Her gün yaşayıp durduğumuz, içine gark olduğumuz somut hakikat dünyası, sorunlarla sıkıntılarla dolu; oyunlar olmazsa da rutin ve boğucu... Öyle sanıyorum ki, bu oyunları, oynarken zihnimizin imgesel, fantezik işleyişinin sağladığı yüksek haz nedeniyleseviyoruz. Yine öyle sanıyorum ki, günümüzde bu oyunlar, imgesel olan hakikatten daha çok mutluluk sağlıyor. Öyle bir zihin işleyişine sahip olduk ki, masturbatif fanteziler gerçek ilişki zevkinin önüne geçiyor. O yüzden sanal dünyadaki zevke aşina olanlar kendisini imgesel olana, çocukluğuna götüren bu dünyadan çıkmak istemiyor. Üstelik sanal dünya onları, hakiki dünyanın sıkıntılarından da kuru yavanlığından da kurtarmasa bile bir süreliğine firar ettiriyor. Her firar, tutukluluktan daha güzel ve vaat doludur. Bu dünyaya Rollo May'in neden “şizoid” dediğini anlayabiliyor insan.? Zira “fanteziye dalmak” şizoid kişiliğe sahip kimsenin temel zihin işleyişlerinden birisidir.
Sanal yakınlık sanal olmayan türdeşinin uygulamaya alışkın olduğu baskıyı önler. Aynı zamanda bambaşka bir yakınlık modeli kurar. Bundan böyle her yakınlık meziyet ve yenilgisini sanal yakınlık ölçütleriyle değerlendirecektir.
Sanal yakınlığın yükselişi insani bağlantıları hem daha sık hem daha sığ, hem daha yoğun hem daha kısa kılar. Bağlantılar, yoğunlaşıp bağ haline gelemeyecek kadar sığ ve kısa olma eğilimi gösterirler. Yürürlükteki işler üzerinde yo- ğunlaşarak, -insan ilişkilerinin, apaçık bir yayılma ve açgöz- lülükle yaptıklarının tersine- partnerleri, yazılan ve okunan mesajın konusunun ve zamanının ötesine taşıyıp bağlamaya karşı korunmuşlardır. Temaslar, girişmek için daha az zaman ve çaba isterler; bunları parçalamak için de daha az zaman ve çaba yeter. Mesafe temasa engel olmaz -ama temasa geçmek de uzaklığa engel olmaz. Sanal yakınlığın krizleri, ideal olarak, kalıcı bir kalıntı ya da tortu olmadan sona erer. Aslen ve meta- forik açıdan, sanal yakınlığa yalnızca bir düğmeye dokunarak son verilebilir.
Aptalların şarkıcı, yazar, şair olduğu; zekilerinse anlaşılamadığı ve psikolojik rahatsızlıklara sürüklendiği bir dönemdeyiz. Bale yapanın değil de; twerk yapanın,
Şiir yazanın değil de; saçma rap sözlerinin,
Eline kalem diline sözcük yakışanın değil de; saçma kişisel gelişim zırvalarının,
Aşk, aile gibi kavramların değil de; f*ckbody, sanal ilişki, cepçilik ve manipülasyonun,
Öne çıktığı! Saçmasapan bir devir…
Tamam belki kitabı aylarca elimde yük gibi taşıdığımdan kitabın beni sıktığını düşünebilirsiniz, buna hak verebilirim. Lakin kitabın başı ile sonunun nasıl gittiğini harfi harfine hatırlamakta olduğumdan bu yorumlarımı olabildiğince objektif tutmaya çalışacağım.
Bir yazılımcı grubun nasıl meta işine başladığını ve sonraları bundan pişman olup bu
Bağlantılar "sanal ilişkilerdir. Eski tarz ilişkilerin tersine ("taahhüt edilmiş" ilişkilerden, hatta uzun vadeli bağlanma- lardan hiç söz etmiyoruz), akışkan bir modern yaşam orta- mına uygundurlar; bu ortamda, "romantik olasılıklar"ın (ve yalnızca romantik olanların değil), gitgide hız kazanacağı, sayıca asla azalmayacağı, birbirlerini sahne dışına iteceği ve "daha hoşnut ve tatmin edici" olma vaadiyle birbirleriyle yarı- şacağı umulur ve varsayılır. "Gerçek ilişkiler"in tersine, "sanal ilişkiye girmek ve bu ilişkiden çıkmak kolaydır. Ağır, yavaş hareketli, atıl ve muğlak, "ciddi şeyler le kıyaslandığında, şık ve bakımlı gorunurler, bunları kullanmak kolay gözükur, "kullanıcı dostu durlar. Bath'tan yırmı sekız yaşındaki bır er- kek, bekår barları ve gazetelerdeki çöpçatan ilan köşeleri yok olurken, internette flört etmenin gitgide yaygınlaşması üzeri- ne sorgulandığında, elektronik ilişkinin kesin bir avantajından söz ediyordu: "Delete tuşuna basmak her zaman müm- kün!"
Einstein Aarau'da, uzun yıllar yaşamında iz bırakacak olan Winteler ailesinin yanında kalıyordu. Taşındıktan birkaç ay sonra, 1 895 yılı sonlannda kızları Marie'ye duygusal olarak bağlandığında kimse şaşırmamış, hatta herkes buna sevinmişti. Einstein'dan iki yaş büyük olan Marie on sekizine giriyordu ve komşu köydeki okula başlayana
Dini açıdan etkileyici. Ve iki yüreğin bir mezar ziyaretlerinde karşılaşarak başlayan hayat. Sanal alemden uzak kalan, tv olmasına rağmen evlerinde ona bile ilgi göstermeyen sadece birbirlerine kitap okuyarak zaman ayıran güzel konuyla bizlere ortak olan güzel kitap okudum. Tebrikler
#erkeklerinyarattığıtatlışeytan 'la aşk,aldatma,sadakat ve cinsellik üzerinden
kadınla erkeğin neler yaşadığını, aşka nasıl isim verdiğini, onu yaşamayı nasıl seçtiğini,hayatında nereye yerleştirdiğinin peşine düşüyoruz.
Bu ilişkiler içinde ayaklarının yerden kesilmesi, sanki önceden hiç deneyimlemediği şekilde sevildiğini hissetmesi,
Elbette eğlenmek istemek ya da mutlu olmakta bir patolojik sorun yok.
Ama bağımlılık haline gelmemesi kaydıyla.
Bir etkinlik bağımlılığa dönüştüğünde, bizdeki pozitif ya da nötr etkisi de negatife dönüşüyor.