Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
biliyorum bunları okurken eski ayyaş kulunuzla alay edeceksiniz ve renklere verdiği bu yorumu pek uydurma ve yersiz bulacaksınız, diyeceksiniz ki beyaz inanç demektir, mavi ise direnç. ama kabarıp kızmadan, coşup taşmadan (çünkü havalar tehlikeli) şu sorularıma karşılık verin lütfen, başka türlü bir zorlamada bulunacak değilim, ne sizlere karşı, ne de kim olursa olsun başkalarına: yalnız şişeden gelme bir söz edeceğim size. kimdir sizi coşturan? kimdir sizi dürtükleyen? kimdir size beyazın inanç, mavinin direnç olduğunu söyleyen? bir kitap diyeceksiniz, gezgincilerin, madrabazların sattığı renklerin destanı adlı küflü bir kitap. kim yazdı bu kitabı? her kim ise akıllılık edip adını koymamış, ama bunun dışında hangi yanına hayran olmalı, bilmiyorum, kendini beğenmişliğine mi, yoksa aptallığına mı?
Sayfa 73 - epub — iş bankası kültür yayınları, bölüm IX | gargantua’nın renkleri ve kıyafeti.Kitabı okudu
gargantua’nın renkleri yukarda okumuş olabileceğiniz gibi beyazla maviydi; bunlarla babası göksel bir sevinç duyduğunu anlatmak istiyordu; çünkü ona göre beyaz sevinç, keyif, haz ve cümbüş, mavi ise göksel şeyler anlamındaydı.
Sayfa 73 - epub — iş bankası kültür yayınları, bölüm IX | gargantua’nın renkleri ve kıyafeti.Kitabı okudu
Reklam
grandgousier baba ötekilerle içip eğlenirken oğlunun gün ışığına çıkarken attığı yaman çığlığı, “içki! içki! içki!” diye bağırdığını duydu ve gırtlağını kastederek “que grand tu as” dedi. orada olanlar bunu duyunca, çocuğa gargantua adının takılması gerektiğini söylediler, çünkü doğuşunda babasının ilk sözü bu olmuştu. böylece eski ibranilerin âdetlerine uyulmuş olurdu. babası kabul etti bunu, anasının da pek hoşuna gitti
Sayfa 65 - epub — iş bankası kültür yayınları, bölüm VII | gargantua adının nasıl konduğu ve gargantua’nın şarabı nasıl tattığı.Kitabı okudu
bizimki doğar doğmaz öteki bebekler gibi: “mies! mies!” diye değil, “içki! içki! içki!” diye bağır bağır bağırmış, bütün dünyayı içmeye çağırırmış gibi, öyle ki bütün içistan ve içmenistan ülkelerinden duyulmuş.
Sayfa 63 - epub — iş bankası kültür yayınları, bölüm VI | gargantua’nın pek garip biçimde dünyaya gelişi.Kitabı okudu
254 syf.
8/10 puan verdi
·
3 günde okudu
François Rabelais (1494?-1553): Roman sanatının doğuşunu müjdeleyen çağın en önemli yazarlarından biridir. Daha sunuşunda, okuyucusuna “Gülmektir çünkü insanı insan eden” diye seslenen Gargantuadır.. Yani, iyilik kendi çıkarına bakmaz." Kitaptan (s:44) Akıcı bir üsluba, konu bütünlüğüne hayran kalmamak elde değil.. Keyifle gülümseyerek okunanlardan Sizde okuyun
Gargantua
GargantuaFrançois Rabelais · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20191,188 okunma
Demek her şeyin bir sonu, bir süresi varmış!
Sayfa 143 - Türkiye İş Bankası XVI BaskıKitabı okudu
Reklam
(Burjuvazi) 15. ve 16. Yüzyıllarda Pagan geleneklerini neşeyle sahiplenmişti ve Hristiyanlık tarafından kınanan bedeni ve tensel tutkuları yüceltiyordu; Günümüzde ise kendisi gırtlağına kadar mala, mülke ve zevke batmış durumda iken düşünürlerinin, Rabelais'lerin, Diderot'ların öğretilerini inkar ederek, ücretlilere dünya nimetlerinden uzak durmayı vazediyor.
