Eylül
(Spoiler içermez) Ahmet Sinan Sürücü'nün ilk kitabı EyLüL. Sakın kitap'tan çıkmış. Sinan, İzmir'de avukatlık yapıyor. Aynı dönem staj yaptığımızdan bu yana tanırım kendisini. Severim de. Doğrusu bir kitap yazdığını söylediğinde benim için sürpriz olmadı. Ceza hukuku ile ilgili zaten bir kitabı vardı ve ikincisini yazmıştır diye düşündüm. Çıkarıp verdiğinde ise bir roman olduğunu gördüm ve oldukça şaşırdım. O gün güzel bir sohbetimiz oldu, konu konuyu açtı. ilk defa edebiyata olan ilgisini ve okuduklarini bu şekilde öğrenmiş oldum, doğrusu çok hoş bir süprizdi. Okumak için heyecanlandım. Hemen basladıysam da araya birşeyler girdi, okuyamadım, iki ay sonra ise kitaba ikinci bir başlangıç yaptim. Ve 300 sayfa iki günde bitti. Oldukça güçlü bir girişi var ve daha ilk sayfada okurum ilgisini yüksek bir seviyeye çeken bir hikaye ile karşılaşıyoruz. O ilgi son sayfaya kadar hiç eksilmiyor. Kitap akıp giden cinsten ve elinizden bırakmak istemeyeceğiniz kitaplardan oluyor. En azından benim için böyle oldu. Yüksek bir ilgiyle giriş yaptığım kitap kurgusu ile üç ayrı zamanda ilerleyen yapısıyla oldukça başarılı. Doğrusu tahmin edilmesi zor bir şekilde romandaki düğüm çözülürken okur olaylarin düşündügü gibi ilerlemedigini görüyor. Yazar ustalıkla bir yerde okuru uyutuyor basit bir şekilde olayların sonlanacagı düşünülürken kitap farklı bir şekilde bağlanıyor. Fazla kelimesi olmayan, okuru yormayan, canlı karakterlerine kolayca bağ kurduğumuz, yarattığı atmosfer ile okuru kendine bağlayan bir roman, olaylar ve konu seçimi elimizdeki romanı güncel ve 2020'lerin romanı yapıyor. Kitap da olayların mahkemeye yansıyan kısmını da okuyoruz, burada benim dikkatimi ceken başka birşey var. Yazarın olaylara ustalıkla yön verme biçimi nedeniyle mi avukat olması nedeniyle mi bilemiyorum
Lise çağı için kitap önerisi
Ortaokulu yapmıştım lise de istendi veee karşınızda: Bu kitapları ben de lisede okudum gönül rahatlığıyla öneririm. En altta liseden sonra okuduğum ama lisede de okunabilecek kitapları önerdim. Uzun soluklu bir liste oldu :) Şafağı Ör (11. sınıfta okudum diye hatırlıyorum. O zamanlar pek fantastik okumuyordum. Bu seriye bayılmıştım. 2 kitabı 2 günde okudum. Mulan retelling, FANTASTİK) Gölge ve Kemik (bunu fantastikte çoook yeniyseniz veya başrolün saçma hareketlerine katlanabilirseniz seversiniz. Yoksa beklentinizin altında kalabilir. Ben tam vaktinde okuduğumdan sevdim. Darkling fav kötü karakterlerimden biri :) FANTASTİK) Satranç (yazarın çoğu kitabı güzel en sevdiklerimi buraya bırakıyorum ÖYKÜ/MODERN KLASİK) Korku Ay Işığı Sokağı (açık uçlu bir sonu var normalde sevmem ama bu öyküye çok yakışmıştı. Dediğim gibi bu yazarın kalemine bayılıyorum 10 kitabını okudum ama bunlar favorilerim.) Sineklerin Tanrısı (12 çocuk tek başlarına bir adada ne kadar yaşayabilir?? Bana coğrafya dersinden önce lagün kelimesini öğreten o kitap nffkfkfk 9.sınıfta okumuştum. MODERN KLASİK) Liste (7'den 70'e okunabilecsk bir kitap ortaokula da önerdim. mümkünse lise başında okumanızı tavsiye ederim. Çünkü bazı kitapları yaşımız geçtiğinde daha az sevebiliyoruz. Sadece 100 kelimeyle konuşulan bir