Yer yer öldürsem de hakkını veririm Hobbes’un. O’na göre kötüdür insan ve gayesi bir başka insanı tahakküm altına almak ve hayatta kalmaya çalışmaktır. Eşittir de insanlar; bir insan fizik açıdan güçlüyken diğeri zekası ile tesis edeceği ittifakla diğerine galebe çalabilir. Temelde kötüdür ama insan; kötü... Leviathan
Alıntıyı görünce aklıma geldi. Devlet denilen aygıtı anlamanız için okumanızı öneririm.
Leviathan
Aynı isim de film var o da mükemmel.
Yalnız izlerken sinirlerinize hakim olamayabilirsiniz.
Thomas Hobbes'a göre eşitliğin olduğu doğa durumunda; rekabet, güvensizlik, şan ve şeref nedenlerinden dolayı herkesin herkesle savaşı vardır. Ölüm korkusu ve rahat yaşam sürmek isteği, insanları aklın yasaları olan barış şartlarına yani doğa yasalarına yönlendirir.
LeviathanThomas Hobbes