Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Yas her zaman, sevilen bir kişinin ya da onun yerine konmuş vatan, özgürlük, bir ideal vs. gibi soyut bir değerin kaybedilmesine gösterilen tepkidir. ... Normal yaşam davranışından ağır sapmaları beraberinde getirmesine rağmen, yası hastalıklı bir durum olarak görme ve tedavisi için doktora havale etmeyi hiçbir zaman düşünmememiz de çok kayda değer bir durum. Belli bir zaman sonra yasın üstesinden gelinmiş olacağına güveniyoruz ve yası kesintiye uğratmayı yararsız, hatta zararlı buluyoruz.
yas her zaman, sevilen bir kişinin ya da onun yerine konmuş vatan, özgürlük, bir ideal vs gibi soyut bir değerin kaybedilmesine gösterilen tepkidir.
Reklam
Baba aynı gün zürafa fantezisinin çözümünü bulur: “Büyük zürafa, yani burada büyük penis (uzun boyun) ben oluyorum; buruşuk zürafa ise karım, yani burada onun cinsel organı oluyor ki bunlar, Hans’ı aydınlatmamızın sonuçlarıdır. Zürafa:bkz.Schönbrunn gezintisi. Ayrıca, yatağının üstünde zürafa ve fil resmi asılı. Bütün bunlar son günlerde hemen her
O halde kaygı, bastırılmış özleme tekabül etmektedir, ama özlemle aynı şey değildir; bastırmanın da oynadığı bir rol vardır. Özlem, özlenen nesneye ulaştığında tümüyle tatmine dönüşebilir; kaygıda ise bu çare işe yaramaz. Özlem giderilse de kaygı devam eder, tekrar tümüyle libidoya dönüşemez. Libido, bastırmada bir şey tarafından alıkonur.
Bunun dışında Rank, aynı gençlik öyküsünün tamamının ya da tanıdık gelen par­çalarının sözkonusu edildiği yapıtlarda ya da efsanelerde ge­çen kahraman figürlerinin çoğunu ·derledi: Oedipus, Karna, Paris, Telephos, Perseus, Herakles, Gılgamış, Arnphion ve Zethos vs.
Sayfa 17
Musa vs. Sargon
Bu tarz bir doğum mitinin ilişkilendirildiği en eski tarihi kişilik Babil'in kurucusu (MÖ 2800 civan) Agadeli Sargon' dur. Ona atfedilen anlatıya burada değinmek, bize de yarar sağ­layacaktır: "Ben Agade'nin güçlü kralı Sargon. Annem bir rahibeydi, babamın erkek kardeşi bizim dağlarımız da yaşardı, yine de babamı hiç tanımadım. Fırat kıyısındaki şehrim Azupira­ni' de rahibe olan annem bana hamile kaldı. Beni gizlice do­ğurdu. Beni kamıştan bir sepetin içine yatırdı, zift ile sıvadı ve beni boğulmama izin vermeyecek bir akıntının içine bıraktı. Akıntı su-tanrı Enki'ye sürükledi. Su-tanrı Enki, yüreğinde­ki iyilikle beni sudan çıkarttı. Su-tanrı Enki beni kendi oğlu gi­bi büyüttü. Su-tanrı Enki beni kendi bahçıvanı yaptı. Bahçıvanken beni İştar sevdi, kral oldum ve 45 yıl hükümdarlığımı sürdürdüm."
Sayfa 16
Reklam
Aslında rüya etkinliği, bir ruhsal süreçler dizisinin birincisi ve üzerinde en çok durulmuş olanıdır. İsteri belirtilerinin, sıkıntıların, saplantıların, bunamaların vs. ortaya çıkışı özellikle bu ruhsal süreçlerle ilgilidir.
Rüyaları anlamak 19. yüzyılın sonundan beri psikanalitik teori ve pratiğin odağı olmuştur. Freud Rüyaların Yorumu adlı kitabında bir rüyanın esas içeriğinin gizli anlamını ortaya koyabileceğini ileri sürer. Tüm rüyaların arzuların bir tatmini olduğuna inanır. Psikoterapist bir rüyayı anlamaya çalışırken çoğu zaman bir önceki günün rüyayı tetiklemiş olabilecek olaylarını araştırır. Ancakrüyanın asıl içeriği genelde yılların deneyimiyle ve korku, öfke, kaygı, suçluluk vs gibi bastırılmış duygularla yanıltıcı, gizli ya da çarpıtılmış niteliktedir. Bu çarpıtmalar çeşitli formlara bürünebilir. Yoğunlaşma; rüya birkaç fikri veya deneyimi temsil eder. Yerdeğiştirme; rüya kişinin kabul edilemez duygu veya arzularını daha kabul edilebilir olanlara doğru kaydırır. Sembolizm; rüyadaki bir olay veya karakter önem taşıyan başka bir şeyi temsil eder.
Mutluluk çalışmak ve sevmektir. Freud
Sevmek duygusu evrende mutlak bir güçtür ve insanda "her şeyle baş edebilirim" duygusu uyandırır. Severek yapılan iş, severek yürütülen ilişki vs. durumlar kişilere mutluluk kapılarını açar.
