Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
D.A.Ç
insan olmanın her zaman için kendinden başka bir şeye, ya da bir insana-gerçekleştirilecek bir anlama, karşılaşılacak bir insana, hizmet edilecek bir davaya, ya da sevilecek bir insana- yönelmek olduğu yolundaki antik ant- ropolojik gerçeğini anlıyorum İnsan, sadece varoluşundaki bu kendini aşmayı gerçekleştirdiği zaman gerçekten insan, ya da
Biryudumkitap
Başkasına muhtaç olanın mutlu olması ne mümkün. İnsan, evvela kendine yetmeli. Sonra? Sonrası Schopenhauer'in yaşamın bilgeliği üzerine söyledikleri gibi: "Kendi kendine yetmek, kendi kendisi için her şey olmak ve tüm varlığımı kendimde taşıyorum diyebilmek, elbette mutluluğumuz için en yararlı özelliktir." Evvela kendimizi seveceğiz ve ruhumuza, bedenimize iyi bakacağız.
Reklam
Başkasına muhtaç olanın mutlu olması ne mümkün. İnsan, evvela kendine yetmeli. Sonra? Sonrası Schopenhauer'in yaşamın bilgeliği üzerine söyledikleri gibi: "Kendi kendine yetmek, kendi kendisi için her şey olmak ve tüm varlığımı kendimde taşıyorum diyebilmek, elbette mutluluğumuz için en yararlı özelliktir."
Başkasına muhtaç olanın mutlu olması ne mümkün. İnsan, evvela kendine yetmeli. Sonra? Sonrası Schopenhauer'in yaşamın bilgeliği üzerine söyledikleri gibi: "Kendi kendine yetmek, kendi kendisi için her şey olmak ve tüm varlığımı kendimde taşıyorum diyebilmek, elbette mutluluğumuz için en yararlı özelliktir." Evvela kendimizi seveceğiz ve ruhumuza, bedenimize iyi bakacağız sevgili okur. Yeteceğiz kendimize. Sonrası hep aydınlık. Var olun.
"Kötülük yapamayacak kadar iyi biri olduğunuzu düşünün" ve "Her zaman aklınızda iyi bir şey olsun". Bunlar muhtemelen Schopenhauer'ın gerçekte kendisi hakkında düşündüklerini ve çoğunlukla aklında olan şeyleri düzeltmesine yarıyordu.
Günaydın. Başkasına muhtaç olanın mutlu olması ne mümkün. İnsan, evvela kendine yetmeli. Sonra? Sonrası Schopenhauer'in yaşamın bilgeliği üzerine söyledikleri gibi: "Kendi kendine yetmek, kendi kendisi için her şey olmak ve tüm varlığımı kendimde taşıyorum diyebilmek, elbette mutluluğumuz için en yararlı özelliktir." Evvela kendimizi seveceğiz ve ruhumuza, bedenimize iyi bakacağız sevgili okur. Yeteceğiz kendimize. Sonrası hep aydınlık. Var olun.
Reklam
#biryudumkitap
Günaydın. Başkasına muhtaç olanın mutlu olması ne mümkün. İnsan, evvela kendine yetmeli. Sonra? Sonrası Schopenhauer'in yaşamın bilgeliği üzerine söyledikleri gibi: "Kendi kendine yetmek, kendi kendisi için her şey olmak ve tüm varlığımı kendimde taşıyorum diyebilmek, elbette mutluluğumuz için en yararlı özelliktir." Evvela kendimizi seveceğiz ve ruhumuza, bedenimize iyi bakacağız sevgili okur. Yeteceğiz kendimize. Sonrası hep aydınlık. Var olun.
Ben bugün baya uyandım dostlar günaydınlarım bitmiyordu :))
Günaydın. Başkasına muhtaç olanın mutlu olması ne mümkün. İnsan, evvela kendine yetmeli. Sonra? Sonrası Schopenhauer'in yaşamın bilgeliği üzerine söyledikleri gibi: "Kendi kendine yetmek, kendi kendisi için her şey olmak ve tüm varlığımı kendimde taşıyorum diyebilmek, elbette mutluluğumuz için en yararlı özelliktir." Evvela kendimizi seveceğiz ve ruhumuza, bedenimize iyi bakacağız sevgili okur. Yeteceğiz kendimize. Sonrası hep aydınlık. Var olun.
