Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
724 syf.
·
Puan vermedi
Türk Dostoyevsk'sinin Kutsal Kitabı
Türk Edebiyatının Dostoyevsk'si saydığım Oğuz Atay'ın başyapıtı tutunumayanların incelemesi üzerine yazmak elbette biraz HAD işi. Bu yüzden, haddimi aşmadan, biraz kenarından sadece üç beş kelam etmek niyetindeyim. Atay'ın romanını yazarken, 3 farklı dünya [gerçeklik] kurgusu üzerinden hareket ettiğini değerlendiriyorum. Birincisi,
Tutunamayanlar
TutunamayanlarOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202061,7bin okunma
167 syf.
·
Puan vermedi
·
4 günde okudu
"Bir fenomen zıddıyla giderilmez, aksine daha baskın 'aynısı' ile giderilir. Zıddı onu kaçınılmaz kılar." Kan dökme istemi döl dökme istemi ile eşdeğerdir... Mevcut sosyal etkenler ve koşullar tarihin olumsuz belirlenimlerinden pay alarak, arkaik güdülerin yeniden üretilip dolaşıma sokulmasıyla, insanın derinlerinde saklı
Sevgi ve Şiddetin Kaynağı
Sevgi ve Şiddetin KaynağıErich Fromm · Öteki Yayınevi · 20001,272 okunma
Reklam
31 Mart Yerel Seçimleri Bağlamında Marksizmin Tarihsel Doğruluğu Üzerine
Bilindiği gibi “Yüzyılın Felaketi” AKP iktidarı, devlet gücünü bütünüyle elinde tutmasına rağmen 31 Mart Yerel Seçimlerinde ağır bir yenilgi tattı. Bir ABD-İngiltere-İsrail yapımı proje partisi olan AKP, emperyalist efendileri tarafından iktidar koltuğuna oturtulduğu 3 Kasım 2002’den beri ilk kez bu kadar ölümcül, tedavisi çok zor bir yara almış
·
Puan vermedi
İmparatorluk
İmparatorluk
Antonio Negri
Antonio Negri
Michael Hardt
Michael Hardt
"İmparatorluk", Michael Hardt ve Antonio Negri tarafından 2000 yılında yazılmış bir kitaptır. Bu kitap, küreselleşme sürecindeki siyasi, ekonomik ve sosyal değişimlere odaklanan bir çalışmadır. Geleneksel ulus-devlet merkezli dünya düzeninin yerini küresel bir imparatorluğun aldığı tezini ortaya koymaktadır.
İmparatorluk
İmparatorlukAntonio Negri · Ayrıntı Yayınları · 200191 okunma
DIŞA DÖNÜK TİP: Bireyin hayatına nesnel düşünceler hakimdir. İÇE DÖNÜK DÜŞÜNEN TİP: Düşüncelerini ifade etmez, duygusal yönleri ise körelmiş izlenimi verir, sosyal ilişkiler sınırlıdır. DIŞA DÖNÜK DUYGUSAL TİP: Duyguların düşüncelere egemen olduğu bu tip durumlara göre değişkenlik göstermektedir. İÇE DÖNÜK DUYGUSAL TİP: Duygularını bastıran ve çevresinden saklayan insanlardır. DIŞA DÖNÜK DUYUSAL TİP: Gerçeklik düzeyleri oldukça yüksektir. İÇE DÖNÜK DUYUSAL TİP: Dış dünyadan uzak durmayı yeğleyen bu tipler kendi iç dünyalarında yaşarlar ve diğer insanlar ilgisi çekmez. DIŞA DÖNÜK SEZGİSEL TİP: Dengesiz, tutarsız ve kararsız tiplerdir. İÇE DÖNÜK SEZGİSEL TİP: Bu tipteki insanlar, çevresindekiler tarafından gizemli ve anlaşılması güç olarak algılanırlar.
