Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ne müminler ne de inanmayanlar görüşlerinin zemini üzerinde düşünmek için ciddi bir girişimde bulunmuştur. Dolayısıyla bu, elimizde tefekküre dayanmayan inanç ve tefekküre dayanmayan inkar var demektir.
"Ve tanrıların en sevdiği kullar âşıklardır. Çünkü âşıkların yürekleri inanç, akılları tutku, ruhları masumiyetle yıkanmıştır. Bir delilerde vardır bu saflık bir de sevdalılarda."
Reklam
Oysa her düşünsel inanç, her ideoloji, koşulsuz biçimde haklı olduğunu, kusursuz olduğunu inkâr etmeye başladığı an, en içten gücü kırılmış olur.
Sayfa 96 - Can Yayınları
Evde olduğumuz zamanlarda kızarmış ekmeklerin yanık kısımlarını babam yerdi "Mmmm!" derdi. "Kömür gibi! Bünyeye iyi gelir!" ve "Yanık ekmek! En sevdiğim yiyecek!" Hepsini yalayıp yutardı. Biraz daha büyüdüğümde bana, ekmeğin yanık bölümlerini yemeyi hiçbir zaman sevmediğini, ziyan olmasın diye yediğini söyleyecekti. Bunu söylediğinde biran için bana bütün çocukluğum yalanmış gibi geldi: Dünyamın temelini oluşturan inanç sütunlarından biri daha un ufak olmuştu böylece.
Bizim dâvamız..
Benim inandığım ve bağlandığım dâva, ilk insan ve ilk yol göstericinin, dünyayı dolduran inkâra karşı özgür inanç gemisinin kaptanı olan Hazreti Nuh'un Ebedî Kurtuluş Sancağını uygarlıklar başkentine diken, Ateş imtihanından geçmiş ve Kurban şifasıyla azapların zehrini eritmiş Hazreti İbrahim'in, toplumu yönetecek altın kuralları sütunlar gibi ufkumuzda yükselten ve onları kıyamete kadar tarihin levhası olarak belirleyen Hazreti Musa'nın, ölüleri dirilten, ölü gönülleri diriltici soluğun sahibi Hazreti İsa'nın ve nihayet en büyük insan, en büyük yol gösterici, bütün insanlığa ışık tutucu, fiziği ve fizikötesini aydınlatıcı son Peygamber Hazreti Muhammed'in dâvasıdır.
Reklam
Sahiplenme etkisi
Yitirmenin acısından sakınmak bizi kazanmanın hazzına varmaya oranla iki misli güdüler. Evrim bizi elimizde olan şeyi elde edebileceğimiz şeyden daha fazla gözetme duygusuyla donatmıştır. Burada özel mülkiyet kavramına dayanak oluşturan ahlaki duygu çıkar. İnançlar herkese açıklanmış özel düşünceler biçimine bürünen bir tür özel mülkiyettir; dolayısıyla sahiplenme etkisi inanç sistemleri için de geçerlidir.
Sayfa 338
"Hakiki din, muayyen bir inanç ve muayyen bir insana sarılmak değildir beyler' deseydi, bu sözleri acaba nasıl karşılanırdı? 'Hakiki din bunun çok üstünde bir şeydir,' diye diretseydi, belki onu dinsiz bile sayarlardı, sanki din meselesiyle çok ilgilenirlermiş gibi. "
Onurlandırıcı bir inanç ararken, Devrim'in içinde buldum kendimi, ya da en azından olağanüstü yapmacık bir devrimin.
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.