"Müharibə Tanrının ən böyük lənətidir. Günahkar insanların yaxasından tutan ilahi qisas. Tanrı bizdən qisas alır, bir-birimizin əli ilə. Öz əlini qana bulamaq istəmir."
Sayfa 53
Kulda hiç olamadık.
Ben çocuklarımı, karımı, torunlarımı, kardeşlerimi, dostlarımı gömdüm. Birbirini yiyen insanları gördüm. Gökten ekmek yağmalıydı komutan. Biz o kadar günahkar kullar değildik ama yağmadı.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
İnsanları endişelendiren, üzüntüye boğan günahkar olmaları değil, başkalarının kendilerinden daha iyi, daha masum olma ihtimaliydi.
Sayfa 10·Kitabı okuyor
Günahtan kurtulduğuna inanmak mutluluk veriyorsa, bunun için gerekli olan, insanın günahkar olması değil, kendini günahkar hissetmesidir.
“Masumlar azalırken, katlanarak çoğalıyor günahkâr ruhlar…”
Sayfa 52·Kitabı okuyor
1000Kitap