Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Servet, Sizin Görmediklerinizdir
İnsanlara ne kadar çok paranız olduğunu göstermek için para harcamak, paranızı azaltmanın en hızlı yoludur.
Sayfa 125Kitabı okudu
İnsanların çoğunluğu henüz insan bile değil, başkalarının servetine servet katmak için kullanılan birer makine.
Reklam
Bir gönül, sevmek için mutlaka zenginliğe, asalete mi muhtaçtır? Bence, en hakiki talih, ruhun göründüğü iki güzel göz, en büyük servet, kalbin hissini gösteren gül renginde dudaklardan yansıyan, dökülen tebessümdür. Güzellikten büyük asalet, kalp temizliğinden büyük zenginlik mi olur?"
Bir kalp, sevmek için mutlak servete ve asalete mi muhtaçtır? Bence en hakiki ikbal, ruhun göründüğü iki güzel göz; en büyük servet, kalbin hissini gösteren gül renginde dudaklardan akseden tebessümdür. Güzellikten büyük asalet, temiz kalpten büyük bir servet mi olur?
Sayfa 40 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
"Bir insanın en büyük sermayesi, büyük bir servet değil mükemmel bir karakterdir."
Robin Sharma
Robin Sharma
Borç ve servet gibi, saçlar da baba mirasıdır.
Sayfa 18
Reklam
Bir insanın en büyük sermayesi, büyük bir servet değil mükemmel bir karakterdir."
Robin Sharma
Robin Sharma
Yoksulluğun, zulmün ve topyekun ahlaki yozlaşmanın kaynağın­da da kapitalizmi görür. Kapitalizm, "dostluk denen insandaki ilahi cevhe­rin yok edildiği dünyalar" kurar Topçu'ya göre, "insanın ruhi varlığıyla baş başa dost yaşaması"nın önünde engeldir. İstismarın ve sınıflaşmanın/eşitsiz­liğin tarihsel kaynağı olarak işbölümüne işaret eder. Bizzat ticarete, -yozlaş­mamış haliyle de-, şüpheyle yaklaşır. Tüccarı, ruhen ve ahlaken "aldatması­nı bilen", menfaatperest kişi olarak görür: "Bütün serbest ticaret sahası, adi bir politika ile birleşen tembelliğin barındığı alemdir." Üretmeye, hizmete, ihtiyaca değil kara bakan "sorumsuz sermaye", "tüccarın hayvani kahkaha­larına kefen olacak"tır. Sermaye, hem ferdi hem devlet otoritesini tehdit et­tiği için beladır. Mülkiyet maddi tahakküm aracına dönüşmemelidir; mülki­yetin, sermayenin, mirasın ancak küçüğü meşrudur, büyüğü cemiyete ait ol­malıdır. Basbayağı 'servet düşmanlığı' görürüz Topçu'da! Menderes'in vaadi doğrultusunda her mahalleden bir milyoner çıkmış olmasını "zillet" sayar. Zenginlerin hacca gitmekle, cami donatmakla affolunamayacak müsriflikle­ri, vatana ihanettir; zaten zenginlik "devrimizde ve cemiyetimizde" "sadece vatana ihanet kaynaklarından doğabil"mektedir. Kısacası kapitalizm, insan­lık onuruna ve insanın olanaklarına aykırı bir fitne, bir kötülük olarak gö­rünür Topçu'da.
Sayfa 299 - İletişim Yayıncılık
İşte Tevfik Fikret Bey, devrinin edebî şâhikası, Servet-i Fünûn'un herkes tarafından hürmetle takdir edilen otoritesi iken Târih-i Kadîm ile mânen intihar etmiştir. Âkif'in: Şimdi Allâh'a söver, sonra biraz bol para ver Hiç utanmaz, protestanlara zangoçluk eder beyti ile verdiği kahhar cevap; Fikret'in hiç düşünmeden, sıkılmadan koskoca târihî bir milletin ve bütün İslâm âleminin vicdânına âdeta kudurmuşça saldırması sebebiyledir. Bu saldırış, herkes gibi Âkif'in de imânını zedelediği için böyle acı bir cevap vermiştir. Bu ağır cevap Fikret'in iliklerine işlemiş, onu hasta etmişti. Bu teessürle ikinci küfriyâtı bir hakaret-i mezbûhâneden ibaretti. Gittikçe hidâyetten uzaklaşıp dalâlete saplandı. Tevfik Fikret, Mehmed Tevfik Bey'i gömdü. Sabah Ezanı'na kulaklarını tıkadı. Sancak-ı Şerîf Huzurundan geri döndü. Millete bir karakter ve fazîlet numûnesi olmak yolunda iken, milletin acı ve hazîn nefretini kazandı. Cenâzesi on beş kişi ile gömüldü. Biz, ölünün arkasından konuşamayız; işi Âdil-i Mutlak olan Cenâb-ı Hakk'a havale ederiz.
Sayfa 281Kitabı okudu
... Yahya Kemal'in büyüklüğü oradadır ki bizde ilk defa tarihi tanımak, sevmek ve süreklilik olarak yorumlamak bilinciyle ortaya çıkıyor. Yahya Kemal'den önce ne Servet-i Fünun ne de Fecr-i aticilerde böyle bir tarih bilinci vardı.
Reklam
Hem daire-i insaniye içinde her milletten ziyade hırs ile dünyaya yapışan ve aşk ile hayat-ı dünyeviyeye bağlanan Yahudi Milleti pek çok zahmet ile kazandığı, kendine faidesi az, yalnız hazinedarlık ettiği gayr-ı meşru bir servet-i ribaî ile bütün milletlerden yedikleri sille-i zillet ü sefalet, katl ve ihanet gösteriyor ki: Hırs maden-i zillet ve hasarettir.
Emanet ve Ehliyet ilmihalinden İŞ AHKÂMI VE İŞÇİ HAKLARI
👉1557 İcarede üzerine akid yapılan şey (ma'kudünaleyh) menfaatdir.(311) Yani işçi; emeğini, belli bir ücret karşılığı satmaktadır. Dolayısıyla işveren ve işçinin; üzerinde anlaştığı işin, meşru olması ilk şarttır. İslâm dininin haram kıldığı herhangi bir hususta icare sahih olmaz.(312) Ayrıca müslümanlara has olduğu sabit olan her türlü
Zengin bir yürek olmazsa, servet çirkin bir dilenciden ibarettir.
Fani Dünya
Hz. Ali Radiyallahü Anh dünyayı târif ediyor: “Âyet-i Celîle ve nice delillerle kötülüğü iyiliğinden çok olduğu bildirilen şu dünya, güzel bir kadın gibi yüz gösterip insanları kendisine çekmekte ve onları hayâle sığmayan hileleriyle helâk etmekte. O, peşinde koşandan kaçar. Yüz gösterse de kötülüğünden emin olunmaz. Bir saat iyilik etse, bir
"Yıldızlar karanlıkta parladığı gibi yoksulluk ve yoksunluk içinde de temizlik ve yücelikle parlayan ruhlar yok mudur? Bir kalp, sevmek için mutlak servete, asalete mi muhtaçtır? Bence, en güzel ikbal, ruhun göründüğü iki güzel göz; en büyük servet, kalbin hissini gösteren gül renginde dudaklardan akseden gülümsemedir. Güzellikten büyük asalet, kalp temizliğinden büyük servet mi olur?"
1.500 öğeden 15bin ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.