24 Temmuz 1923: Lozan antlaşması imzalandı. Lozan'daki görüşmeler esnasında TBMM'de sert tartışmalar oldu. Rauf Orbay'ın başında bulunduğu hükümet de, Lozan'da Türkiye'yi "başmurahhas" sıfatıyla temsil eden ismet İnönü'ye imza yetkisi vermedi. Bunun üzerine imza yetkisini TBMM reisi Mustafa Kemal verdi. 11 Ağustos 1923: TBMM ikinci
16. ASIRDAN SESLER Aşağıda okuyacağınız yazı “Kanuni Devrinde Bir Sefirin Hatıratı ” isimli kitaptan alınmıştır. Bu sefir, G.D.E. Busbecg’dir. İşte bu sefirin hatıralarından bazı parçalar: Amasya’ya vardığımız zaman, Veziriazam Ahmet Paşa’ya ve diğer paşalara hürmetlerimizi arz ettik. (Sultan burada yoktu). İmparatorun talimatı
Reklam
Laikliğin Doğduğu Ortam ve İslâm
Türkiye’nin batılılaşma sürecinde anlam ifade eden söz konusu farklılıkla ilgili bu kısa açıklamanın nedeni, farklılığın tartışmasız kabul edildiğine ve bunun araştırmaya değer bir konu olduğuna dikkat çekmektir. Zira kanaatimiz odur ki, dün olduğu gibi bugünün Türkiye’sinde de bir çok toplumsal, yasal, idari, ekonomik problemin temel faktörü
Sayfa 142
KORKU NEDİR? KURANDAN TAHLİL
Takvâ sözcüğünün anlamında “korku” ve “korkmak” unsurları bulunmasına rağmen,takvâ’nın sadece “korku” olarak anlaşılması doğru değildir. Fakat ne yazık ki, birçok meal ve tefsir, takvâ ve ittikâ sözcüklerini sadece “korkmak” anlamıyla açıklamıştır. Takvâ veittikâ sözcüklerinin ifade ettiği korunma ve sakınmanın Arapça’da havf, mehâfet, rehbet gibi
Bize büyük harfle Hukuk, diye başlayıp, ardından, "Hukuk, Hakikatin nesnelleştirilmesidir" ya da "Hukuk'un gelişme yasaları, öz olarak insan ruhunun gelişme yasalarının aynıdır" ya da "Hukuk ve Ahlâk özde bir ve aynı şeydir, aralarında yalnızca biçimsel bir ayrılık vardır" vb. gibi sözler edildiğinde, bu, sedaları
Sayfa 114 - Agora KitaplığıKitabı okudu
YANLIŞ DÜZEN-SİYASİ ŞUUR-BUHRAN...
-Toplum hayatının mevcut düzen tarafından tanzim edilmiş sosyal, hukukÎ ve siyasî, kısaca "ahlâkî tümü" içinde sayısız münasebetlerde bulunan insan, düzen değişimi isteğini bildirirken yaşamakta olduğu tezada karşı gelmektedir; bu, yaşamak istediği sistem ile, "yaşadığı" rejimin tersliğidir... Başka bir ifâde ile, yaşamak
Sayfa 44 - 1.Kısım, 1.Levha, -İçtimâî Sistem Çerçevesinde- İBDA YayınlarıKitabı okudu
Geri13
37 öğeden 31 ile 37 arasındakiler gösteriliyor.