Sayfa 2 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
254 syf.
8/10 puan verdi
eleştirel yargının keskin zehiri, keyif alma ve eğlenme hakkına, hiçbir şey için yazılan keyifli metinlere bulaştığında, aydınlanma yıkmaya çalıştığı kilisenin bir türevi olup çıkar ve bir zamanlar üslubu döneminin tüm yazarlarınca taklit edilmeye çalışılmış rabelais'de bundan nasibini alır; "rabelais ölçüsüz, aklın ötesindeki, anlaşılmaz kitabında uç boyutta bir neşe ve uç boyutta bir küstahlık sergiliyor; bilgililiği, kaba saba sözlerle ve can sıkıntısıyla sıvıyor; iki sayfalık öyküyü iki ciltlik saçmalık karşılığında alıyorsunuz böylece. yalnızca birkaç tuhaf kişi , bir bütün olarak bu yapıtı anlayıp takdir etmekle övünür; ulusun geri kalanı is, rabelais'nin şakalarına gülüp kitabını küçümser. soytarıların başı kabul edilir; böylesine keskin bir zekası olan insanın, bu zekayı berbat etmiş olmasına üzgünüz; yalnızca sarhoş olduğunda yazan sarhoş bir felsefeci o." (voltaire) rabelais'nin metninin karşısına çıkarılan ve onu değerden düşüren şeyleri sıralamalı; ölçü eksikliği, anlaşılmazlık, utanmazlık, abartı, bolluk, saçmalık, soytarılıki ciddiyetsizlik, kullanım değerinin olmayışı, aklını gereksizliklerle meşgul edişi, sarhoşluk... bu küçük alıntı aydınlanmanın dindar tarafını gösteren sayısız alıntı kadar numunelik. dinin aklın sınırları içine alınması arzusuyla çıkılan yol akıl dinine dönüştüğünde edebiyat adına en sıkıcı metinlerin çıkmasından daha doğal bir şeyde olamazdı herhalde.
Gargantua
GargantuaFrançois Rabelais · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20191,188 okunma
Ya Sokrates'in Suçu Ne?
“Demek ki, Voltaire de, Rabelais de, dâhi Swift de, eski çağlarda yaşamış Petronius ve Lukretius de, Sokrates'in güçlü bir ruha sahip rakipleri Gorgeous ve Aris tophanes de, günümüz düşünürleri Leopardi ve Schopenhauer da birer aşağılık demagog, fikir hilebazı ve yalancıdır, bunu mu söylemek istiyorsun?
Sayfa 218
Reklam
Böylece, yazarların hep bildikleri şeyi yeniden keşfettim: Kitaplar her zaman başka kitaplardan söz ederler ve her öykü daha önce anlatılmış bir öyküyü anlatır: Rabelais ya da Cervantes bir yana, Homeros bunu biliyordu, Aristoteles de biliyordu.
Sayfa 701Kitabı okudu
St. Augustine, “Hepimiz idrarla dışkının arasından doğduk” der. Bebeğin günahın damgasıyla dünyaya gelişine dair bu kadın düşmanı yaklaşım, kitonyen dünyanın gerçekliğiyle paralellik gösterir. Ama doğanın, bir kereliğine de olsa, her iki cins üzerinde eşitçe uyguladığı dışkılama, Aristophanes, Rabelais, Pope ve Joyce’da komedi olarak korunur. Dışkılama, yüksek kültürde yerini bulmuştur. Aybaşı ve doğum ise komedinin kaldırabileceğinden fazla vahşet içerir. Onların çirkinliği, güzellikleri sonsuza dek tartışılmış ve değişime uğratılmış kadınların tarihsel konumlarının seks nesneleri olarak uğradığı muazzam yerinden edilmeye yol açmıştır. Kadının güzelliği, tehlikeli arketipik cazibesi ile bir uzlaşmadır ve göze, doğa karşısında entelektüel denetim yanılsamasını kazandırır.
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.