Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Sufiler, Tanrı’nın ‘’Ben gizli bir hazineydim, bulunmak istedim’’ dediğini rivayet eden bir hadisi alıntılarlardı. Buna göre Tanrı dünyayı yarattı; aklı varoluşa yansıttı ve aklın bütünlüğü içinde var olan her çeşit olanakların tümünü ifade eden muazzam bir çeşitlenme -yıldızlar, gezegenler, kayalar, kimyasal elementler- meydana geldi. Bütün bu çoğalıp yayılmanın içinde ise elementlerin hep daha kusursuz biçimde bir araya gelmesiyle oluşan bitkiler veya hayvanlar gibi karmaşık nesneleri yarattı. En sonunda da her türlü farklılaşmanın tek bir odakta bir araya geldiği, her çeşit akli olanağın onlarda kavranabileceği varlıkları, yani insanları yarattı. Bu varlıklar son kertede (var olan her şeyi kavrayabilmelerini ve her şeyi asıl kaynağına kadar izleyebilmelerini sağlayan) kendi refleksif bilinçleri sayesinde her şeyin kökeninin, yani Tanrı’nın- onun olanaklarını ifade eden bütün bu mucizevî varoluş çeşitliliği aracılığıyla ve bunun ötesine geçip onu keşfederek ve onun varlığına geri dönerek- bilincine varabilecek güçteydiler.
Sayfa 265Kitabı okudu
İHLAS VE NİYET 7.DERS
Bismillah “𝑨𝒍𝒍𝒂𝒉 𝑺𝒊𝒛𝒊𝒏 𝑩𝒆𝒅𝒆𝒏𝒍𝒆𝒓𝒊𝒏𝒊𝒛𝒆 𝒗𝒆 𝒀ü𝒛𝒍𝒆𝒓𝒊𝒏𝒊𝒛𝒆 𝑫𝒆ğ𝒊𝒍, 𝑲𝒂𝒍𝒃𝒍𝒆𝒓𝒊𝒏𝒊𝒛𝒆 𝑩𝒂𝒌𝒂𝒓” Hadisi Ebû Hüreyre Abdurrahman İbni Sahr’dan -radıyallahu anh- rivayet edildiğine göre Resûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurdu: - “Allah Teâlâ sizin bedenlerinize ve yüzlerinize değil, kalblerinize bakar.” (Müslim, Birr 33. Ayrıca bk. İbni Mâce,
Kaynak:https://www.islamveihsan.com/ihlas-ve-niyet-ile-ilgili-ayet-ve-hadisler.htmlKitabı okuyor
Reklam
SELEFİLİK ve SELEFİYE...
Selefîlik/Selefiyye, itikadî konularda Kur’an ve Sünnet’in lafzına bağlı olan ve te’vili kabul etmeyen, gelenek ve mezhep karşıtı bir ekoldür. Selefîlik, İbn Teymiyye eliyle kurulmuş olup Vehhâbîler eliyle Suudi Arabistan’da devletleştiği gibi “Yeni Selefîlik” diye aynı çizginin farklı tonlarda devamı söz konusudur. Selefîliğin kurucusu,
Sayfa 14 - 15,16,17,18,19 Kazım Albay, Aylık/Baran Fikir ve Aksiyon Gazetesi, Ocak2023, İkinci Devre, Sayı 11Kitabı okudu
Sahih bir hadisin, Kur’ân’a dayandığı, ona aykırı olmaması gerektiği açıktır. Ancak hadisle âyet arasındaki münasebet belli bir bilgi ve kültür seviyesine sahip insan aklı tarafından her zaman anlaşılmayabilir. Bu itibarla hadis usûlüne uygun olarak Hz. Peygamber’in söylediği bilinen bir hadisi geçerli saymak gayesiyle Kur’ân’a arzetmek yersizdir; çünkü bu nitelikteki hadis, kendi başına hüccettir.394 Arap dili, çok geniş ve zengin bir dildir. Bir peygamberden başkasının onu bütün yönleriyle bilmesi ve kavraması mümkün değildir. Dolayısıyla Arapça’nın en mükemmel örneği olan Kur’ân’ı en iyi anlayan da yine Hz. Peygamber’dir.395 Onun Kur’ân’ı anlamadaki tecrübesinin bir benzeri yoktur ve olmayacaktır da. Binaenaleyh Hz. Peygamber’in Kur’ân’dan bizim anlamadığımız bazı derin hakikatleri ve ince mânaları anlamış olması mümkündür. Bu nedenle onun bu aşkın tecrübesinin neticesi olan hadislerinin, Kur’ân ile uygunluğunun anlaşılması her zaman mümkün olmayabilir.396 394 bk. Yıldırım, a.g.m., s. 108-114. 395 Şâfiî, er-Risâle, s. 42. 396 İbrâhîm Muhammed el-Hûlî, es-Sünnetü beyânen li’l-Kur’ân, s. 78 vd.
