Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Modernite, Avrupa toplumlarının toplumsal ve tarihsel koşullarında varlık nedeni olarak bulduğu dine ve ilahi olana karşıtlığı, varlığının temel unsuru kılmış durumdadır. Dolayısıyla dinler veya ilahi olan şeyler açısından kabul edilmeyen her şeye 'özgürlük, bireysel tercihe saygı, hakşinaslık' söylemleriyle taraftar olup, dinler veya ilahi olan şeyler açısından kabul edilen ve savunulan her şeye itiraz etmekte, dine veya taraftarlarına yönelik haksızlıklara sessiz kalmaktadır. Aslında yaşanmış ve yaşanmakta olan, din ile ve din üzerinden ilahi olanla kavgadır; başka bir şey değil.
Sayfa 105
Yaşasın bireysel özgürlük!
Eleştirmen:"Her yazardan,her düşünürden,her bilim adamından alıntılar yapıyorsun.Böyle roman olmaz.Ağır tenkitler alacaksın.Yazar:"Her eleştiriyi dikkate alacak olursam hiç bir şey yazamam.Romancı kural tanımaz.Kurgu hürriyettir!"
Sayfa 366Kitabı okudu
Reklam
Atatürk, bireysel hak ve özgürlüklerinin doğuşuna zemin oluşturan toplumsal-ekonomik sürece pek değinmez, daha çok düşünce süreçlerine vurgu yapar. Allah'ın, dolayısıyla hükümdar ve efendilerin hâkimiyetinin sınırsız olduğu inancının geçerli olduğu bir toplumda, birey için herhangi bir özgürlük ve hak alanı kalmamaktadır. Atatürk'e göre, “doğanın çocuğu olan insan”, “doğanın her şeyden büyük ve her şeyden olduğunu anlayınca, kendisinin büyüklüğünü ve onurunu da anlamaya başlar.” Böylece Atatürk, bireysel özgürlük düşüncesine ulaşmayı, doğaüstü bir varlığın bulunmadığının anlaşılmasını anlaşılmasına anlaşılmasına bağlar. Burada açıkça “Allah'ın büyüklüğü” ile doğanın ve onun bir parçası olan “insanın büyüklüğü” tartışması yapılmaktadır. İnsan özgürlüğü ve onuru, insanın büyüklüğünün kabulüne bağlanmaktadır. Özgürlük isteyen insan, Allah kavramıyla karşı karşıya gelmektedir.
Sayfa 47 - Kaynak Yayınları, 5. BasımKitabı okuyor
Mazoşizm, insanın bireysel özünden kurtulma, özgürlükten kaçma ve kendisini bir başkasına bağlayarak güvenlik arama girişimidir. Bu tür bir bağımlılığın çok çeşitli biçimleri vardır. O, özellikle kültürel kalıplar bu tür bir ussallaştırmayı meşrulaştırdığı zaman, özveri, ödev ya da sevgi olarak ussallaştırılabilir. Mazoşist uğraşlar bazen cinsel itilimlerle karışık ve haz verici olabilirler (mazoşist sapkınlık). Mazoşist uğraşlar çok kez kişiliğin bağımsızlık ve özgürlük isteyen bölümleriyle öylesine çelişirler ki, acı verici ve işkence yapıcı durumlar olarak duyumsanırlar.
"Ne hikmetse sana bireysel değil ulusal özgürlük vaat ediyorlar; sana insanın kendisini duyması gereken saygıdan değil, devlete saygıdan, kişinin büyüklüğünden değil,ulusun büyüklüğünden söz ediyorlar."
Alkol bağımlılığının toplumsal bir musibet olduğu konusunda herkes fikir birliği içinde ama İslam alkolü kınadığı anda içki hemen bireysel özgürlük simgesi konumuna yükseltiliyor.
Sayfa 316Kitabı okudu
Reklam
İnsan arzulayan bir canlıdır, ancak şu özelliği dolayısıyla hayvanlardan ayrılır: Bireysel çıkarlarının ötesine geçip tüm insanların çıkarlarını hesaba katarak kendi kendine kural koyabilmek. Bu da ancak özgürlük ile mümkün olabilir, çünkü seçme şansının olmadığı yerde ahlaki eylem de yoktur.
Gerçek özgürlük, hem sosyal hem bireysel ölçekte, insan için çoğu kez kaygı vericidir. Bir yandan özgürlüğü her şeyden çok isterken öte yandan ondan korkarız.
"Kaba güç"
Toptan katılmalara karşıydı, kimsenin kendi yerine düşünmesini istemiyordu. Sistemleri aşan bir bireysel özgürlük arayışı ve onuruna sahip olduğunu düşünüyordu ama ne zaman kendi kafasıyla düşünme özgürlüğünü savunsa düzen koruyucularının da düzen yıkıcılarının da karşısına dikildiklerini görüyordu. Ona göre bu dünyanın çözümü politika değildi. Kitle heyecanlarından, coşmuş kalabalıkların bilinçsiz kabarmalarından ürküyordu. (...) her zaman ürküten kabarış, ayrıntılara inmeyen, her an, her isteyenin kullanabileceği kaba güçtü.
Bülent'e dair
Özgür Yoksullar
Ne zaman ki kitle hareketi aktif aşamasını tamamlar ve istikrarlı kurumlarla durumunu güçlendirir, bireysel özgürlük işte ancak o zaman ortaya çıkma imkânı bulur.
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.