Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Romantik çağın yaklaşık 1800'den 1880'e kadar sürdüğü söylenir: Yerleşik değerleri reddeden ve bireyciliği, hayal gücünü, duyguların dışavurumunu ve doğadan keyif almayı teşvik eden bir sanat ve düşünce hareketi olarak ortaya çıkmıştır. Romantik sanatçılar sanat üslupları icat etti, yeniden diriltti ya da sentezledi. Romantizm bir dizi sanatçı, şair, yazar ve besteci tarafından farklı şekilde yorumlandı; kimi Fransız Devrimi'nden, kimi Napoleon Savaşları'ndan, kimi de Amerikan Devrimi'nden etkilendi. Romantik resimler, dönemin devrimci ruhunu yansıtarak, hünerli fırça darbeleri ve zengin renklerle güçlendi. Pek çok romantik, barok sanatından, özellikle de 1819 sonrasında Velàzquez'den etkilendi. Çoğunluğu doğaya ilgi duyuyor, sanat aracılığıyla en derin duygularını ifade etmeye odaklanıyordu. Romantik sanat öznel, tutkulu ve dışavurumcuydu. Yeni sanat galeri ve müzeler sayesinde insanlar giderek daha fazla esere erişebilir oldukça ve sanayileşme, geliri eser satın almaya yeten, yeni ve zengin orta sınıflar yarattıkça, resim ve heykeller el ve ülke değiştirerek serbestçe dolanmaya başladı.
Sayfa 94
Dünya şairi, romancı ve anı yazarı Nâzım Hikmet Ran ya da kısaca Nâzım Hikmet 15 Ocak 1902’de Selanik’te doğdu. Nâzım Hikmet “Romantik komünist” ve “romantik devrimci” gibi farklı isimlerle anıldı. Siyasi düşünceleri yüzünden defalarca tutuklanmış ve yetişkin yaşamının büyük bölümünü hapiste ya da sürgünde geçirmiştir. Şiirleri elliden fazla dile çevrilmiş ve eserleri birçok ödül almıştır. Yasaklı olduğu yıllarda Orhan Selim, Ahmet Oğuz, Mümtaz Osman ve Ercüment Er adlarını da kullanmıştır. İt Ürür Kervan Yürür kitabı Orhan Selim imzasıyla çıkmıştır. Türkiye'de serbest nazımın ilk uygulayıcısı ve çağdaş Türk şiirinin en önemli isimlerindendir. Uluslararası bir üne ulaşmıştır ve dünyada 20. yüzyılın en gözde şairleri arasında gösterilmektedir. 1951 yılında Türk vatandaşlığından çıkarıldı; ölümünden 46 yıl sonra, 5 Ocak 2009 tarihli Bakanlar Kurulu kararı ile bu işlem iptal edildi. Mezarı Moskova'da bulunmaktadır.
Reklam
romantik devrimci tüm sorunların çözüldüğü bir dünya hayal ederken aslında pek de farkına varmadan tanrının elindeki sınav aygıtlarını yok etmeye yeltenmektedir oysa isterseniz en ideal sistemi kurun devlet hukuk din para toplum eğitim sağlık budünyada hemen her alanda sorun çıkmaya devam edecektir çünkü burası cennet değildir imtihan dünyasıdır ... fakat tabi bu yaklaşım sorunları görmezden geleceğimiz anlamına asla gelmiyor dünyadaki bütün haksızlıklarla yolsuzluklarla zulümlerle mücadele etmek onurlu bir insanın temel görevidir fakat delirmemek çözülmemek dağılmamak yıkılmamak için budünyanın bir imtihan yurdu olduğunu unutmamamız gerekiyor
744 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
14 günde okudu
Doğruyla yalanı yaşayınca bile ayıramadıktan sonra!...
Edebiyatımızın yüz akı romanlarından biri ‘'Bir Gün Tek Başına''. İç monologlarla ilerleyen çok başarılı, özgün anlatım tekniği, hiç bir noktada aksamayan usta işi kurgusu ve insanın o gizemli iç dünyasını anlatışındaki üstün başarısı ile sadece edebiyatımızın değil, dünya edebiyatının da sayılı eserleri arasında anılmayı hak
Bir Gün Tek Başına
Bir Gün Tek BaşınaVedat Türkali · Everest Yayınları · 20145,2bin okunma
Sevgili dediğin; Oturup ülke sorunlarını tartışa bilmeli seninle. Çok politik, biraz da romantik olmalı tabi… Toplumsal konulara değinmeli sevgi sözcüklerinde Sosyal olmalı yani… Sevgili dediğin; Mücadelene ortak olacak davanda Sol yumruğunu sıkıp göğe kaldıracak... Seninle olacak hep ön saflarda. Haykıracak, direnecek fakat yıkılmayacak Sevgili dediğin Devrimci olacak aslında...
“İdealist misin? Romantik mi? Devrimci mi?” “Aptal olmasın?” diye önerdi Nina.
Reklam
Masalardaki Fransızca gazeteler, burada savunması kolay ve zevkli olan yeni fikirler, irili ufaklı Parizyen oteller de artık yeni bir dünyanın geldiğini, bir iki kuşak içinde köhne düzenin yıkılacağını söylemektedir. Ama... Pera'dan karşı tepelere bakarken, her şeyin alt üst olacağına ve eskinin muhakkak gideceğine dair sarsılmaz inancınızı şöyle ya da böyle bulandıran bir yapı görürsünüz. Devrimci utkunuz tekler. Bir an gidişattan kuşkuya kapılan realist yanınız, romantik yanınızı azarlayarak susturur.
