Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Avrupa'da Türk imajı
Avrupalı aydınlar yazdıkları eserlerde Türk korkusunu azaltmak için uğraştılar. Erasmus bu konuda "Osmanlı İm­paratorluğu'nun büyüklüğü insanları korkutmamalıdır. Roma ve Büyük İskender'in imparatorlukları da çok büyüktü ve ye­ nilmez oldukları sanılırdı. Halbuki bugün yoklar. Yıkılıp git­tiler" demektedir. Avrupalı aydınlar, bütün Hristiyanlar gibi koyu bir Türk düşmanıydılar. Birçok Avrupalı aydın Osmanlı İmparator­ luğu'nu nasıl yıkmak gerektiğine dair eserler kaleme almış­lardı. Bunun yanı sıra aydınların eserlerinde Osmanlı idare tarzı örnek olarak da gösterilir. 16. yüzyılda Avrupa'da mut­lakıyetçiliğin teorisyenlerinden Jean Bodin ve benzeri düşü­nürler Osmanlı İmparatorluğu'nun ideal bir siyasi sistemin ör­neği olduğunu söylüyorlardı. Giovio, Frense-Caneye, Busbecq gibi yazar ve düşünürler de Osmanlı askeri ve idari sistemini eserlerinde överler. Osmanlılar yaydıkları korku yanında bazı Hristiyanlar içinse "ümit" anlamı taşıyorlardı. Vergi yükünden ezilen veya dini anlayışını tam olarak yaşayamayan bazı Hristiyanlar, krallık ve prenslik idaresi altında olmaktansa Türk idaresinde yaşa­mayı tercih ediyorlardı.
Sayfa 135Kitabı okudu
Fazıl Mustafa Paşa'nın açtığı 1673 seferinde ordunun çıkışını Edirne'de seyreden Galland, IV. Mehmed'in nasıl bir debdebe içinde yaşadığını bize anlatır. "Padişahın camiye gidiş ve dönüşlerinde, kurban ve şeker bayramlarında, sefir hazretlerinin huzura kabulünde, donanmanın Kandiye fethinden sonraki muzaffer dönüşünde Osmanlı
Sayfa 184 - 1 Turnuva bir çeşit Ortaçağ cirididir, karuzel bu ciridin XVII. asırda aldığı şekildir. Maskarad ise kıyafet değiştirerek yapılan bir Rönesans eğlencesidir.
Reklam
OKUYUCU YORUMLARI
#Repost
pinarliyorum
pinarliyorum
with @make_repost ・・・ İyi pazarlar canlarım, Dün başlayıp büyük bir keyifle bitirdiğim kitabı sizinle paylaşmak isterim. #hakkında İsabel ve arkadaşlarının, bir kültür gezisinde Maya’lara ait yer altı göletleri ile mağaralarını gezmeleri sırasında başlarına gelen korkunç olayları anlatıyor. #cenote
Korku bir savunma hattını düşman hücumundan daha hızlı yarabilirdi.
Sayfa 617 - Dex YayınlarıKitabı okudu
Cadı avının ortaya çıkması için gerekli duygusal, ahlaksal ve toplumsal bir bağlamın yaratılmasında üç öğenin bir araya geldiğini söyleyebiliriz. Bunlardan birincisi cadı avlarının habercisi olan 14. yüzyıl, tıpkı Eski Yunan'da M.Ö. 5. ve Roma İmparatorluğu'nda 3. yüzyılın korkunç felaket dönemi gibiydi. Salgın hastalıklar ve savaşlar toplumu derinden sarsmıştı. Korku ve kuşku sarmalındaki insanların, dünyayı karanlık ve uğursuzluklar için de görmelerine neden oluyordu. İkincisi, gerçek sapkınların ya da öyle oldukları sanılan kimselerin bir zamanların çok güçlü kurumunu, yani Kilise'yi ve onun mutlak gerçekliğin tecessümü olma iddiasını tehdit ediyor olmalarıydı. Üçüncüsü ise, Hıristiyan toplumunun kökleri çok derinlerde olan mizojinisi, bir kadın formunda, ihtiyaç duyulan günah keçisi işlevi görmüştür. Tıpkı yüzyıllar boyunca Hıristiyan dünyasındaki antisemitizmin Nazilerin Yahudilere yaptığı soykırım için ideolojik bir temel sağlaması gibi, kadından nefretin uzun geleneği de cadı avlarını mümkün kılmıştı.
Sayfa 138 - Cennetin Kraliçesinden İblis Kadına
Reklam
İngilizlerin Hindistana getirdikleri demokrasi.
