"SEVMEYİ ÖĞRENMEK. BiR AŞK OKULU OLSA MÜFREDATINDA NELER OLABİLİRDİ?
1. Hayatı Bilmek
2. Kendini Bilmek
3. Dilbilgisi
4. Yorumlama Kabiliyeti
5. Sanat ve İfade
6. Spor ve Jimnastik
7. Ev Ekonomisi
8. Kültür Bilimi
9. Doğa Bilimi
10. Başka Sevgiler"
-Wilhelm Schmid, Aşk, İletişim Yayınları, syf: 79-84
“Birini takip etmenin en iyi yolu, onun önünde yürümektir. Kimse önündeki kişi tarafından takip edildiğini aklına getirmez.”
-Murat Menteş, Dublörün Dilemması, İletişim Yayınları, syf: 188
Öteki Renkler, Orhan Pamuk'un 1999 yılında İletişim Yayınları'ndan çıkan kitabıdır. Kitabın yayımlandığı tarihe kadar olan dönemde Pamuk'un çeşitli yayın organlarında çıkmış yazı, deneme ve söyleşilerinden oluşur. Ayrıca kitabın girişinde Pamuk'un "Pencereden Bakmak" adlı hikâyesi yer alır.
“Psikotrop ilaç kullanımı ile iletisim cihazlarının arasindaki pek çok bağlantıdan bir tanesi, her ikisinin de toplumsal itaat biçimleri üretmesidir. Ancak sadece uysallığı ve sakinleşmeyi vurgulamak, bu iki ürün kategorisi pazarını destekleyen diğer eylemlilik ve girişimcilik fantezilerini atlamak olur. Örnegin, yetişkinleri yaygın biçimde dikkat eksikligi ve hiperaktivite bozukluğu (ADHD) ilaçlarını kullanmaya sevk eden çoğunlukla kişinin iş yerindeki performansını ve rekabetçiliğini artırma ümididir-
ve daha acımasızı, metamfetamin bağımlılığı çoğunlukla performans ve kendini yüceltme konusundaki tahrip edici kuruntularla ilişkilendirilir.
Söz konusu pazarların küresel ölçekte olması ve büyük nüfusların tutarlı ya da tahmin edilebilir davranışlarına dayanması, kaçınılmaz bir sonuç olarak yaygın bir aynılığı doğurmuştur. Bu sonuca, kitle toplumu kuramlarının eskiden ileri sürdüğü gibi, benzer bireyler üretme yoluyla değil, farklılıkları azaltma veya bertaraf etme, çoğu çağdaş kurumsal bağlamda etkin ya da başarılı biçimde işleyen davranış yelpazesini daraltma yoluyla erişilir.
-Jonathan Crary, 7/24 Geç Kapitalizm ve Uykuların Sonu, Metis Yayınları, syf: 61
Elinizdeki kitap toplumsal Bilinçdışının süregiden mutasyonunu araştırıyor. Şu an bulunduğumuz noktadan, yani virüs salgını ve kapitalizmin felaketler doğuran çöküşünün damgasını vurduğu tarihsel eşikten gözlem yapıyorum. Bu eşikten bakınca, ufukta kaosu, tükenmişliği ve yokoluş eğilimini görebiliyoruz.
Bu mutasyonun mükemmel bir özetini sunan
Demokrasi dışı rejimlerdeki iktidar sahiplerinin hepsi, iktidara tutunmaya çalışırken siyasi rakiplerini katledecek, protes-to gösterilerini engelleyecek veya muhalif grupları doğrudan yasaklayacak değildir. Demokrasi dışı rejimlerin bazıları kendilerini neredeyse demokratik bir rejimmiş gibi gösterecek incelikli yöntemler kullanır ve seçim kaybetmemeyi sağlama alır; ancak bazıları çok daha acımasız yöntemler kullanır. Bu kitapta göreceğimiz üzere, uluslararası ilişkilerin seyri, maddi kaynakların ulaşılabilirliği, muhalif grupların örgütlenme seviye- si ve hatta iktidar sahibinin vicdanı bile demokrasi dışı rejimlerin alacağı kendine özgü şekli ortaya çıkarmada önem taşır. Yi- ne de, kendi aralarında nasıl farklılıklar gösterirlerse göstersinler, demokrasi dışı siyasi sistemlerin tamamında iktidar sahip- leri ve yönetimdeki elitler, kontrolü ele geçirmelerini veya hatta devlet politikasının yönünü etkilemelerini bile engellemek için diğer grupları sistematik bir biçimde (ve bazen çok ağır) maliyetlere katlanmak zorunda bırakır.
Xavier Márguez
Demokrasi dışı siyaset, s.17, iletişim yayınları, çeviri:Ismail Çekem, 2.baski 2020
Köyün bütün kapıları, çıplak ve soğuk "gerçeğin" yüzüne kapanır. Gerçeğin çıplaklığı insanları ürkütmüştür. Mesel onu bulduğunda bir köşeye büzülmüş açlıktan ve soğuktan titremektedir. Mesel ona acır, toparlanmasına yardım ederek evine götürür. Orada gerçeği hikâyeye sarıp giydirir, ısıtır ve yeniden sokağa salar. Hikâyeye bürünmüş gerçek kapıları tekrar çalar ve bu kez köylüler tarafından seve seve kabul edilir. Onu karnını doyurması için sofralarına alırlar, ısınması için ateşin yanı başına oturturlar.
Arjen Barel-Ronni Gurvicz-Stu Packer, Uygulamalı Hikâye Anlatıcılığı, çev. Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul 2024: İletişim Yayınları, s. 29.
Sayfa 29 - çev. Ali Cevat Akkoyunlu, İstanbul 2024: İletişim Yayınları,Kitabı okudu