehrin Hikayesi (C.Dickens)
2 - Beyaz Gemi(C.Aytmatov)
3 - Madame Bovary(G.Flaubert)
4 - Fareler ve İnsanlar(J.Steinbeck)
5 - Babalar ve Oğullar (Turgenyev)
6 - Beyaz Diş(J.London)
7 - Kuyucaklı Yusuf(S.Ali)
8 - Kiralık Konak(Y.K.Karaosmanoğlu)
9 - Kaplumbağalar(F.Bayburt)
10 - Fatih Harbiye(P.Safa)
Filmler
1 - The Invisible Guest
2 - Parasite
3 - 7.Koğuştaki Mucize
4 - The Devil All The Time
5 - Durante La Tormenta
6 - Joker
7 - Knives Out
8 - Fractured
9 - True Story
10 - Run