Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Tezat tesellisi
Sudan aldığımız lezzeti çoğaltan içimizdeki hararettir. Yani susamaya borçluyuzdur suyun lezzetini. Açken yenen kuru ekmek parçasındaki lezzet, onun tadının yoğunluğundan degil, açlığın varlığından dolayıdır. Açlık da bir tür lezzettir ve diğer lezzetlerin varlık sebebidir. Açlık olmasaydı yemek, susuzluk olmasaydı su ne derecede bir nimet sayılabilirdi? İştah, açlık ve susuzluk insanoğluna verilmiş birer ceza değil, birer hediyedir. Şayet insan hiç hasta olmayacak şekilde yaratılsaydı, sıhhat ve afiyet lezzeti söz konusu olmayacaktı. Sağlığın lezzeti, varlığını hastalığa borçludur. Hastalık olmasaydı, asıl hastalık aralıksız sıhhatteki monotonluk ve boğuculuk olurdu.
Sayfa 173Kitabı okudu
Sofist ve Sokratik Paideia (Eğitim)
Özellikle geleneksel değerlere bağlı, daha yaşlı kuşaklardan olanlar başta olmak üzere yurttaşların yeni Sofist paideianın temsil ettiği kışkırtıcı potansiyel konusunda kuşku duymamalarına imkan yoktu. Bu görüş açısını etkili bir şekilde yansıtan Aristophanes'in Bulutlar adlı komedisinde Sokrates'in okulunda eğitim alan genç Pheidippides konu alınır. Pheidippidides'in bu eğitimden elde ettiği, babasının otoritesini reddetmek, hatta onu dövmek ve servetini har vurup harman savurmaktır. Aristophanes dedikoduların ve boş tartışmaların mekanı agorayı merkez alan ve sadece dili geliştirmeye dayanan bu yeni paideiaya tezat olarak, çocukların alçakgönüllü, güçlü ve geleneklerine sadık olmasını sağlayan ve Marathon'da Perslere karşı savaşan insanların eğitiminin temelinde yatan eski beden eğitimi-müzik temelli piadeiayı gösterir.
Sayfa 341 - Alfa Yayınları - çev. Leyla Tonguç Basmacı
Reklam
Merhaba kitapseverler #güneşingecehayatı#onurkozak#şiir#okudumbitti#ozlemli_kitaplar#alıntı - GİBİ - Söylenecek çok şey varken, Kelimeleri unutmuş gibiyiz... Sesimiz kısılmış. Avazımız çıktığı kadar bağırsakta
Bazı şeylerin cevabı gibi ak ya da kara diye açıklanamaz insan. Ruhunun her hücresinde ayrı bir his, birbirine tezat temenniler, umutlar, korkular, kaygılar saklar. Bunun içindir ki, her ruh küfürle imanı, cennetle cehennemi, güzelle çirkini yan yana taşır.
Karşıya geçti. Adalet Cimcoz sesli bir sevgilisi olsun isterdi, konuşurken çevresindeki havayı hareketlendiren, kelimelerin sonuna alfabede olmayan harfler ekleyen ve ona şöyle söyleyen: "Hikmetçiğim, senin için üzülüyorum sevgilim." Kendisi için kaygılanan biri. Çok duyarlı olduğunu, böyle bir dünyada yaşamasının mümkün olmadığını söyleyecek biri. Çünkü tezat isteriz.
Hristiyanlığın ruh rejiminde kadından kesilmek, İslamiyet'te ise ona doymak vardır. Kadından kesilmenin batıl dini, ahlâk ve hassasiyetini aşıladığı cemiyette kadını kasaplık bir et yığını gibi çengele asmak tezadına düşerken İslamiyet kadına gerçek mahiyeti veren hak din olarak onu örter. Böylece kadına gerçek değerini vermiş olur ve arada tezat diye bir şey bırakmaz.
Reklam
1960 ve 1970'lerdeki kalem kavgaları: 1960'ların başında Atsız Orkun'da ve Millî Yol'da yazmaktadır. Bedii Faik'in 18 Şubat 1962 tarihli Dünya gazetesinde, 1944 olaylarından bahsederek Atsız ve arkadaşlarını Naziler safında savaşmak üzere hükümeti ele geçirmekle suçlaması üzerine Millî Yol'un 6. sayısında (2 Mart
Akıl genellikle duygu ya da hayal gücüyle veya delilikle ya da inançla tezat oluşturur.
Sayfa 10
Tanrı ve Hükümdar
Makedonlar krallarının olabildiğince sıradan bir yurttaş gibi davranması, her ne kadar soylu da olsa, gereksiz gösteriş ve abartıdan uzak durması, hatta kendilerine kraldan çok arkadaş gibi yaklaşmaı gerektiğini düşünüyorlardı. Persler ise kralların kralından, buna tam bir tezat oluşturacak kadar farklı davranmasını istiyorlardı. Ahura Mazda 'nın gözdesi kulları tarafından tapılması gereken yüce bir varlıktı.
Atsız'ın polemik üslubunu göstermek üzere son olarak "Zâde' Değil, 'Oğul"" yazısından bazı örnekler verelim. Tercüman gazetesinde Kemâl Ayaldı'nın, Atsız'ın Aşıkpaşaoğlu Tarihi adlı eserinde "oğlu" kelimesini kullanmasını amiyane bir tarzda eleştirmesine karşılık Atsız gerekli ilmî cevabı verirken
1.000 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.