Antik Yunan mimari üslubu, Amerikan devriminin ardından akıl çağının öncülerini kaçınılmaz bir biçimde kendine çekecekti. Yunan üslubu devrimden sonra Fransa’da da üstün geldi. Barok ve rokoko daha yeni süpürülmüş krallık ve soyluluk geçmişiyle Özdeş tutuldu. Oysa devrimin insanları, kendilerini yeni doğmuş Atina’nın özgür yurttaşları sayıyorlardı. Napolyon, devrimci düşüncede başı çeker görünerek bütün iktidarı ele geçirince, “yeni klasik” mimari üslup, imparatorluk üslubu oldu. Yalnız İngiltere’de değil, Avrupa kıtasında da, karışıksın yunan üslubunun yeniden dirilişinin yanında, gotik bir diriliş de vardı. Bu diriliş, dünyanın gelişmesinde Aklın egemenliğinden kuşkulanan ve inanç çağına geri dönüşü özleyen romantik kafaları çekiyordu.
Sayfa 378Kitabı okudu
Tanık
Amerika'da, sadece savaşta özgürdüm, dinlenme özgürlüğüm olmadı hiç ve dinlenmenin yolunu bulamayan savaştan sağ çıkamaz... Ve genç, beyaz bir devrimci genelde kara olanından çok daha romantik kalır.
Sayfa 70 - Kırmızı Kedi YayıneviKitabı okudu
Jose Marti
KURTARICI, ŞAİR, DEVRİMCİ Kurtarıcı (el libertador), şair (el poeta), devtimci (el revolucionario) ....bu üç kavram uluslaşma süreci ile birlikte Latin Amerika'da dillerde dolaşmıştır. Simon Bolivar büyük kurtarıcıdır, Ruben Dario kıtanın ve İspanyol dilinin büyük şairidir, Ernesto Che Guevara büyük devrimcidir, ama başka hiç bir kişilik
Reklam
Nazım, Türk şiirine iki yenilik birden getirdi. Biçimde serbest nazmı, özde ise devrimciliği Türk şiirine getiren O'dur. O vakte kadar şairler aruz ve hece vezinlerini kullanırlardı. Aruz sönmeye, hece vezni yayılmaya başlamıştı. Fakat Türk şiirine serbest nazim girmemişti. Özdeki değişiklik ise, çok daha önemliydi. Edebiyatımızda o güne kadar Nazım gibi bir şaire rastlanmış değildi. Namık Kemaller ve Tevfik Fikretler şiirde daha çok halkın isyanını dile getirmişlerdi. Ama bunlar «devrimci» sayılamazlardı. Şiirde gerçek devrimcilik, Nâzım'ın eseridir. O, sanat için sanat yapmıyor, sanatını devrimci amacı için kullanıyordu. İdeolojisini halka yaymak ve bunda şiirden yararlanmak onun en büyük hedefiydi. Nazım'ın devrimci şiirleri yanında lirik ve romantik olanları da yok değildi. O, şiirin her biçimini denemekten zevk alıyordu. Onun için Nâzım, halk ağzını da denemişti, tekke ağzını da. Son zamanlarda sürrealist şiirler bile yazdığı olmuştu. Biçim, Nâzım için daima ikinci derecede bir mesele olarak kalmıştır. O, asıl özde devrimci olmaya önem veriyordu.
Sayfa 167Kitabı okudu
Alexandre Dumas'n Paris'le derdi daha farkı: "Ey Koca şehir! Aradığımı senin inen kalkan göğsünde buldum, sabırlı bir madenci gibi kötülüğü çıkarmak için iç organlarını sarstım. Eserimi tamamladım görevimi bitirdim. Artik bana ne neşe ne de keder verebilirsin. Elveda Paris , elvedal Bütün dünyayı dolaşmış ve elliden fazla eser veren Rus asıllı devrimci savaş muhabiri, Ilya "Çok kolay áşık olunan, bu yüzden intiharı düşünecek kadar acı çekilen yer," olarak görür. Uslanmaz romantik Charles Baudelaire. "Ben kara lalemi, mavi yıldızçiçeğimi bulunmuş Eşsiz çiçek, yeniden bulunmuş lale, yerine yıldız çiçeği, o öylesine durgun ve dalgın ülkede yaşamalı, orada çiçek açmalı, değil mi? Kendi benzerliğinin içinde çerçevelenmez misin? Gizemcilerin deyimiyle, kendi uyumunda yansıyamaz mısın?" Paris Sıkıntısı'ında: "Ah! Hep böyle acı mı çekmeli, yoksa hep kaçmalı mı güzelden?
120 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
ANADOLU' da BİR DEVRİMCİ PRENSES . Milano' da gerçek insanlara ait heykeller 201 adetti ve bunların hepsi erkeklere aitti. Taa ki 2021 yılına kadar! Koca Milano' da İlk defa gerçekten yaşamış bir kadın heykeli kentin orta yerine dikilmişti. Prenses Cristina Trivulzio Belgiojoso ya ait bu heykel, " İnsanın değerini cinsiyet
Anadolu'da Bir Devrimci Prenses
Anadolu'da Bir Devrimci PrensesZeynep Oral · İnkılap Kitabevi · 202326 okunma
240 syf.
·
Puan vermedi
biraz romantik radikal (o nasıl oluyosa artık gdhjhdj) gibi geldi bana en başta ama ta ki " halk hakkında konuşurlar ama ona güvenmezler oysa halka güvenmek devrimci değişimin olmazsa olmaz ön koşuludur" alıntısını okuyana kadar... nevrim döndü.. kafamda farklı bi kapı açtı... bunun dışında basic ama güzel
Ezilenlerin Pedagojisi
Ezilenlerin PedagojisiPaulo Freire · Ayrıntı Yayınları · 20181,194 okunma
351 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.