Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Entelektüel bir tartışmaya girmek aşık olmak gibidir. Öyle ki bittiğinde değişirsiniz, başka bir insan olursunuz. Karşınızdaki kişi de değişir tabii. Eğer fikrinizi gözden geçirmeye hazır değilseniz,kimseyle hiçbir konuda tartışmaya girmeyin. Sadece değişime açık insanlar gerçek anlamıyla münazara edebilir. Yoksa egolarımız zihnimizi kapatır. İllaki haklı olma arzusuyla konuşanlar asla diyalog kuramazlar.
ENERJİ VE ŞİFA Neden Hastalık? Berrak Renk, D51902, St. Louis, MO. Soru: Hastalık denen şeyin neyle ilgili olduğunu bilmek istiyo­ rum. Hastalık hangi rolü oynar, neye hizmet eder? Grup: Farklı formları içinde hastalık daima bir amaca hizmet eder. Siz fiziksel bir bedenle başa çıkmaya çalışan ruhsal var­ lıklar olarak burada bulunuyorsunuz.
Reklam
Buraya da bir soru işareti bırakalım...
Tüm kültürlerde erkekler açık renkli kadınları çekici bulurlar çünkü bir bakıma beyaz ten kadınlarda doğurganlığı ima eder (belki de yumurtlama sırasında ten beyazlamaktadır) Açık ten ayrıca yaşla ilgili belirteçleri daha iyi gözlemlemeye olanak tanıdığı için çekicidir; yaş, özellikle kadınlarda doğurganlığın önemli bir boyutudur. Buna ek olarak açık ten genelde düşük testosteron işaretçisidir. Feminen karakteristiklerin belirteçlerinin bir parçasıdır. Kadınlar feminen olmak (erkekler de maskülen olmak) üzere evrildiğinden ötürü, çok az değişime uğramış iyi genleri özü itibariyle belirtmektedir.
Sayfa 40 - Liberus Kitap
"Entelektüel bir tartışmaya girmek aşık olmak gibidir. Öyle ki bittiğinde değişirsiniz, başka bir insan olursunuz. Karşınızdaki kişi de değişir tabii. Eğer fikrinizi gözden geçirmeye hazır değilseniz, kimseyle hiçbir konuda tartışmaya girmeyin. Sadece değişime açık insanlar gerçek anlamıyla münazara edebilir. Yoksa egolarımız zihnimizi kapatır. İllaki haklı olma arzusuyla konuşanlar asla diyalog kuramazlar. Geçmişte söylediğim buydu, şimdi de aynısını söylüyorum."
Sayfa 211Kitabı okudu
“Entelektüel bir tartışmaya girmek aşık olmak gibidir. Öyle ki bittiğinde değişirsiniz, başka bir insan olursunuz. Karşınızdaki kişi de değişir tabii. Eğer fikrinizi gözden geçirmeye hazır değilseniz, kimseyle hiçbir konuda tartışmaya girmeyin. Sadece değişime açık insanlar gerçek anlamıyla münazara edebilir. Yoksa egolarımız zihnimizi kapatır. İllaki haklı olma arzusuyla konuşanlar asla diyalog kuramazlar.”
Sayfa 234 - Profesör AzurKitabı okudu
Orta Yaş Bunalımı
Orta yaş bunalımı ve yaş dönümü yıllarında yaşama bakış açısı esastan değişime uğrar. Uzun müddet ileriye bakılan, önü açık ve geleceğe dönük olan yaşam (“hayatım nasıl olacak?”, “neye erişmek istiyorum ve bunun için ne yapabilirim?”) gitgide geri bakılan bir yaşama dönüşür. İlerideki yol daralıyor dolayısıyla daha fazla geçmişe dönülüyordur.
Reklam
Hukukçu olmak...
Başarılı bir hukukçu her daim sorgulayan, muhakeme eden ve sürekli gelişime ve değişime açık olan, bir önceki günü bugüne eşit olmayan ,ölene kadar her gün yeni şeyler öğrenme azmi içinde olan bir anlayışın temsilcisidir.
(..)günümüzde çok doğallaşan “Kendinle alakalı bu kadar çok düşünme, “Bir meşguliyet bul., “Rahat ol” gibi düşüncesiz tavsiyelere kulak vermenin pek bir faydası yoktur. Bu öneriler, içimizde bizi rahatsız eden şeyler için yeterli görünmüyor. Öte yandan, ahlaki varlıklar olduğumuz şeklindeki açık gerçeği keşetmeye başlamalıyız. Ayrıca eylemlerimiz ve davranışlarımızla, amaçlarımızla, güdülerimizle ve başarılarımızla bir anlam ifade etmeliyiz. Kendimizi düşünmemek ve kaygılanmamaktansa, kişinin kendiyle ilgili ne yaptığı konusunda çok fazla endişe duyması ve çok düşünceli olması elzem görünüyor. Kur'an'ın insan doğasına ve ruhsal esenliğe ilişkin “tedaviye yönelik” yaklaşımı, bu nedenle, bazı modern psikologlar ve terapistler tarafından sunulan görüşe kökten karşıdır. Örneğin Albert Ellis, normalde duygusal rahatsızlık, nevroz veya akıl hastalığı dediğimiz şeyin büyük ölçüde müşkülpesentliğimizden oluştuğunu düşünüyor. Ellis buna göre danışanlarına, hayatta gerçekten önemli olan şeyin nispeten rahat olmak ve kendini memnun etmek olduğunu öğretiyor. Hayatta kalmak ve hayatta kalırken de makul ölçüde mutlu kalmak, bu tür psikologların ahlaki idealidir. Bu psikologlar bize, “zorunluluklardan” ve “olması gerekenlerden” vazgeçmemizi, katı olmamamızı, sürekli değişime açık olmamızı ve yeni deneyimler yaşamamızı öğütlüyor. Sonuç, düşünen herkesin görebileceği gibi, insanın asli içsel gerçekliğine dair birkaç felaket ve talihsizlikten söz etmek gerekirse, hodbinlik, egoizm, narsisizm, insanları manipüle etme, yüzeysellik, amaçşsızlık, güvensizlik, kaygı ve acımasızlıktır.
Sayfa 201Kitabı okudu
Değişime açık olmak...
Farklı kültürden kişilerin evliliklerinde göz önünde bulundurulması gereken nokta, kültürlerin birbirinden ne kadar farklı olduğu değil, tarafların değişime açık olup olmadığıdır. Bir taraf 'ben böyleyim değişemem' diyorsa, karşı taraf zor durumda kalır.
İnsan beyninin değirmen taşı gibi olduğunu unutma. İçi boş olduğunda kendi kendini öğüten bir mekanizmayla dünyaya geldin. Keşfetmek, araştırmak, anlamak, sorgulamak ve kendi dünya görüşünü oluştururken değişime açık olmak zorundasın.
204 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.