"𝗘ğ𝗲𝗿 𝘂𝘁𝗮𝗻𝗺ı𝘆𝗼𝗿𝘀𝗮𝗻 𝗶𝘀𝘁𝗲𝗱𝗶ğ𝗶𝗻𝗶 𝘆𝗮𝗽𝗮𝗯𝗶𝗹𝗶𝗿𝘀𝗶𝗻" (Buhari, Enbiya/54) hadisi dillere peleseng olarak hala toplumsal hayata yön vermektedir. Öyle ya, kişi ar duygusundan sıyrılmışsa, ayıplamaktan kaygı duymuyor, utanmıyorsa artık onu kötülükten ne alıkoyabilir?
Sayfa 291Kitabı okudu
g. Kadınlara yazıyı öğretmek “Kadınlarınızı odalarda oturtunuz, onlara yazıyı öğretmeyiniz.”1 Hakim et-Tirmizi, bunu nakletmekle kalmayıp ayrıca onu şu şekilde yorumlamıştır: “Resülullah, erkekleri görmesinler diye kadınların odalarında oturtulmasını istemiştir. Bu, kadınları harama düşmekten korumak içindir. Çünkü onlar nefislerine sahip
Reklam
3.2. Sahih hadise muhalefet Hz. Peygamber (s.a.v) teşrî açısından hatadan beridir. Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur: “ 0 kendi hevasından konuşmaz. Onun söyledikleri vahiyden başkası değildir.”74 Bundan dolayı ondan sadır olanda çelişki ve noksanlık söz konusu olamaz. Bazı hadis rivayetleri bazılarıyla çelişiyor zannı uyandırsa da metinleri
( Bazı videolarda bu konu ile alakalı ithamlar gördüğüm için konuyla alakalı cevap niteliğindeki yazının tamamını paylaşıyorum. Bu konuyu merak edenler aşağıdaki yazıda kaynaklarıyla cevapları görebilirler. ) ZAYIF HADİS VE SUFİLER Dilaver Selvi Bazıları, sufîlerin zayıf hadisle amel ettiklerini, tasavvuf kitaplarında senet yönüyle zayıf
Geçmişlerin Ardından Kur'an Okumak
Ma’kıl b. Yesâr’dan (r.a) rivâyet edildiğine göre Peygamber (s.a.v) şöyle buyurdu:“Ölülerinize Yâsîn okuyunuz”157. AÇIKLAMA Hadisin isnâdı hakkında şu teknik bilginin verilmesinde fayda vardır:Rivâyetin “Ebû Osman ve leyse bi’n-Nehdî an Ebîh” şeklindeki isnad zinciri tartışılmış; Ali b. el-Medînî (v. 234/848) ve Zehebî (v. 748/1347) gibi
İmam-ı Â’zam Ebû Hanife ve Mürcie İthamı Üzerine
İslâm’ın ikinci nesline erişen İmam-ı Â’zam Ebû Hanife’nin itikadı hem seleften olması hasebiyle hem de amelî bir mezhebin kendisine nispet edildiği müctehid bir âlim olması hasebiyle kendisinden sonra hem müntesiplerinin hem diğer mezhep müntesiplerinin hem de muhaliflerinin merakını cezbetmiş ve onu tasvip etmeyenler çeşitli yakıştırmalar ile
Reklam
Hadislere Akılcı Yaklaşım Mu'tezile’nin akılcı olduğu biliniyor. Günümüzde Ehl-i Sünnet olduğu gözüken insanlarda hadîslere akılcı yaklaşımın bariz bir şekilde ortaya çıktığı bir vakıadır. Hadîslere akılcı yaklaşma ve akabinde reddetmenin sebepleri nelerdir? Hadîslere akılcı yaklaşanlarda göze çarpan özellikler nelerdir? Hadîsleri böyle ele
Oryantalistlerin hadîsle ilgili temel iddialarını kaç başlık altında toplayabiliriz? Oryantalistlerin hadîsle ilgili çeşitli iddiaları vardır. Hepsinin temelinde Müslümanların hadîslere olan güvenini sarsmak yatmaktadır. Kısaca bu iddialardan bazılarını şöyle sıralamak mümkündür: a. Hadîs külliyatı sözlü aktarıma dayalıdır. Hadîsler yüz
16 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.