KALBİM, BURADA BİRAZ DURALIM!
10/10
·315 syf.··
Beğendi
·
2020 101. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 02 Temmuz 2020 11:04
Bu kitabı niye okursun? Sayfaları çevirdikçe insana bakarsın, insanların arasında dolaşır, yüreklerinin ortasından geçersin. Özellikle de kendi coğrafyandakilerin... Seni anlatır, her gün muhatap olmak zorunda olduklarını anlatır. Baş ucunda durur, zaman zaman rastgele bir sayfa açıp okuyasın gelir. Kimdir bunları yazan? Ankara Hukuk’tan mezun olup, avukatlık yapmayan... İzmirli olup Güneydoğu, Brezilya, Hindistan, Arjantin, Venezuela, Ortadoğu insanının yaşadığı sosyal ve ekonomik mücadeleyi önemseyen, gözlemleyen, aktaran... Hep savaş karşıtı yazılar yazan... Kadın hareketlerine destek veren, siyasi tutuklu ve hükümlülerin sorunlarını dert edinen... Kendine özgü kalemiyle yurt içinde ve dışında ödüller alan... Yazıları yurt içinde ve dışında yayımlanan, kitapları yabancı ülkelerde de okunan bir gazeteci ve yazardır ki seveni kadar sevmeyeni de olan... Ödünç kitap alanlar genelde geri getirmez. Eskiden kızardım, şimdilerde umursamıyorum. Yine de, geri getirmez korkusuyla kimselere vermek istemediğim, Ece Temelkuran’ın köşe yazılarından derlenmiş bu kitap, kütüphanemin baş köşesinde durur. İlk defa okuyup bitirdikten sonra, gelişigüzel sayfalar açıp tekrar okudum. Hâlâ da yaparım bunu. İç sesim benimle konuşuyor gibi gelir. Tekrar okuyup bitirdiğim bugün, kendime rastgele bir sayfa açtım. Ülkede kafa yoracak bunca şey varken, sanki bir ‘sakin ol!’ mesajı gibi ne çıktı bakın? “Çiçeklerden nasıl taç yapılıyordu, en fazla buna kafa yoracaksın.” Sonra okumalarını takip ettiğim kadın arkadaşlarım için de ‘tamamen rastgele’ birer sayfa açsam dedim:) Buyrun: Bahar T. “Durdum. Çünkü içimde ses bitti. "Koş" diyen şey yorul­du.” https://1000kitap.com/FatmaErarslan “Durma hakkını kullanan bir kadın olarak sen, ne ağlamanı, ne yüzünü, ne sessizliğini açıklama­dan, sonra, azıcık soluklandıktan sonra yine devam etsen.” https://1000kitap.com/Meyrem_ “O kadar da güçlü değildir hayat aslında; bakmayın siz, in­san o kadar kolay yenilmez.” Selma “Oysa sana sorsalar, şimdiki gözlerinin farkını söyleyemezsin çocukluk fotoğraflarından!” https://1000kitap.com/Mrthnmngn “Sanki peçe­teye bir şeyler karalarsanız bugünü hep elinizde tutabile­cekmişsiniz gibi.” https://1000kitap.com/Gunayilgar “Sayfalarındaki limonlu çay lekeleri, çocukluktan bu yana gelinen yolun haritası gibi.” Heidi “Belki bu sözcükler yü­zünden buralardan gidemiyoruz, kim bilir?” marie sklodowska “Elini çenene dayayıp, adını bile unutana kadar, gidip gelen karıncalara bakasın var senin.” https://1000kitap.com/yasmin25 “Çünkü serçe telaşıyla yaşayan kadınlar, zamanın ağırlığıyla uçabilen büyük kanatlı adamları seçerler.” Duygu Yıldız “Deniz kıyısında bir çocuk başka bir çocuğa elma uzattı. Ağladım.” Nazlıgül “Onlar, bir gece bir düzen bozulup da birinin canı yanmasın diye tek tabanca gezerler...” Maksude “Ya siz bu yazıyı okurken yağmur yağmazsa?...” https://1000kitap.com/OzturkkEcemm “Çünkü insanı, birini sevmeden önceki halinden çok daha yalnız bırakır birinin gitmesi.” Liliyar “Yok, yok; dünyanın en korkunç şeyidir birini sevmek.” Ferah “Karın şüpheli bir sessizliği var; insan aklındaki seslere dalıyor.” Ayşe* “Bu yüzden en severek kurduğum cümleydi: ‘Haydi gidelim!’ “ Laᵈy D'arbanville “Çünkü hayat, onu erken anladığını sananlardan çok fe­na alır öcünü.” https://1000kitap.com/Ecrincyhn “Sen daha yola çıkmadan görünmez urganlarla düğümlendiğin "sosyal ilişkilerin" nasıl galeyana gelip bu meseleyi dünyanın en trajik olayı haline getiriyor!” Gönül. “Tuhaf bir şey aslında, kendisiyle kavgası bittiğinde baş­lıyor insan yaşamaya.” Nermin “Oysa her anneye rağmen, her küçük bot, her küçük çizme koşup bulacaktır bir su birikintisi.” https://1000kitap.com/Nephrenka “Bu irkilme yüzünden anneler, hayatta kendileri nerele­rinden kırıldılarsa, kızları için tasarladıkları çelik zırhların tam o noktasına çifte su vermek isteyeceklerdir.” saime “Bü­yüklerin planladığı zamandan kaçmış bir çocuk yine o ılık battaniyelerin altına girer.” Nur “Çocuklukta olan kimi şeyler çok sonraları bir zaman bir anda yakalar sizi. İçinize ılık, hazin bir şey akar.” Yazgı Yurdaarmağan “Ezber bozulur, cümle dağılır. İşte o zaman insana bir 'B planı' gerekecektir.” Gül “Çünkü bir kere başarıyla vermiş­seniz bu berbat sınavı, "hiçbir şey" olarak kalmayı becer­diyseniz, bir daha sırtınızın kolay kolay yere gelmeyeceğini bileceksiniz.” Ebru Ince “Kaçarken kaçar­ken belki günün birinde kendine denk geleceksindir.” Demet “Kafayı yemiş öğretmenin de­diği gibi, belki de uzak durmalısın istediğinden. Çünkü gü­zel bir sürpriz seni daha çok korkutabilir işlerin ters gitme­sinden.” Nərmin Quluzadə “Bir de mümkün aslında; hem portakal reçeli yapmak hem de dünyanın tekinsiz yollarında maceralara atılmak.” Röya Abraham “Ancak bir kadının kara sularına girildi­ğinde iner yelkenler yere.” Yeşim “Yolculuk yorgunu olanlar bilirler yine: insan bir yerde durmak ister.” https://1000kitap.com/historikokuyucu “Korkuları yüzünden büsbütün taş kesilip olduğu yerde donakalarak yaşayanlar dışında öyle çok da yürek peşinden koşturma, yürek nereyi gösteriyor diye gözlerini dört açma­ya gerek yok aslında.” Hazan Çelik “Ama asıl oynamamaya karar verdikleri "oyunlar", kazanamayacakları için değil, kaybetmekten korktukları için de değil, kurallarını sevmedikleri için katıl­madıkları oyunlar...” Hercaiokumalar /Ayşe “Bu insanlık sizi fitne fücur fikir ve hesaplarıyla bezdirmese aslında sizin keyfiniz basbayağı da yerinde.” Sezen Dursun “Yoksa boynunu kendine yaslayan kuğular gibi mi olacağız bu kış da?” https://1000kitap.com/WLily “Hiçbir şehirde ismini ezberletecek kadar kalmıyorsan eğer tuhaf bir kudrete sahipsin sen.” https://1000kitap.com/Nctnct “O kadınlara yalnızca yakın durulabilir, yakalanıp durdurursan, kendine ait kılarsan... Ölüverirler.” Semra Yilmaz “Bu dünya, bu ucuz cehennem kalbinin kırık ve hakiki sesini istemiyor, nasıl anlamazsın?” DlkSzgn Not Defteri “Kimse ilişemiyor sana, çünkü sen hep birazdan gide­ceksin.” https://1000kitap.com/yirmi4 “Onların hayatta giydikleri "sahne kostümleri" hep bir yerlerinden sarktığı, üstlerine hiç tam oturmadığı için, kızlarına aynılarını diktirmeye o kadar da hevesli olmayacaklardır.” https://1000kitap.com/Rihee “Batılıp çıkılan çamurlardan kalan, kaderimizi ebru gibi damla damla belirleyen bir şey vardır belki geride...” Kübra “Düşenler, galiba yine bu hayatın her halinden bir şeyler öğrenmeye müsait olanlar oluyor; zaten pek şımartıl­mamış olanlar, zaten durdukları yere pek yerleşemeyen­ler...” https://1000kitap.com/seda_bera “Eğer hala kadınlar ve erkekler için ayrı müfredatlar uygulanacak­sa, oğlan çocuklarına kadınların kafa karışıklığından, kız çocuklarına da erkeklerin onları nasıl anlamayabileceğinden söz edilmeli.” https://1000kitap.com/Zeynep1923 “Bizden başka bir de mutfak fayansları biliyor ne eğlence­li, ne acayip şeylerden bahsettiğimizi.” Ve sevgili https://1000kitap.com/Maritza35 ( Belki yine gelirsin) “İnsan, kalabalık bir şeydir oysa. Bazı kalpler ana-baba günü...” Gözden kaçırdığım okur arkadaşlarım mutlaka olmuştur. Lütfen gönül koymayın olur mu? Hadi siz de açın bir sayfa. Seveceksiniz bu kitabı.
