Bir itaatsizlik eylemidir kişiliğin inşası. Aklıselim sahibi her insan bu “itaatsizliği” tecrübe eder.Bizlere empoze edilen “doğruları” yıkıp, yerine kendi “doğruları”mızı koymamış olsaydık, kendi özümüzü bulabilme şansına haiz olur muyduk?
Bertha Mason
@Berthamason
·
“Her şey yıkılır ve yeniden yapılır
Ve onları yeniden yapanlar mutludur.”
Sayfa 48 - Elsie Norris’in, hastanedeyken, onu ziyarete geldiğinde okuduğu şiirlerden bir mısra.
Bizim toplumumuzdaki eksik anlayış. İçi boş bir ‘kul hakkı’ edebiyatı vardır ama kimse gerçekten diğerinin hakkını gasp edip etmediğini umursamaz.Hatta kötü bir eylem “bunu bu devirde herkes yapıyor” diyerek hızla yayılırken iyi eylemler toplumdaki çürümenin getirisiyle gittikçe nadir görülmeye başlandığı için “örnek vatandaş” etiketi ile halka servis edilir.Örneğin artık her hırsızlık haberi, haber değeri taşımaz. Ama para dolu bir çanta bulan vatandaşın bunu polise götürmesi, servis edilecek ve ilgi uyandıracak bir haberdir.Her dürüst insanın göstermesi gereken ahlaki tutum bu kadar göklere çıkarıldığında, etik ve ahlak dışı davranışlar normalleştirilmiş demektir.
Züleyha
@zuleyhaE
·
Demek ki dünyada başkalarının hakkından daha kutsal bir şey yoktur.