Rüyaları anlamak 19. yüzyılın sonundan beri psikanalitik teori ve pratiğin odağı olmuştur. Freud Rüyaların Yorumu adlı kitabında bir rüyanın esas içeriğinin gizli anlamını ortaya koyabileceğini ileri sürer. Tüm rüyaların arzuların bir tatmini olduğuna inanır. Psikoterapist bir rüyayı anlamaya çalışırken çoğu zaman bir önceki günün rüyayı tetiklemiş olabilecek olaylarını araştırır. Ancak rüyanın asıl içeriği genelde yılların deneyimiyle ve korku, öfke, kaygı, suçluluk vs gibi bastırılmış duygularla yanıltıcı, gizli ya da çarpıtılmış niteliktedir. Bu çarpıtmalar çeşitli formlara bürünebilir. Yoğunlaşma; rüya birkaç fikri veya deneyimi temsil eder. Yerdeğiştirme; rüya kişinin kabul edilemez duygu veya arzularını daha kabul edilebilir olanlara doğru kaydırır. Sembolizm; rüyadaki bir olay veya karakter önem taşıyan başka bir şeyi temsil eder.
NTV Yayınları - PDFKitabı okudu
Reklam
_Nevroz, farklı nevrotik eğilimlerin catışması sonucunda ortaya cıkar. Nevrotik eğilimler birbirlerini pekiştirip guclendirmekle kalmayıp, yeni catışmalar da yaratırlar. Nevroz, küçük evrenlerden oluşan bir büyük evren’dir. _Her nevrotik belirti, altta yatan bir catışmayı gösterir. Çatışma belirtileri: Tutarsızlık, yorgunluk ve hırsızlıktır.
_Şeytanla anlaşmak, yani Nevrotik kişinin kendi benliğinden vazgeçmesi, ruhunu satmasına karşılık gelmektedir. Psikiyatride bunu "kişinin kendine yabancılaşması" olarak adlandırıyoruz. Tıpkı bellek kaybı ve kişiliksizleşmede olduğu gibi kişi, kimlik duygusunu yitirmiş, kendine aidiyeti kalmamıştır. Sanki bir sis bulutu icindeymiş gibi
Tabulaştırma ……. (mak)
Tabu, istisnai haller, zorunluluk, fors majör vs. gibi kuralı yumuşatan, delen veya kıran haller, durumlar kabul etmez. Öyleyse öyledir. Ölseniz de öyledir, kalsanız da.Tabu, bir çakıl taşının zedelenmemesi uğruna, Himalayalar’ı bombardıman edebilir. Bir pire için bin yorganı yakar. Bu yüzdendir ki, gerekçe ve mantık, tabunun dünyasına yaklaşamaz. Freud buradan hareketle tabuyu izahta baskı nevrozu (compulsion nevrozu) nu esas almıştır. (…….) Tabulaştırma, emir ve yasağı gaye haline getirmedir. Oysa onlar vasıtadır; gaye hayatın devamıdır. .
Sayfa 52 - Yeni Boyut, 10.Baskı, 1999 (TOTEM VE TABULAR)Kitabı okuyor
Rüyaları anlamak 19. Yüzyıldan beri Psikanalitik teori ve pratiğin odağı olmuştur. Freud, Rüyaların Yorumu adlı kitabında bir rüyanın esas içeriğinin gizli anlamını ortaya koyabileceğini ileri sürer. Tüm rüyaların arzunun bir tatmini olduğuna inanır. Psikoterapist bir rüyayı anlamaya çalışırken çoğu zaman bir önceki günün rüyayı etkilemiş olabilecek olaylarını araştırır. Ancak rüyanın asıl içeriği genelde yılların deneyimiyle ve korku, öfke, kaygı, suçluluk vs gibi bastırılmış duygularla yanıltıcı, gizli ya da çarpıtılmış niteliktedir. Bu çarpıtmalar çeşitli formlara bürünebilir. Yoğunlaşma; rüya birkaç fikri veya deneyimi temsil eder. Yerdeğiştirme; rüya kişinin kabul edilemez duygu ve arzularını daha kabul edilebilir olanlara doğru kaydırır. Sembolizm; rüyadaki bir olay ya da karakter önem taşıyan başka bir şeyi temsil eder.
Sayfa 227Kitabı okudu
Hayaller vs. hayatlar
Nevroza yol açan sıkı, sert bir SüperEgo olduğuna göre eğitimde aşırı katı bir SüperEgo gelişimine yol açan etkenlerden sakınılmalıdır. Sonradan SüperEgo tarafından içselleştirilecek olan eğitim araçları ılımlı tutulmalıdır; SüperEgonun özdeşleşme yoluyla kendine maledeceği ana-baba örneği gerçekte uygulanması imkânsız katı bir ahlak anlayışıyla göz boyamak yerine, çocuğa ana-babanın gerçekteki insani zaaflarını, dürtülere karşı hoşgörülerini de göstermelidir. Çocuğun saldırganlık eğilimlerineyse dış dünyaya karşı ifade edilme olanağı verilmelidir ki, birikip içe yönelmesinler, SüperEgoda acımasız çizgilerin ortaya çıkmasına yol açmasınlar. Eğitim bu koşulların hepsini bir araya getirdiğinde ortaya çıkacak insanların kaygıdan ve nevrozdan kurtulmuş, haz duyma yeteneğine sahip ve içsel çatışmaların yıpratmadığı insanlar olmaları bekleniyordu
217 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.