“köşede dursun” yazıları.
7/10
·104 syf.··
2025 33. kitabı
·
13 saatte okudu
·
Okunma: 03 Nisan 2025 21:07
Merhaba, kitap 2 ana karakter üzerinden anlatılıyor. Mor Etekli Kadın ve Sarı Ceketli Kadın. Sarı Ceketli Kadının gözünden, onun algıladığı ve bize aktardığı kadarını biliyoruz. Mor Etekli Kadın sürekli gözlem altında. Her hareketini, sevdiği şeyleri, şampuanının kokusunu biliyoruz. Çünkü onunla arkadaş olmak istiyor Sarı Ceketli Kadın. Fakat bunu kontrolcü bir noktadan gerçekleştiriyor. Bir tık güvensiz hissettiren bu anlatıyla günün sonunda da neyin ne olduğunu yine tam olarak çözemiyoruz. (klasik Japon edebiyatı kafası :)) • Bana zamanın hızlı aktığını düşündürecek keyifli bir okuma oldu. Özellikle Japon edebiyatı okumayı sevenlere veya hiç denemeyip yeni başlayacak olanlara tavsiye edilir :)
1000Kitap
Mor Etekli KadınNatsuko Imamura · Can Yayınları · 2021603 okunma
Tüm serinin yorumu :)
9/10
·764 syf.··
2025 94. kitabı
Selamlar. Kazasız belasız uzun süredir kitaplığımda duran bir seriyi daha bitirdiğimi duyurmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Seri ile alakalı hem olumlu hem olumsuz birçok düşüncem var. Aslında aranızda bir çoğunuzun okuduğunu ya da konusunu bildiğini düşündüğüm için daha çok düşüncelerimi yazmaya karar verdim. Öncelikle Feyre karakterini baştan sona sevemedim. İlk kitapta herkesin yapma dediği her şeyi yaptı. 2. kitapta yap denileni de yapmadı. 3. kitapta yaptıkları ise bendeki yerini değiştirmedi. Tamlin eğer linç yemeyeceksem benim sevdiğim karakterlerden biri oldu. ne kadar bencil, çıkarcı bir adam gibi görünse de onun yaşadıkları da az değildi. Rhys hakkında Kararsızım ama olur olmadık yerlerde yaptığı esprilerle beni çokça güldürdüğünde itiraf etmem gerekiyor. Aynı kandan olmadan kardeş olmanın güzelliği çok güzel işlenmişti. Yani yazar her seferinde beni şaşırtmayı başarıyordu. İlk kitapta okuduğumuz her şeyin aslında yalan olduğunu görmek beni büyük şoka soktu. Yazarın ters köşelerini gerçekten sevdim. Acayip zeki detaylarla yazılmış bir kurguydu. Hiç beklemediğiniz bir şeyi başka bir detayla farklı bir kitapta birleştirebiliyordu. Bu yönüyle çok güçlüydü. İlk 3 kitap Rhys, Feyre ve Tamlin ağırlıklıydı. Son kitapta Cassian ve Nesta işlenmişti. Cassian yine benim sevdiğim ama aynı zamanda kararsız kaldığım karakterlerden biriydi. O hiçbir şeyi takmayan görüntüsünün altındaki yaşadıkları beni çok etkiledi. Azreil tamamen favori karakterimdi. İlk kitaptan son kitaba kadar asla çizgisini bozmadı. Yani beni yanıltmayan tek karakterdi diyebilirim. Amren ve Mor yaşadıklarından sonra güçlü kalmalarını sevdiğim kadın karakterlerdendi. Nesta yine benim kararsız olduğum ama kendini bulduğu için sevindiğim karakterlerden biriydi. Elain görününün aksine daha da güçlü bir
2024 Okuma Raporları
Kanatlar ve Küller SarayıSarah J. Maas · Dex Yayınları · 20183,525 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Rhys ve pasifliği…
8/10
·647 syf.··
2025 13. kitabı
Evet... Gelelim bence bu serinin tek güzel kitabına. Bu kitabı benim için en güzel kılan şeylerden biri Rhys-Feyre ilişkisinin yavaşça işlenmesi oldu. Birbirlerinin eşleri olduklarını biliyoruz ama yazar ikiliyi yazana kadar bizi kıvrandırdı ve kesinlikle bu kıvranma kitabı benim gözümde en çekici kılan detay oldu! Ancak eleştirim yok mu? Elbette var. Yazara çok sorum var keşke karşımda olsa da sorabilsem her şeyi. İlk kitabin sonunda Feyre ölümden dönüyor ve her lordun belli özelliklerini almış bir fey oluyor. Kısacası yazar kızımızın çok güçlü olduğu mesajını veriyor. Peki yazarcım, madem kızımız bu kadar güçlü; söylesene bana dört kitapta elle tutulur neden hiçbir şey yapmadı? Ablası Nesta'nın da güçleri vardı ve onun kitabında Nesta gayet de güçlü tasvir ediliyor ve bunun da altını dolduruyor ama ya Feyre? O kadar gücü var ama hepsi çöp ziyan bence. Yazarımız maalesef güçlü kadın karakter yazarken bunu kanıtlayacak çok az sahne yazmış. Feyre