dünya! DİSTOPYA) Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi (bunu lisenin bittiği yaz (17 yaşında) okudum 😅 diğer listeye eklemek istemedim. kısacık bir klasik kitap. Buradaki başrol hayatı tersten yaşıyor. Yaşlı bir adan olarak doğuyor yıllar geçtikçe gençleşiyor. MODERN KLASİK/ÖYKÜ) Cimri (bunu da liseden mezun olduğum yaz okudum. Tiyatro okumayı pek sevmem ama bu kitap güzeldi. TİYATRO) Sherlock Holmes - Şüphe Asla Uyumaz serisi (POLİSİYE) Jane Eyre (Favori İngilizce edebiyatı kitabımdır. Gurur ve önyargıdan daha çok
1000Kitap
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Başlangıç gayet iyi
Vural Aksankur un bildigim kadarı ile ilk basılmış kitabı , daha yeni kitaba başladım Daha dogrusu sadece kitabı açıp göz gezdiriyordum , ilk sayfalarını okudum ilgimi cekti ,hoşumada gitti , Umarım kitabın diger sayfalarında bu şekilde akıcıdır , Yıllardır kitap okumaya çalışıyorum Dan Brown un Cehennem kitabının giriş bölümü çok hoşuma gitmişti, O kitabıda göz gezdiriyordum bir kaç sayfa okuyunca elimden bırakamamıştım , Bu kitap da baya ilgimi çekti , okuma sıramda 10 sıradaydı şimdi ilk sırayı aldı ,
Alıntı
Çok şükür 1000 kitaba giriş yapabildim aylar sonra
Mayıs ayında ne yaptım??
Okuduklarım: Küçük Ağa Proje ödevimdi sanırım Mayıs Ayına ilk bu kitapla başladım. Projenin verildiği zaman sınav haftası olduğu için son ana kadar yapmadım sonra da üç günde bitirdim Jwnqinqjej klasik bendir yani kitabı beğendim yazarın anlatımını da öyle daha çok kitap okurum diye düşünüyorum bu tarz ileride incelemesine ulaşmak isteyenler profilime girebilir❤️🇹🇷 Percy Jackson ve Olimposlular - Şimşek Hırsızı Bu ayın asıl çoğunluğunu Percy Jackson evreni kapsıyor. Uzun süredir başlamak istiyordum proje bittikten sonra da hemen alıp başladım. İlk kitabi gayet güzeldi yine incelemesine profilimden ulaşabilirsiniz 🌊🔱 (pjookuyun) Canavarlar Denizi Tabii ikinci kitabını okumasam olmazdı. Cok hızlı bir şekilde okudum Rick Riordan'ın yazım dili tek kelimeyle mükemmel. Uzun zamandır kitap okumasaniz bile elinizden atamiyorsunuz bunun incelemesi de profilimde var🧡 Titan’ın Laneti Gelelim ayın son kitabına Labirent Savaşını muhtemelen yetistiremeyecegim bu aya o yüzden şimdilik bu ayı bu kitapla kapatıyoruz gibi duruyor şuana kadar ki kitaplar arasından favorim bu oldu bunun da incelemesini daha geçen paylaştım🌠 İzlediğim Diziler ve Animeler: Noragami'nin animesini bitirdim daha cok ikinci sezonunu izledim bu ay denilebilir ilk sezonuna 7/10 ikincisine de 8/10 verdim. Genel yorumlayacak olursam karakterleri güzel ama evreni çok potansiyelli olmasına rağmen üç beş karakterlerden öteye gidemiyor mangasina devam etmeyi düşünüyorum. Anime güzel bence ama daha iyi olabilirdi. Ana üçlümüzü çok sevdim. Hiyori, Yato ve Yukineyi. Başta Yukine'ye ısınamasam da yavaş yavaş ona da alıştım. Yan karakterlerden de en çok Kazumayı ve Bishamon'u seviyorum sanırım. The Witch Hat Atelier: Bunu da haftalık takip ediyorum çok iyi gidiyor aşırı büyük potansiyeli var ve sonuna kadar da kullanacak gibi duruyor. Evreni ve büyü sistemine de
Peter Jackson bey tek kitaptan üç film nasıl çıkardın anlatsana temalı, kitaba giriş yapıyorum :D