Sözgelimi on dördüncü, on beşinci yüzyıllarda bu top­raklarda yaşayanlar için Platon'un, Aristoleles'in, Ploti­nos'un, Proklos'un okunması bir gereklilik olarak düşünül­meyebilirdi. Çünkü orada yazılmış olanlar burada söz söy­leyenlerin sözlerinde, üstelik süzgeçten geçirilip hazmedi­lerek ve yepyeni bir terkibe dönüştürülmüş olarak zaten sunuluyordu. Çünkü o zamanlar, eğer farklı bir noktadan bakacak olursak, bir dünya kendi kendisine yıkılıp gitme­dikçe, kendisi kendisinden başka bir şey olmaya kalkarak kendi özünü harap etmedikçe, ne kadar farklı hatta hasım olursa olsun diğeri onu ifsad ederek içeriden çökertmeye kalkışmıyordu. Ama bugün böyle değildir ve çok değişik ve tafsilatlı sebeplerden ötürü değildir.
80 syf.
9/10 puan verdi
·
28 saatte okudu
Filozof Top G
Schopanhauer'in son derece gerçekçi bir yapısı var. Aşk kavramını da bu gerçekçilikle ele alıyor. Yani ondan bir şair gibi aşkı incelemesini bekleyenler büyük hayal kırıklığına uğrar. Zaten kendisi de bu tarz beklentide olan insanları rahatsız edeceğini belirtiyor. Çok kaba bir özet olarak: İnsanın aşk uğruna delilikler yapmasını "tür ruhunun" insanı ele geçirmesi olarak tanımlıyor. Aşkın, türün yani "insanlığın" devam edebilmesi için gerçekleşen bir olay olduğunu, "birey"in yani kişinin her türlü rasyonel, akılcı düşüncelerini yok edebilecek bir duygu olduğunu söylüyor. Tür ruhu amacına ulaştığında (cinsel birliktelik ve çocuk yapıldığında) erkeğin tüm doğal sadakatinin biteceğini, geri kalan evlilik zamanlarında yapay bir sadakat geliştireceğini savunuyor. Kadının sadakatinin ise tam tersi şekilde, çocukla daha da perçinlenceğini savunmuş. Ayrıca, tür ruhunun ne kadar kudretli ve etkili bir şey olduğunu anlatırken aklına gelmiş olacak ki eşcinselliğe de değinmiş. Çünkü madem türü devam ettirmek bu kadar önemli, aşk gibi bir duyguya sebep oluyor, o zaman eşcinsellik nasıl çıkmış? Belli ki bu soru kafasını kurcalamış ama ona da bir çözüm bulmuş. Tüm bunların nedenini ve daha fazlasını anlatmış. Bence okuması çok zevkli bir kitaptı ve tespitlerinin bçoğuna katılıyorum. Aşk ve duygusal ilişkiler üzerine düşünen herkesin bu kitabı okumasını öneririm.
Aşkın Metafiziği
Aşkın MetafiziğiArthur Schopenhauer · Ayrıntı Yayınları · 201813,2bin okunma
Reklam
328 syf.
·
Puan vermedi
Nietzsche'nin derdi..
Bazı yapıtlar vardır, 9 defa okusanız, bir defa daha okumanız gerektiğiyle ilgili içinizde bir boşluk oluşturur. Sezgisel olarak, bu eserlerin size çok iyi geleceğiyle ilgili kavrayışlarınız olabilir. Bu ham sezgisel iç deveyanlarını, bir akıl ve mantık çerçevesine oturtmadığınız taktirde, tekrar okumalarınız bir bengi döngü halini alabilir. İşte
Böyle Buyurdu Zerdüşt
Böyle Buyurdu ZerdüştFriedrich Nietzsche · İz Yayıncılık · 202037,6bin okunma
475 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.