10/10
·440 syf.··
Beğendi
·
2025 1. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 19 Ocak 2025 00:00
Polisiye seviyorsanız cinayet aydınlatma ilginizi çekiyorsa komiser Nevzat hikayeleri tam size göre oluyor :) İlginç bir ritüel ile öldürülen Yusuf cinayetini aydınlatmaya çalışırken peşi sıra gerçekleşen iki cinayet daha … ve düğümü çözmeye çalıştıkça yıllar önceki Güneydoğu’da işlenen ucu Pkk ya dayanan daha farklı ölümlerin ortaya çıkması . Fakat buna rağmen kafanız karışmıyor olay örgüsü çok güzel işlenmiş ve yazarın dili çok akıcı olduğu , araya ufak ufak aşk hikayeleri de serpiştirdiği için asla sıkılmıyorsunuz . Farklı din ve mezheplere ilginiz de varsa bu kitap biçilmiş kaftan . Müslümanlık , Hristiyanlık , Süryanilik , Nusayrilik, Mardin’deki Mor Gabriel manastırı ,İncil ve daha bir çok dinsel öge … Hemşerim yine çok iyi iş çıkarmış . Okuyun , okutturun …
KavimAhmet Ümit · Yapı Kredi Yayınları · 201920,7bin okunma
Puan vermedi·32 syf.··
2025 9. kitabı
Çok güzel bir çocuk kitabıyla geldim. Mesajları, çizimleri, anlatımın sadeliği der, susarım. “Annem ve babam beni hiç dinlemiyorlar.” diyen Begüm’ün sessiz çığlıklarından “Mor Gergedan” metaforunun doğuşuna tanıklık ediyoruz. Hani bazı çocuk kitaplarını aslında yetişkinler de mutlaka okumalı, deriz ya!.. İşte, bu da onlarda bir tanesi. Çocuklar, görülmek, duyulmak, önemsenmek istiyorlar. Haydi, bir kulak verelim. Hem kim demiş, “Gergedanlar Krep Yemez” diye?.. Kitapla kalın. Gergedanlar Krep Yemez Anna Kemp Sara Ogilvie
1000Kitap
Gergedanlar Krep YemezAnna Kemp · Pearson Longman / Çocuk Dizisi · 2012392 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·144 syf.··
2025 4. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 16 Ocak 2025 13:16
Herkese selaaam Size dayatılan herşeyi her düşünceyi ve duyguyu sorgulamadan kabul eder misiniz, yoksa düşünüp sorgular mısınız? Sizler düşünedurun ben hemen sizlere kalemiyle yeni tanıştığım Erdi Erden'in "Mor Kurdele " kitabından kısaca bahsedeyim ki neden böyle bir girizgah yaptığım anlaşılsın... Kitabımızın başkarakteri öğretmen Fikret, alışılagelmiş tarzda kurallarla yaşayan biri değil... Nasıl biri derseniz sorgulayan, irdeleyen ve sistemi eleştiren birisi. Ülkemizdeki eğitim anlayışını ve sistemini düşününce de malumunuz ki eleştirilecek ve düzeltmesi gerekecek ne yazık ki birçok konu var... Fikret öğretmenin gözünden hayata, insanlara karşı derin bir sorgulamanın analizini okuyoruz Mor Kurdele kitabında... Yeni düşüncelere açık olanlar, felseye ilgi duyanlar hayatı ve kendini tanımak isteyenler kitaba şans verebilirler... Her Ay Okuyanlar Kulübü
Felsefe-Düşünce
Mor KurdeleErdi Erden · Parlayan Kitap · 202410 okunma
kimsin sen? şüphesiz; sen, sen değilsin.
9/10
·517 syf.··
2025 3. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 19 Ocak 2025 01:32
Seni, sadece sen olduğun için seven kaç kişi sayabilirsin? Her sabah uyanıyoruz. Öz Benliğimiz ve toplumda kabül görecek davranışlar ile bezeli bir benliğimizi harmanlayıp yeni bir (b?)en oluşturuyoruz. Çoğu ilişki diyaloglarımızda kafamızdaki ses ile dilimizdeki ses aynı sözcükleri içermiyor. En azından benim öyle. Yoksa sen gerçekten sadece Senden mi ibaretsin? İşte böyle. Jack Jack London yazar, insan ilişkileri üzerine çok güzel bir eleştiri sunmuş. Moda,ün,şöhret,popülarite gibi insan yapımı bazı kavramların köklerine öyle bir vuruyor ki. Okurken çok şey sorgulamak zorunda kalıyorsunuz. Vakti gelmiş demekki Martin Eden uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı. Yaşattığı keyif ile birlikte öğretici bir kitaptı. Keyifli okumalar… Bitirdim ben… Koydum lavtamı kenara. Mor üçgüller arasında Gölgeler asılı durdukça Şakımak da sona erdi, şarkılar da. Bitirdim ben… Koydum lavtamı kenara. Eskiden bülbüller gibi erken, Çiy düşmüş çalılarda örerken, Kestim artık sesimi. Yorgun bir ketenkuşuyum şimdi. Dudağımdaki ezgiler bitti, Öttüğünü zamanlar geçip gitti. Bitirdim ben. Koydum lavtamı kenara.
