Bütün Alıntılar
Ağustosböceğini köleye dönüştüren mantar Dehşet verici bir asalak mantarın bulaştığı erkek ağustosböcekleri zombiye dönüşerek gizli bir görev üstleniyor: Dişilere özgü bir çiftleşme mesajı yayarak, erkek ağustosböceklerini kendilerine çekip onları da zombi ordusuna katmak. Araştırmacılar mantarın sebep olduğu bu alışılmadık
'İnsan (huMAN) nasıl insan (huMAN) oldu' alternatifi:
" 'İlk kültürel gereç, büyük ihtimalle doldurulacak bir nesneydi... Pek çok kuramcı, en erken kültürel buluşların toplanan ürünlerin içine doldurulduğu bir kap ve bir de file gibi bir taşıma gereci olması gerektiğini belirtiyor.' Women's Creation'da Elizabeth Fisher böyle diyor. Ama yo, olamaz. O harikulade, büyük, uzun, sert şey nerede?
Sayfa 60
Reklam
Nutuk
Kurultaydan kısa süre sonra söylevin(Nutuk) ilk baskısı, ilginç bir şekilde, Türk Tayyare Cemiyeti himayesinde gerçekleştirildi. İki ciltlik bu lüks baskının metinleri İstanbul’da, haritalarla çizimleri ise Viyana’da basılmıştı. Aşağı yukarı aynı zamanlarda çıkan halk baskısı ise Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 50 bin kopya basılarak dağıtılmıştı. Bu sayının boyutlarını anlamak için, dönemin Türkiye’sinde halkın sadece yüzde 10,6’sının okuma-yazma bildiğini (kadın-erkek ve şehir-köy oranları arasında da büyük farklar vardı), yani potansiyel okuyucu sayısının tahmini 1,4 milyon kişi olduğunu göz önüne almak gerekir. Basım sayısının yüksekliği, TC idaresinin bu metne verdiği önemi de gösteriyor.
Çocuk ve Lüks 23 Nisan, hem Millî Hâkimiyet, hem de Çocuk Bayramı­mızdır. Bu bayramda her Türkün, bilhassa okul çağında bulunan yavrularımızın gülüp eğlenmeleri, sevinç ve kıvanç duy­maları en tabiî haklarıdır. Buna, hiçbir kimse, hiçbir şey diyemez. Fakat 25 yıldır içimiz kan ağlayarak görüyoruz ki, daha bayram başlamadan, bir (Fantezi, lüks ve
SERDENGEÇTİ’NİN MÜDAFAASI... “Serdengeçti"de neşrettiğimiz “Bir Fakültenin İç Yüzü’’ başlığını taşıyan yazılarımızdan dolayı, evvelâ bu fakülte tarafından tard, sonra da mahkemeye verildik. Biz bu yazımızla bir vicdan borcumuzu yerine getirmiş bulunuyoruz. Bir suçlu sıfatıyla, Allah’ın huzuruna çıkmaktansa C. Savcılan’nın karşısına
Ortaçağ Giysi Modası (15. YY)
Giysilerde lüks meselesinin en ilginç yönlerinden biri, bağlamla ilgilidir. Nitekim değerli elbiselerin kimin için giyildiğini, kimlerin onları giyebi­leceğini ve hangi estetik kuralı temel aldıklarını bilmek önem taşır. Ana gösteriş mekanı tabii ki, aidiyet sembolleriyle dolu olan bütün şahsiyetlerin hareket ettiği salıneyi oluşturan saraydır;
Reklam
48 öğeden 51 ile 48 arasındakiler gösteriliyor.