Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Şu bakımdan ki, bir kere İslam, sadece Müslümanlar arası kardeşliğe ve Müslümanlar arası sevgiye yer verir. Müslüman olmayanları "kâfir" olarak hor görür, onlara, hem bu dünyada hem de gelecek dünyada azap hazırlar. Biraz yukarıda belirttiğimiz gibi, bu dünya yaşamı boyunca onlara, genelde ölüm azabını layık bulur. Bununla beraber bu uygulama, onların "müşrik" ya da "Kitap verilmiş" olmalarına göre biraz farklıdır. Müşrikler, Tanrı'ya eş koşanlardır (puta tapanlardır), ki her nerede bulunurlarsa mutlaka öldürülmeleri gerekir. (Bkz. Tevbe Suresi, ayet 5) "Kendilerine Kitap verilmiş" olanlar ise (ki bunların Yahudiler, Hıristiyanlar ve Sabiiler olduğu bildiriliyor Kur'an'da), ya İslamı kabul etmek ya da eğer kabul etmeyecek olurlarsa, "cizye" (kafa parası) vermek zorunluluğundadırlar. Bunu da yapmayacak olurlarsa, üzerlerine saldırılması ve öldürülmesi gereken kimselerdir. (Bkz. Tevbe Suresi, ayet 29) Muhammed'in Tanrısı, "müşrikler" ve "kitaplılar" dışında, bir de "münafıklar" diye bir ayrım yapar ki, bunlar İslamı içtenlikle değil, sadece dış görünüşleriyle benimsemiş olanlardır. Muhammed'in söylemesine göre "insanlar arası kardeşlik" sadece Müslümanlar arasında var olabilir, örneğin Kur'an da: "... Müminler ancak kardeştirler..." (Hucurât Suresi, ayet 10) diye yazılıdır. Ve güya Tanrı Muhammed'e: "...Müminler için (şefkat) kanadını indir" (Hicr Suresi, ayet 88)
Sayfa 228Kitabı okudu
Şeriat ve Kadın 2
Evlilikte olduğu gibi toplum yaşamlarında da kadının karar alıcı rollerde görünmesi, örneğin halifelik, kadılık ya da imamlık gibi işler yapması önlenmiştir. Yine bundan dolayıdır ki Kur'ân'a, Tanrı'nın kadınlardan peygamber göndermediğini, meleklerini dahi dişilerden değil erkek cinsinden seçtiğini ve çünkü eksik akıllı olarak
Reklam
( Eleştirel bir Bakış )
_Dinde zorlama yoktur. (Bakara 256) _Ama, kim İslamdan çıkıp başka bir dîn'e yönelirse sapkındır ve af yoktur. (İmran 90) _Çünkü, tek gerçek din islamdır. (İmran19) _İslam dışı tüm inançlar batıl ve sapkınlıktır.(Hadis) _İslam hakim gelene kadar kafirlerle savaşın.(Enfal39) _Kâfirler istemeseler de Allah nurunu tamamlayacaktır. (Saff 8)
İnsan Yaratılışında Evreler ve Evrimleşme: İnsanın yaratılışını tanıtan ayetler açık bir biçimde birtakım evrelerden ve bunun sonucu olarak da bir evrimleşmeden söz etmektedir. Bu, kelimelerin sıralanışından doğan ve aksini düşünmek mümkün olan bir yorum değildir. Kur'an kullandığı kelimeler arasına "sunime" (daha sonra,
605 syf.
·
Puan vermedi
·
185 günde okudu
Kur’ân'ı kerim 114 sure'den oluşur. Bu surelerin 86'sı mekke dönemi, 28'i ise Medine dönemin de inmiştir. - Fatiha Suresi Kur'an'ın ilk suresidir. Sure, 7 ayetten oluşur. Mekke döneminde inmiştir, ve iniş sırasına göre 5. suredir. Fatiha Suresi'nin ilk sure olması, surenin içeriğinde Kur'an öğretisinin bir
Açıklamalı Kur'an-ı Kerim Meali
Açıklamalı Kur'an-ı Kerim MealiEbu'l A'lâ el-Mevdudi · İnkılab Yayınları · 200443 okunma
Bazı gunumuz Kur'an araştırmacılarının Âl-i İmran süresi 33.ncu âyette (“Gerçek ten Allah, Âdem'i, Nuh'u, İbrahim soyunu ve İmran soyunu âlemler üzerine seçkin kıldı") şeklinde geçen “seçkin kıldı" ya da 'diğer insanlar (üzerine) seçti" ibaresinden çıkarak Hz. Âdem'in yaratılışını o sırada var olan başka
Reklam
Ben yazmadım ama sorgulamak için çok iyi
1. ⁠Köleliği yasaklamıyor. (Bakara: 177-221), (Nisa: 24-25-36-92), (Maide: 89), (Tevbe: 60), (Nahl: 71-75), (Muminun: 5-6), (Nur: 33-58), (Ahzab: 26-50-52-55), (Mucadele: 3), (Mearic: 29-30), (İnsan: 8 ), (Beled: 12-13), (Rum: 28) 2. ⁠Kadını dövmeyi emrediyor. (Nisa: 34) 3. ⁠Dünyayı düz olarak tasvir ediyor. (Hicr: 15), (Ra’d: 3), (Kaf: 7),
Hicr Suresi - 29-35 . Ayet Tefsiri
