228 syf.
9/10 puan verdi
O, en büyük Türk!
Yine Atatürk incelemesi ile karşınızdayım. Diyebilirsiniz ki "Bu da Atatürk'ten başka bir kitap incelemiyor", isyanınızda haklı olsanız bile elimde değil, çünkü Atatürk tarih sayfalarına sığan bir insan değildir. Onun, çatık kaşlı tarihin dışında kalan nice yönleri vardır. Bunları ancak okuyarak, araştırarak, anlatarak öğrenebiliriz.
Kemal Atatürk
Kemal AtatürkHerbert Melzig · Alfa Yayınları · 201115 okunma
Ülkü Ocakları İlk Ülkü Ocağı, henüz CKMP MHP'ye dönüşmemişken 1966 yılında Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde açılır. 25 Ocak 1966 tarihli dernek tüzüğüne göre kurucu isimler, Atilla Özer, Sami Koçak, Ali Erdan Özcan ve Şerif Eryaman'dır. 1968'de ise Ankara Üniversitesi'nin bütün fakültelerinde ve diğer yüksekokul ve üniversitelerde, yani
Reklam
Boratav ise savunmasında Atsız için şunları söylemektedir: Nihal Atsız'ın Cumhuriyet prensiplerine aykırı düşüncelerinin sadece fanteziden ibaret olmadığı, üniversite yıllarından sonra yavaş yavaş anlaşılıyordu. Nihal, etrafındakilerden ya tam bir alakasızlık ya da tam bir inkıyat görmeye alışmıştı. Ben, herhalde, onun karşısında münakaşa etmeye
Gazeteci Avni Özgürel, Radikal gazetesinde 7 Aralık 2005'te yayımlanan "Amerikancı Sol" adlı yazısında Alparslan Türkeş'e özel bir sohbet sırasında, "1944'te tutuklanıp idamla yargılandınız, size yönelik suçlama devlet aleyhine işlenen cürümler faslındandı. Tabutlukta yattınız, işkence gördünüz. Çok daha basit sebeplerle hakkında
Mecliste halifeliğin kaldırılması tartışması
Zonguldak Mebusu Tunalı Hilmi Bey'in de teklifin lehindeki konuşmasından sonra teklifin tümü üzerindeki görüşmeler yeterli görüldü, maddelere geçildi ve “esasen hükümet ve Cumhuriyet anlam ve kavramının içinde mevcut olduğundan” gerekçesiyle halifelik makamını kaldıran birinci maddenin görüşülmesine başlandı. Urfa Mebusu Saffet Efendi,
Türk tarih tezi
Kemalist tarih tezi, Kemalist ideolojinin en önemli bütünleyici parça­larından birisidir ve kültür devrimi niteliği taşır. Milliyetçiliğin yanı sıra, pozitivizm ve laiklik bu ideolojik formülün felsefi temellerini oluşturur. İlk oluşum işaretleri Milli Mücadele yıllarına kadar gerilere gider. Cum­huriyet ilan edilmeden hemen önce Ankara'da yayınlanan ve Matbuat Müdiriye-yi Umumiyesi tarafından hazırlanan "Pontus Meselesi" isimli ki­tap bu konuda öncülüğe sahip olur. Kitabın "Mukaddime"sinde bazı ya­bancı bilginlere dayanılarak "Irak'ta Sümerler" ile "Filistin ve Anadolu'da Hititler'in" Türk kökenden geldikleri iddia edilir20. Mete Tunçay'a göre esasında bu görüşün XIX. yüzyıla uzanan kökleri vardır. Fakat "çiçeklen­mesi" Ziya Gökalp'le gerçekleşir21. Ancak, ulusal tarih tezinin sistemli ola­rak ifade olunması için biraz daha beklemek gerekecektir. Kemalist Tarih Tezi'nin öncüsü olan Türkiye toplumunun ulusal tarihiyle ilgili görüşle­rin sistemli formülasyonu İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi profe­sörlerinden Yusuf Ziya (Özer) tarafından hazırlanır. Yusuf Ziya, Türk ta­rih formülasyonunu, Türk ırkının Türklerin yaşamış olduğu belirlenen her yerdeki halkların özünü teşkil ettiğine inanmanın bilimsel olmadı­ğını savunan Fuat Köprülü'ye rağmen ısrarla öne sürer ve hararetle sa­vunur. Akademik çevrelerden gelen bütün itirazlara rağmen de bu görüş kolayca tutulur ve yaygınlık kazanır. Çünkü o yıllar milliyetçi ideoloji­nin, Alman ve İtalyan örneklerinden de hareketle gündemi doldurduğu ve etkili olduğu yıllardır.
Reklam
34 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.