Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Gidecekleri zaman, susacakları zaman, karanlık basacak, bir çıtırtı bile işitilmeyecek, bir ışık bile sızmayacak ama asla gitmeyecekler, evet, gidecekler, belki bir gün susacaklar ve sonra bir akşam, ağır ağır, hüzünlü bir biçimde, tek sıra halinde, efendiye doğru uzun gölgeler düşürerek gidecekler, efendi cezalandıracak onları ya da bağışlayacak, üçüncü bir olasılık var mı kaybedenler için...
Kırmızı Kedi
"Biri bizi mi izliyor?" Boone omuz silkti: "Bu olasılık her zaman var doktor."
Reklam
“İnsan sadece iki olasılık arasında seçim yapabilir: geriye ya da ileriye gitmek.”
Sayfa 144Kitabı okudu
"Bütün bunlar oldu ve şimdi buradayım," de diyorsun. "Evet ve hatta 'Şimdi ne yapabilirim?' de. Etki ol. Yeni bir başlangıç için etki ol. Tepki vererek eski hikâyeyi doğrulamak ve tekrarlamak yerine, her sorumluluk alıp, yeni bir olasılık için etki olmayı seçtiğimizde, çakma benliğin kabuğuna bir darbe indirir ve onu atlatırız. Kabuğa vurduğumuz her bir çekiç darbesinde, kabuğun o bölümü kırılıp dağılırken, o yazmayı duyacaksın belki evet, ama korkmayıp içinden sıyrılabildikçe, bu yanmalar seni korkutmayacak. Aksine birazdan, biraz daha gerçeğini yaşayabileceğini ve özgürleşeceğini müjdeleyen haberciler olarak tanımlayacaksın onları."
Günümüz hükümetleri, partileri ve ideolojileri, cenneti yeryüzünde kurmak iddiasındalar cehennemsiz bir cenneti içinde yaşadiğımız düzenden, cehennemi ve ölümü anımsatan her şey kaldırıldı. Onlardan çok seyrek söz ediyoruz. Mezarlıklar köy meydanına ya da şehir merkezine yakın olacak yerde, gitgide daha sapa yerlere kuruluyor. Dinin egemen olduğu
şairin görevi gerçekte olmuş şeyleri anlatmak değil; aksine olasılık ve zorunluluk kurallarına göre gerçekleşebilecek olayları anlatmaktır.
Sayfa 27
Reklam
Aca Ekapad: (Hava Tanrıları) Bu tanrının Hint mitolojisinde­ ki yeri ve önemi fazla değildir. Genellikle *Ahi budhnya ile birlikte görülür. Bir yerde bağımsızdır (X, 65:13). Öte yandan başka bir yerde (X, .66:11) Okyanus, Nehir, Hava, Taşkın Sel­ lerle birliktedir. Burada özellikle Ahi budhnya ile (Havanın Yı­ lanı ile) özdeşleştirilmesi çok ilginçtir. Atharvaveda'da (XIII, 1:6) Aca Ekapiid'ın iki dünyayı güçlendirdiği söylenir. Yaska onun adının etimolojik açıklamasını (Nirukta, XII, 29) şöyle yapar: Aca "süren, örıüne katıp götüren"dir; ekapiid ise "tek ayaklı" anlamına gelir. İkisi birlikte "tek ayağıyla süren" veya "tek ayağıyla önüne katıp götüren" anlamındadır. Biçimsel ve işlevsel yönden yoruma açık olan bu tanrı, kimi bilim adamına göre "tek ayaklı keçi"dir (Aca "keçi" anlamına da gelir). Kimine göre ise "doğmamış olan tek ayaklı"dır (Aca = doğmamış). Başka tahminler de vardır. Fakat en akla yakın olasılık, yerden göğe kadar uzanan ve içine aldığı şeyleri yutup götüren "hortum fırtınası" olsa gerektir. X, 66: 1 l 'de Ahi budh­ nya ile·özdeşleştirilmesi de biçiminde yılansa! bir yan oldu­ ğunu düşündürmektedir. Doğada havayla ilgili olarak böyle bir görüntü, hortum tipi fırtınalarda görülür.
Kuantum mekaniği ile genel göreliliği birleştirdiğimizde, daha önce ortaya çıkmayan yeni bir olasılık oluşmakta: uzay ve zaman birlikte, herhangi bir tekilliğe ya da sınıra sahip olmayan sonlu ve dört boyutlu tıpkı dünyanın yüzeyi gibi, fakat daha fazla boyutlu bir uzay oluşturabilir. Öyle görünüyor ki bu fikir evrenin gözlemlenen pek çok özelliğini, sözgelimi büyük ölçekteki yeknesaklığını ve galaksilerin, yıldızların ve hatta insanoğlunun evrenin türdeşliğinden daha küçük ölçekli kopuşlarını açıklayabilir. Hatta bu birleşme gözlemlediğimiz zaman okuna bile bir açıklama getirebilir. Fakat eğer evren herhangi bir tekilliği ya da sınırı olmayan tamamıyla kendine yeter bir yapıysa ve de birleşik bir kuram tarafından bütünüyle betimlenmişse, bu, Tanrı'nın Yaratıcı olarak rolü konusunda derin imalar barındıracaktır...
Bir insanın bir başka insanla insanca konuşması, benim için artık düşünülebilir bir olasılık olmaktan nerdeyse çıkmştı.
Reklam
Hiçbir şey imkansız değildir ama belirli şeyler olasılık dışıdır, ya da olasılıksızdır.
İşte olasılık teorisinin de temeli budur: Hatayı en aza indirgemek.
Olasılık olarak bir kere bile ortaya çıkması çok düşük olasılık olan özelliklerin tekrar tekrar ortaya çıkmasının açıklaması nedir? Burada birbirinden bağımsız yakınsak evrimleşme olduğu için ortak atadan miras alınma bir açıklama olamamaktadır.
Sayfa 117Kitabı okudu
Gereklilik tanınmadan olasılık verilemez. Bir şey gerekli olduğu için olasıdır, ama hiçbir zaman olasılıktan gerekliliğe geçilemez. Ancak gereklilik tanıtlandıktan sonra olasılık varsayılabilir.
Bilim, alışık olduğumuz olasılık tayfını gördüğümüz dar pencereyi zorlayarak hızla genişletir. Bilim, bir zamanlar sınırın dışında veya ejderhaların diyarı olarak görünen olasılık bölgelerine hesaplama ve kanıt ile girmemizi sağlayarak bizi özgürleştirir.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.