238 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
14 günde okudu
Uzun İhsan Efendi’nin Düşü
Bir süredir inceleme yazmıyordum. Bunun sosyal, siyasal ve ekonomik sebeplerine girmeden önce inceleme yazmak isteyen fakat eli bir türlü kaleme gitmeyen birini düşledim. Kitap okuma ve inceleme amacıyla bir araya gelen bir toplulukta neden eskisi kadar inceleme yazılmadığını, içerikten görselliğe doğru gidişi ve rüzgârın nereden estiğini anlamaya
Puslu Kıtalar Atlası
Puslu Kıtalar Atlasıİhsan Oktay Anar · İletişim Yayınları · 202048,2bin okunma
Reklam
144 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
"Yaşadığımız koşulların, içsel ıstırabın hatta kendi duygularımızın ve düşüncelerimizin esaretinden özgürleşmek; karanlığa yüzünü dönebilmek ve sonunda karanlığın da aydınlıktan ayrılamaz olduğunu görmekte yatar." Kabul; bir süreç ve aktif bir eylem olan "Kabul" kavramını etkin bir varoluş içinde tanımlayan, metaforlar,
Kabul
KabulZümra Atalay · İnkılap Kitabevi · 202379 okunma
Sosyal Gerçeklik Üzerine
Sosyal olaylar denilen ve sosyolojinin konusunu teşkil eden eden olayları Durkheim şöyle tarif eder: “Ferde nazaran dışta bulunan ve ferdi dışından zorlayan bütün tasavvur ve hareketlerimiz sosyal olaylardır.”
Sayfa 12 - DERGÂHKitabı okuyor
Gerçeklik
Sosyal amaçlar için gerçeklik, toplumdaki bireyler tarafından fikir birliği içinde kabul edilmiş algıları içermesine rağmen; psikolojik amaçlar için ise temel olarak bireylerim öznel (subjektif) algılarından oluşturmaktadır.
Sayfa 731 - Nobel YayınlarıKitabı okudu
Sosyal Gerçeklik Üzerine
… Lâkin maddî varlıklar, bizim duygular elde etmemiz, hükümler vermemiz üzerinde tesir yaptıkları derecede sosyal olaylar dünyasında rol oynamış olurlar. Maddî realiteye bir çevre bulunmaksızın toplum var olamaz.
Sayfa 11 - DERGÂHKitabı okuyor
Reklam
İstikbal, nerededir bilinmiyor!
İnsan dünyasına, kendine yabancı artık. Elindeki materyallerden mutluluk bekliyor. Bir edim, cefa veya bir içsel duygusal geçiş sonucu elde ettiği değil, birkaç kağıt parçasının bir araya gelmes ile satın alınmış bir değerden bahsediyorum. Bu insanı nereye taşır? İletişim araçının, insanın amacı haline gelmesi görülür şey mi? İzlediğimiz anlamsız
Eski Yunan'da Dionysos tanrılar arasında eşsizdi. Geleneksel varsayımlara ve yaşam tarzlarına meydan okuyan yeni bir gerçeklik seviyesi yarattığı düşünülürdü. Hem insan ruhunun akılcı söyleme ve düzenli planlamaya sonsuz esaretini özgürlüğe kavuşturan bir gücü hem de tamamen yıkıcı bir gücü temsil ederdi. Dionysos, sınırsız şevkin ve sosyal kontroller olmaksızın kişisel zevkin ta kendisiydi. Dionysos sarhoşluğun, deliliğin, cinsel sapkınlığın ve şevk savaşının tanrısıydı. Dionysos'un egemenliği, özfarkındalığın ve akılcılığın kaybını, düzlemsel zamanın durmasını ve benliğin kendini, davranış kuralları ve toplumsal sorumluluğu çöpe atan insan doğasındaki itkilere bırakışını içeren tüm oluş hallerini kapsardı.
Sayfa 481Kitabı okudu
Dostoyevski'nin Anna Karenina incelemesi!
Başlangıçta çok beğendim; başımı kaldıramıyordum; ayrıntılarına kadar bayağı hoşlanmıştım; ancak bütününde ilgim azaldı. Bunu bir yerlerde okumuşum gibi gelmişti bana, evet, hâlâ belleklerde tazeliğini koruyan, Kont Tolstoy'un Çocukluk ve Delikanlılık, Savaş ve Barış adlı yapıtlarında da aynı hava vardı. Konusu farklı olmakla birlikte Rus
Sayfa 701 - 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712 Yapı Kredi Yayınları
Sosyal Gerçeklik Üzerine
Ailenin uzvî bir temeli bulunmakla beraber onda esaslı olan ruhî ve tam mânasiyle ahlâkî bir eleman vardır; bu eleman bir takım ödevlerin bütünüdür. Bu ödevler falan veya filân fertten de ayrıdırlar.
Sayfa 12 - DERGÂHKitabı okuyor
Sosyal Gerçeklik Üzerine
Sosyal realite, hem fizik hem de biyolojik realiteden büsbütün ayrı, tamamiyle ruhî bir yaşayıştır; yani bir takım tasavvurların, duyguların, şuur hallerinin bütünüdür.
Sayfa 12 - DERGÂHKitabı okuyor
1.389 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.