Ünlü Rus kimyacı Dmitri Mendeleyev, 1869 yılında kimya bilimine çok büyük bir katkıda bulundu. Uzun süren incelemelerinin ardından, elementleri birtakım özelliklerine göre sıralayabileceği bir yöntem keşfetti. Bugün periyodik tablo ya da periyodik cetvel adını verdiğimiz bir düzende, elementleri özelliklerine göre sınıflandırdı. Bunu yapmasının temel amacı belliydi. İnsanlar her bir elementin özelliklerini boşuna ezberlemekle uğraşmasın, gerek duyduğunda periyodik tabloya bakarak ihtiyacı olan bilgiye hızlıca ulaşsın. Yani bilgiye ulaşmayı pratikleştirmişti. Peki bizim ulu ,yüce, über eğitim sistemimiz ne yaptı? Mendeleyev 'in insanlar elementleri ezberlemesin diye icat ettiği periyodik tablonun bizzat kendisini ezberlettirdi. Günümüzde dersler nasıl işleniyor bilmiyorum ama ben lisedeyken,önemli gruplarda yer alan elementleri ezbere bilmemiz istenirdi. Çünkü bu gruplar sınavlarda hep çıkardı... Buradan lise kimya dersinin içeriğini hazırlayanlara gerçekten teşekkür etmek isterim çünkü üzerinden binlerce yıl geçmiş gibi hissetsem de hâlâ bu gruplarda yer alan elementleri ezbere sayabiliyorum. İstersen deneyelim.
H aydarpaşa Li sesinin Na nkör K imyacısı Ra biayı Kesip( Cs) F ı r lattı
He rgele Ne cip Ar sız K a rısını Kesip(Xe) R e ndeledi
Bu kısaltmalar elbette bana ait değil. Bu arada kurulan cümlelerin hep bir kadın şiddetine yönelmesi ayrı bir mesele olarak kenarda dursun da biz ne yapıyoruz sevgili kimya hocalarım? Gerçekten ne yapıyoruz?