İslâm düşüncesine özgü “felsefî antropoloji”nin tartışmasız en büyük ismi olan Gazzâlî’nin İhyâ’da, insandaki mevki tutkusunun doğal ve metafizik kaynaklarını araştırdığı bölümde (III, 278 vd.) yer alan, İslâm dünyasında hiçbir zaman ulaşılamamış mükemmellikteki ruhla ilgili tahlilinin bir kısmını önemi dolayısıyla kısaltarak alıyoruz: “Ruh,
Rabbini kendinde ara "Ruhumdan ona üfledim. (Hicr Suresi, 29. âyet) "
İnsanın Allah'ı sevmesi, onun bir şükran borcudur. Çünkü etraflıca düşünürsek görürüz, hissederiz ki, Allah'da insanı sevmektedir. Çünkü, başka varlıklara vermediğini insana vermiştir. İnsanın, kendisine sayısız lütuflarda, ihsanlarda bulunan Allah'ını sevmemesi nankörlük olur. Aslında insanda, sevmek ve inanmak ihtiyacı vardır. Bu ihtiyacı olan duygulara sırt çevirdiği takdirde, yalnız Allah'ına karşı nankör olarak kalmayacak, yaratılış icabı vazifesini yapmadığı için ruhunda bir boşluk, bir eksiklik hissedecektir. Düşünürsek anlarız ki, kul ile Allah arasında gizli, batınî bir münasebet vardır. Bu, açıklaması, anlatılması güç bir hâldir. Sıkıldığımız, üzüldüğümüz zamanlarda, Allah'ımıza sığınırız. Çünkü, O bize, bizden yakındır. Kur'ân'da Biz, size şah damarlarınızdan daha yakınız. (Kaf Suresi, 16. âyet) diye buyrulmuştur. Vicdanlarının emri ile hareket edenler, Allah ı çok ananlar, zikredenler, insanlık yolunda yürüyenler, çok iyilik edenler, hangi vazifede bulunursa bulunsun o vazifeyi hakkıyla yapanlar, çok ibâdette bulunanlar, bu yakınlık mertebesine ulaşan mutlu kişiler bu hâli anlarlar. Bu bir gerçektir ki, insanlık vazifesinin idraki içinde olanlar ve inandıklarını yaşayan faziletli kişiler, Allah'a daha çok yaklaşırlar. Allah, hâşâ, maddî varlık değildir ki ona yaklaşalım. İnsanın Allah'ına yakın olması, mekân ve mesafe bakımından değildir. Vasıflar, duygu ve sevgi bakımındandır. Ruhumdan ona üfledim. (Hicr Suresi, 29. âyet) sırrına mazhar olduğu için Cenâb-ı Hak melekleri Âdem'e secde ettirmiştir.
Sayfa 213 - Kurtuba KitapKitabı okudu
“Ruhumdan ona üfledim.” (Hicr Suresi, 29. âyet)
Reklam
Mülk(Tebareke) Suresi
Rahmân ve Rahim olan Allah'ın adıyla 1.Hükümranlık elinde olan Allah, yücedir. O, her şeye hakkıyla gücü yetendir. 2. O, hanginizin daha güzel amel yapacağını sınamak için ölümü ve hayatı yaratandır. O, mutlak güç sahibidir, çok bağışlayandır. 3. O, yedi göğü tabaka tabaka yaratandır. Rahmân'ın yaratışında hiçbir uyumsuzluk göremezsin. Bir kere
Sonra ona bir biçim verdi ve onun içine kendi ruhundan üfledi. Sizin için işitme gücü, gözler ve gönüller vücuda getirdi. Secde Suresi:9 Ben kuru bir çamurdani şekillendirilmiş balçıktan bir insan yaratacağım. Onu düzenleyip içine ruhumdan üflediğim zaman, onun için hemen saygıyla eğilin. Hicr Suresi: 29 Onu şekillendirip içine ruhumdan üflediğim zaman onun için saygıyla eğilin. Sad suresi: 72 İnsanı, pişirilmiş çamur gibi kuru bir balçıktan yarattı. Rahman suresi:15 Bu ayetleri kelime kelime incelediğimizde, 4 ana elementi görüyoruz: İnsanın hammaddesi olan " toprak elementini" toprak elementinin pişirilmesi için " ateş elementinin" varlığını, çamur kıvamına gelmesi için " su elementinin" gerekliliğini tespit ederiz. Ateşin yanması için " hava elementinin" şart olduğunu bildiğimiz için insanın yaratılışında 4 ana elementi kavrarız. Diğer ayet ise bizlere beşinci elementi, yani " ruh'u" bildirmektedir. Şöyle ki; Sonra ona bir biçim verdi ve onun içine kendi ruhundan üfledi. Sizin işitme gücü, gözler ve gönüller vücuda getirdi. Secde Suresi: 9
7 sayısının sırrı gizemi Kainata baktığımızda içinde 7 rakamının gizli olduğu nice sır ve hikmetlerin en çok merak edilen konulardan biri olduğu görülmektedir. Peki Kuranda 7 sayısının önemine ilişkin geçen örnekler neler? Tasavvufta 7 sayısının hikmetleri... Gündelik yaşantımız içerisinde birçoğumuz 7 sayısı ile ilgili birçok şey duymuşuzdur.
86 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.