İçeriden Kıyıdan KonuşmalarEce Temelkuran · Everest Yayınları · 2015359 okunma
··1 alıntı·
613 Gösterim
42 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ne güzel Kadın'sın sen Neşe'cim😇 Ece Temelkuran benim için de çok kıymetli bir yazardır. Duyarlı hali, sakınmayan dili, engin yüreği... Bizler de bir parça böyle özelikler barındırıp bu incelemeye dahil olduysak ne mutlu bize. Şunu da eklemek istiyorum. Hiçbir zaman kabul etmediğim bir anlayıştır "kadının en büyük düşmanı yine bir kadındır" Hayır, kadına en iyi dayanak yine bir kadındır. Aynı pencereden bakan, aynı zorlukları yaşayan ve benzer mücadeleleri veren. Kadının en büyük dostu yine bir kadındır. Çok teşekkürler, emeğine ve güzel yüreğine sağlık. Var ol sen🌱🌻
Neşe
Gönderi Sahibi
Penceremiz güzel, bakış açımız güzel, her zaman birlikte bakmak dileğiyle https://1000kitap.com/OzturkkEcemm. 💕🌼
İnsanın bazen kadın olası geliyor 🤭😄 Bu ne güzel bir "kitapkardeşisevgisidir" böyle? 'Kıskanmadık' desek kimsecikler inanmaz. :-) Adı geçen tüm kişi ve kurumlar gerçekten çok değerlidir, siz de dahil tabi 🌼 :-)
Neşe
Gönderi Sahibi
Teşekkür ederim Adem:) Sizleri de Temelkuran’ın Dışarıdan kitap yorumuna dahil edelim artık ne yapalım?😄🌼
😄😄 istemem, yan cebime koy. Teşekkür ederim ☺️
Yüzümde bir gülümseme oluşturdun :) çok hoş olmuş. Çok teşekkürler. Emeğine sağlık, çok incesin ♥️
Neşe
Gönderi Sahibi
Beğenmene sevindim Selma.😊💕🌼
Hangi çiçek diğerini sarı açtı diye ayıplar? Hangi kuş, farklı ötünce diğerine yasak koyar? Çok mu çok severim bu sözü.. Herkesin kattığı renk, verdiği tat bambaşkadır.. En önemlisi de, birbirlerini farklılıklarıyla seven özgüvenli kadınlardır🌹 Senin sayfanda aldığım hissiyat çok kıymetli benim için. Bakış açını, tavrını çok beğeniyorum..💫 Harika bir jest.. Sayfa falı fikri şahane 😄💕💕
Neşe
Gönderi Sahibi
Hissiyatlarımız karşılıklı Sezen. 💕🌼
Çok zarifsin ❤️❤️ yüreğine, emeğine sağlık🙏
Neşe
Gönderi Sahibi
Senin de...
Neşe Hanım çok hoş olmuş. Ece Temelkuran sevdiğim bir arkadaşımın önerisiydi. Bir kaç kere niyetlendim ama okumadım. Daha fazla geciktirmemeliyim sanırım. Sevgiler... 💐
Neşe
Gönderi Sahibi
Beğenmene sevindim https://1000kitap.com/WLily. Bir solukta okursun bence:)💕🌼
Reklam
Teşekkür ederim Neşe. Ne hoş düşünmüşsün. Ece Temelkuran'ı hiç okumadım belki bir ittirilme bekliyordum geldi:) Benim için çıkan alıntı o kadar manidar ki bir bilsen:)
Neşe
Gönderi Sahibi
Rica ederim Gönül. Belki okumak istersin.😉💕🌼