bu kitapta çok güçlüydü kendi başına çok zorlukların üzerinden geldi diyeceksiniz mesela, ve haklısınız da ama hadi biraz mantıklı olalım. Feyre daha yeni feye dönüştü, ne bir savaş deneyimi var ne de güçlerinin farkında. Şimdi bunlar Rhys ile beraberler değil mi, hani Rhys de güya Feyre'ye aşık. O zaman soruyorum Rhys, sen daha feye dönüşeli birkaç ay olan bir kızı nasıl ölümün pençelerine kolayca atarsın? Feyre kendi başının çaresine bakabilir diyenler olacaktır tamam arkadaşlar baksın tabii de bunun bir öğrenme süreci olur değil mi? Kızımız dersler alır, güçlenir öyle başının çaresine bakar. Ama her ne hikmetse Feyre Gece Sarayına geldiği andan itibaren her türlü zorlu görevi başarıyla üstleniyor. Aşkından ölen Rhys de kızımızla gurur duyuyor. Klişe. Resmen boş bir feminizm anlatımı olmuş. Ben güçlü karakter severim de
Roman
Sis ve Öfke SarayıSarah J. Maas · Dex Yayınları · 20204,682 okunma
Peri P*rnosu Kitaplar En İyi Fantastik Değil
5/10
·764 syf.··
2025 22. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 09 Nisan 2025 18:05
Öncelikle bazı Acotar Fanları üzerime saldırmasın diye birkaç açıklama yapmak, sonra incelemeye geçmek istiyorum. Çünkü ne zaman Tiktok'ta bilmem yerde fikir paylaşsam kitabı dört kutsal kitap gibi görüp de üzerime çullanan okurlar var... Hem bu kez sevdiğim şeylerden değil, direkt sevmediğim şeylerden bahsetmeye başlayacağım ve bunlar da baya bir sitem dolu olacak. Tabii bunlar benim düşüncelerim... Ben genelde bir kitabı sevmediğim zaman, "belki sorun bendeydi, bana hitap etmiyordu, okuduğum dönemden kaynaklı olabilir vs vs..." Şeyler yazıp söylerim ki sevmediğim kitabı okumayan birisi, benim yorumundan dolayı tümden etkilenmesin. Yani genelde ılımlı yaklaşmaya çalışırım. Ancak: Bazı kitaplar var ki beni gerçekten de çileden çıkarıyor... O zaman sadece içimdekileri dökesim geliyor. İşte bu kitapta onlardan birisi... Ya da ona yakın birisi... Genelden özele gideceğim ama madde madde olacak ve başta da dediğim direkt sevmediğim şeylerden bolcaaa bahsedeceğim. Ve bu da spoilerlı olacak. Elimden geldiğinde olayları üstü kapalı bir şekilde anlatmaya çalışacağım ama ne kadar başarırım bilmiyorum. O yüzden eğer okumadıysanız 4. maddeden sonrasını okumayın. Şimdi neden beklentimin altında kaldığını, sevmediğimi anlatayım... ~~~~~~~~~~~~~~~~~ 1) Dünya inşası yetersiz. Yani belli bir kuralı, düzeni net yok. Benim okurken kafam karışıyor. Kim kimden daha güçlü, ne neyin haltına yarıyor bazı noktalarda bile tam anlamış, kafaya oturtmuş değilim. Misal bir şey ortaya çıkıyor, ona en tehlikesi, en güçlüsü unvanını veriyorlar. Sonra derken başka bir varlık ortaya çıkıyor. O da öncekinden daha tehlikeli oluyor... Ya da çok güçlü bir büyü ile bir yer korunuyor, pat diye o büyük eski büyü denilen şey yüzünden yıkılıyor. Yani bodoslama bir bilgi veriliyor. Biz gelmişiz üçüncü
1000Kitap
Kanatlar ve Küller SarayıSarah J. Maas · Dex Yayınları · 20183,525 okunma
Mor Mürekkep
Puan vermedi·224 syf.·
2025 13. kitabı
Rafa kaldırılmış duygularımız, kelimelerimiz, hâllerimiz var bizim. Kitabı okurken sanki o kadim duyguları tozlu raflarından hüzünlü bir şekilde elime alıp kalbime bastırdım. Eser, körelmiş duygularımızı mayalasın diye yazılmış bir damla mor mürekkeple...
Duygu ve Düşünce
Mor MürekkepNazan Bekiroğlu · Timaş Yayınları · 20212,178 okunma
Puan vermedi·124 syf.··
2025 166. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 08 Nisan 2025 17:52
Hayatını okuyunca hem erkek olduğunu öğrenmiş oldum hem de kitabı hemen okumak istedim. Fakat kitabı okuduktan sonra, daha çok yolum olduğunu anladım. Kelime dağarcığı geniş biri olmama rağmen anlamını bilmediğim birçok kelime vardı. Ece Ayhan, anlaşılma kaygısı olmadan yazan bir yazar, şiirlerindeki detayları yakalamak için daha detaylı okumak gerekiyor. Eksiğimi tamamlayıp ikinci defa okuyacağım.
Şiirimiz Mor Külhanidir AbilerEce Ayhan · Yapı Kredi Yayınları · 20222,865 okunma