İngilizler 1876-77 kıtlığında ‘hiçbir şey yapmamakla suçlanamazlardı. Aslında yaptıkları her şey kıtlığın etkilerini daha da beter hâle getirmişti. Aynı Stalin'in 1930'larda Rus- ya ve Ukrayna'yı mahveden 'kolektivizasyon kıtlıklarında' olduğu gibi buğday ihracatı devam etmişti. 1877'de yaşananlara birinci elden şahitlik eden Yarbay Ronald Osborne, o korku dolu sahneleri şöyle anlatıyordu: “Kurumuş kuyular ağzına kadar cesetle doluydu. Ölü sayısı o kadar fazlaydı ki zavallı insanlar ölen yakınları için cenaze merasimi yapamıyordu. Anneler, bir somun ekmek alabilmek için çocuklarını satıyorlardı. Erkekler, açlıktan can vermelerini seyretmemek için eşlerini göle atıyorlardı. Ölüm her yerde kol gezerken, Hindistan'daki hükümet huzurundan ve neşesinden hiçbir şey kaybetmemiş gibi görünüyordu. Gazeteler sessizliğe gömülmüştü. İnsanların açlıktan öldüğünün bahsini açmak bile yasaktı. Bu konuda çok sıkı talimatlar vardı."
Sayfa 188Kitabı okudu
Keykavus çok korku içinde idi. Zira evvelce gördüğümüz gibi 1256'da onun ordusu Aksaray'da kendisini perişan eden Moğol generali Baycu'ya karşı durmak teşşebüsünde bulunmuştu; fakat eşsiz bir dalkavuklukla Hülagu'yu teskine muvaffak oldu. Bir çift çizme üzerine portresini yaptırdı ve "köleniz hükümdarının haşmetlu ayağını kendi başı üzerine basarak onu şereflendirmek lutfunda bulunacağı ümidindedir." Diyerek bunları kızgın olan hana takdim etti. Bu hareket İslâmın içine düştüğü alçalmanın derecesini göstermektedir.
Sayfa 362Kitabı okudu
Derinleşti bu yara, ben nasıl dayanayım Filistin yanarken için için ağlayayım Suriye mi, Irak mı, Yemen’e mi yanayım Korku imparatorluğu nam salmış doğu Türkistan için yanayım , yıkılan Libya’ya mı Etrafı ateş çemberiyle sarılmış Arakan için mi ağlayayım Afganistan kan gölü... Bırak da ağlayayım
Sasani Hükümdarı Ardeşir b. Babek'in oğluna nasihatı:
Krallık otoritesi ve dinin birbiriyle mükemmel uyum içinde "iki kardeş olduğunu bil. Hiçbiri diğeri olmadan yaşayamaz. Çünkü din krallık otoritesinin temeli, krallık da dinin bekçisidir. Krallık otoritesi bir temele din de bir koruyucuya ihtiyaç duyar. Çünkü koruyucusu olmayan şey kaybolur, temelleri olmayan ise yıkılır. Senin için içimdeki en büyük korku, toplumda aşağı konumda olan insanların dinin araştırılması, yorumlanması ve öğretilmesinde seni geçmeleri, senin de krallık otoritesinin gücünden dolayı rehavete kapılman ve onları küçümsemendir. Böyle olursa bir zamanlar senin suçladığın, kaba davrandığın, mallarına el koyduğun, sindirdiğin ve küçümsediğin aşağı sınıfların üyeleri ve ayak takımı arasında gizli dinî liderler çıkar. Şunu bil ki bir devletin içinde aynı anda gizli bir dinî lider ve bir siyasal otorite bir arada oldukça, dinî lider daima siyasi liderin gücünü aşındırarak kendinde toplar. Çünkü din temeldir. Krallık otoritesi onun üzerine dikilmiş sütun gibidir. Temeli kontrol eden yapının bütünü üstünde, sütunu kontrol edene göre daha iyi bir denetim sağlar. Şunu bil ki senin hükmün uyruklarının yalnızca bedenlerine geçer, kalpleri üzerinde kralların hiçbir hükmü yoktur. Malından mülkünden edilmiş zeki bir insan sana karşı kılıcından daha keskin dilini kınından çıkaracaktır. Ve eğer onu dinde entrikalar çevirmek için kullanırsa, seni en büyük kötülüklere uğratabilir. İbadet edenler, çileciler, dindarlar dini kraldan daha önce tuttuklarını, dini daha çok sevdiklerini ve din için ondan daha çok tasalandıklarını düşünmemelidir. Kral böyle bir şeye izin vermemelidir.
Reklam
352 syf.
·
Puan vermedi
Güzel Türkiyemi hatırlattı allah sonumuzu hayır etsin. Bu zihniyet hep aynı kitleleri yönetmenin en büyük yolu korkudur ama her korku imparatorluğu bir gün yıkılır.
1984
1984George Orwell · Can Yayınları · 2019165,6bin okunma
kitap listesi
Muhyddin arabi alemin yaratılısı Muhyddin Arabi arifler allahı nasıl bilir Muhyddin arabi varlık ağacı Yıldızların mevki Özün özü Eşşeceretül fil devleti osmaniye Nefsini bilen rabbini bilir Abdulkadir geylani Alemlerin anahtarı Muhyddin ibnül arabi /Futuhatı mekkiye Mişkatul envar Hacı bektaşı veli makalat İbrahim hakkı hazretleri
638 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.