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,4bin okunma
9/10
·232 syf.··
Beğendi
·
2025 3. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 18 Ocak 2025 20:37
Her kadın bir Handan aslında... Halide Edip 'le oturup uzun uzun Handan'ı konuşmak isterdim. Nazım'i, Refik Cemal'i , Sevgili Neriman'i hangi duygularla anlattı duymak isterdim . Bir kalem bu kadar güçlü ise, o kalemi tutan kadın nasıldır kimbilir ... Handan 1900lu yılların Türkçesiyle mektup Tarzında yazılmış efsane bir kitap . Cümlede geçen bir çok kelimenin anlamını bilmeseniz de cümlenin akışı size duyguyu mesajı çok net veriyor . Handan o dönemin entelektüel kadın karakteri. Kuzeni Neriman'la güçlü bir sevgi saygı bağı var. Nazım Handan'a aşık ama duygularını ideolojilerinin gölgesinde itiraf edince Handan gurur yapar ve red edebilmek için, serseri bir adamla ani bir evlilik yapar .Kendini feda eder ama Nazım'da intihar eder. Okurken kitabı bırakıp okuduklarimi sindirme ihtiyacı duydum. Handan'a ayrı Neriman'a ayrı ağladım içimden. O kadar güçlü kadın nasil bu kadar aciz acınası hallere düşer ...Aşk olmaması olmasından daha hayırlı bazı aşkların ... Bu yorumu Anna Karanin i okurken de yapmıştım ... Okunulası , konuşulası ... Ben Mor Salkımlı Ev - Halide Edip Adıvar 'la devam ederken herkese tavsiyemdir . Okumak iyidir Handan
HandanHalide Edib Adıvar · Can Yayınları · 20197bin okunma
10/10
·644 syf.··
Beğendi
·
2025 1. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 13 Ocak 2025 18:52
Sis ve Öfke Sarayı ~ Sarah J. Maas “Ya beni zorla götürseydi? “Seni geri almak için dünyayı yerle bir ederdim.” Herkese selamlar size hayatımın serisinin ikinci kitabı olan sis ve öfke sarayı’nın yorumuyla geldim. Söylemek istediğim o kadar çok şey var ki nereden başlasam bilemiyorum. Öncelikle kitabın konusu, hikayesi, yazım dili, anlatımı, teması, karakterleri her şeyi kusursuzdu. Şu şöyle olsaydı burası böyle olsaydı diyebileceğim tek bir şey yok. Akıcı sürükleyici size aynı anda her duyguyu yaşatabilen bir anda ağlarken güldürebilen bir kitaptı. Ben ilk defa bir kitabın hiç bitmemesi istedim her sayfada ayrı bir keyif aldım okurken hiç sıkılmadım. Ve bu kitapta Tamlin sahnesi çok azdı bu bile keyfimin yerine gelmesi için bir sebep yani kitapta bol bol Rhysand Feyre sahnesi vardı ve Rhysand’in her sahnesini çığlık çığlığa okudum her sahneye heyecanlandım çok ciddiyim. Feyre ve Rhysand bu kitapta o kadar güzeldiki tüm sahnelerine kalbimi bıraktım. Aralarındaki o eşsiz bağ ve o bağ üzerinden kurdukları iletişim birbiriyle o bağ üzerinden konuşmalarını gerçekten çok sevdim. Çift olarak uyumları o kadar güzeldi ki birbirlerini tamamlayan iki yapboz parçası gibilerdi. Ayrıca bu kitapta Feyre’nin karakter gelişimi kitap ilerledikçe kendinin farkına varması güçlenmesi Velaris’i bu kadar sahiplenip onları korumaya çalışmasına gerçekten bayıldım. Feyre gerçekten tam bir yüce leyli oldu. ve 54. bölümü eriyerek şu şekilde okudum Rhysand’in kendini Feyre’ye anlatması bunu yaparken duygulanmasına bittim Ve 54ten sonra gelen 55. bölüm diyorum alev alevdi Okuyun sadece… Ve diğer karakterler Cassian ve Azriel Illyra erkekleri diye bir gerçek var. Onları da detaylı okumak istiyorum. Amren ve Mor onları da çok sevdim hepsi birbiriyle uğraşsada bir arada çok güzeldi bu
İnceleme
Sis ve Öfke SarayıSarah J. Maas · Dex Yayınları · 20204,682 okunma