Yırtık Gömlekli İnsanlık - Kavli Garib Çoban
Yırtık Gömlekli İnsanlık - Kavli Garib Çoban Savrulanlar arasında hikayesi paramparça ders notu niteliği insanların. İnsanı kasıp kavuran bir düzen içinde teheccüt vakti dersleri. Allah gökleri ve yeri hak olarak yarattı. Şüphesiz bunda iman edenler için bir ayet vardır. Ankebut-44) Zorunlu yalnızlıklar arasında sürgün hep sevgi. Putperestler dünyasında kimliksiz toplumsal eşitsizler içindeki insanı tamamlıyor kabirler. Kalabalık alanlarda yorgun hissediyorsun. Öylemi olacak?.. Teheccüt vakti yola çıkanlar, şems vakti konaklar öbek öbek aşkın korusunda. Geçti ömrüm bir âh ile içi dolu eyvah ile. Harameyn anahtarı insanın gönlünde saklıdır. Şimdi erguvan vakti. İnsanın öyle bir baharı vardır ki. Sevdiğim her şeyi, ister koruyabilmiş olayım ister kaybetmiş olayım, her zaman seveceğim. İnsan, bir teselli mi yoksa feleğin çemberinden geçmiş bir bilgenin öğüdü mü siz karar verin. Eski kimlikler parçalanmaya başlıyor. Rüyaların canlı ve sembolik hale geliyor. Fakirlik, elini cebine attığında boş olması değil. Gönül elini duaya çıkardığında tutacak birinin olmamasıdır. Geçti ömrüm bir âh ile içi dolu eyvah ile. Yani... İnsanlarla derin bağlar kurma fırsatları giderek azalıyor!.. Çünkü sevgiler dünyalık putlarla kontrol altında. Sadece bir yardım değil. Dünyanın sığlığına sığamayan, ruhu yaralı bir k/adının sessiz vedasıydı onunki. Ardında sadece rüzgârı ve o unutulmaz sözü bıraktı. Hiç bir şey geçtiğimiz yollara bizden selam götürür.
Mart ayı okuyacakalarım tbr listesi
Sözler ve Günahlar : Darc romance seriler hiç bitmiyor resmen. Thmin ettiğiniz gibi yeni bir darc romance serisi çıkıyor ve bu da o serinin ilk kitabı. Ben tabii ki bu türün delisi olduğum için bu kitabı deli dehşet merak ediyorum, okumak için çok heyecanlıyım. Tiktok'tan olsun ınstagram'dan olsun her yerden karşıma çıkıyor merak ettikçe ediyorum o yüzden kesinlikle listenin başında olması gereken bir kitap. Umarım bir an önce elime geçer kendisi Mıh : bu seriyi ben çok merak ediyordum. Başörtülü kız ve mafyatik bir erkek çifti ele alınıyor. O yüzden konunun işlenme şeklini çok merak ettim, yazar bunu nasıl becerebildi iki tane çok zıd olan insanı nasıl bir araya getirebildi. Bunu çok merak etmiştim ama tabii ki de seri final vermediği için ben de başlayamadım. Fakat artık bu beklemek sona erdi çünkü okumaya başladım. Hatta ben bu listeyi yayınlayana kadar yarısına geldim kitabın. Burada beğenip beğenmediğimi söylemeyeceğim. Onu eğer bu kitaba özel bir inceleme yazarsam orada görürsünüz oradan olmazsa da mutlaka zaten mart ayı okuduklarım listesine eklenecek kendisi. Mıh 2 : seriye başladığımda kitaptaki karakterlerin hayalimde canlanması için birkaç görsele bakmak istedim bu sayede birazcık spoiler yedim bu kitap ile ilgili. Mıh 3 : bu kitaba dair çok spoiler yedim mi hiç hatırlamıyorum yemişsem de bu spoiler'ın 3. kitaptan olduğunu bilmiyorum. O yüzden şimdilik sıkıntı yok bu kitap hakkında hiçbir şey bilmiyorum sonu nasıl bitecek ve bizi neler bekliyor en sonunda. Ben 4. kitabı dört gözle bekleyeceğim bir son diye düşünüyorum.Tek umudum bu seriye devam etmek 3. kitabına kadar gelebilmek çünkü ilk kitaptan sevdiysem bu sevginin harcanmasını istemem üç kitabını da okuyup bitirmek istiyorum Bana Şans Ver : bu kitap bir serinin ilk kitabı. Hokey romance tropu
1000Kitap
Reklam
Yazar Dedikoduları 5- Ursula K. Le Guin
Selam! Yazarlarla dedikodu serimizin 5. Bölümündeyiz. Serinin diğer yazarlarına (Tolkien, Agatha, Stephen, Gorki) profilimden ulaşabilirsiniz. Sonunda @RS_Reader isteği ile serinin "Bilge Annesi"ne, yani Ursula K. Le Guin 'e geldik. Ursula K. Le Guin: Ejderhalarla Konuşan Feminist Bir Devrimci Ursula’yı sadece "fantastik yazar" sananlar çok yanılıyor. O, aslında antropoloji eğitimi almış bir zihinle, "Başka bir dünya mümkün mü?" diye soran bir laboratuvar kurmuştu. Ama gelin biz işin biraz daha "perde arkası" detaylarına bakalım: 1-) O Meşhur Ödül Töreni: "Satış Değil, Özgürlük İstiyoruz!" Ursula, o tatlı ve bilge görüntüsünün altında tam bir savaşçı gizliyordu. 2014 yılında Ulusal Kitap Vakfı tarafından "Seçkin Hizmet Ödülü" alırken yaptığı konuşma, bugün bile YouTube’da "Mic Drop" (mikrofonu bırakma) anı olarak geçer. Sektörün Amazon gibi devlerin elinde "kar makinesine" dönüşmesini haşladı. "Bizler özgürlüğü hatırlayan yazarlara ihtiyaç duyacağız. Şairlere, vizyonerlere; daha büyük bir gerçekliğin realistlerine!" dedi. Ödülü verenler dahil bütün yayıncıların gözünün içine bakarak, "Edebiyat bir meta değildir. Kâr amacı, sanatın amaçlarıyla çeliştiğinde sanatı korumalıyız" diyerek salonu buz kestirdi. 85 yaşındaydı ama enerjisi en genç devrimciden daha yüksekti. 2-) "Büyücülük Okulunu Ben Kurdum!" (Rowling ile Bitmeyen Hesaplaşma) Ursula, Harry Potter dünyasının başarısını takdir etse de, J. K. Rowling ’e karşı hep bir "biraz özgün olsaydın keşke" tavrı takındı. Mesele Ne? Ursula’nın 1968 tarihli başyapıtı Yerdeniz Büyücüsü , bir büyücülük okulunu (Roke Adası) ve "kadim dilde isimlerin gücünü" anlatan ilk modern fantezi eserlerinden biridir. Ursula, Rowling’in Harry Potter ve Felsefe Taşı serisi için "Tarzı vasat, hayal gücü türevsel (başkalarından alınma)" dedi. Ona göre Rowling,
Edebiyat
~2025 Yılında Okuduğum Kitaplar~ Evet umuyorum iyisinizdir, herşey çok güzel gidiyordur gitmese bile en azından güzelleşmesini umuyorum gelelim bugünkü konumuza 2025 yılı itibariyle okuduğum kitapları bu iletide listelemek. Niye bunu uygulama yapıyor zaten de derseniz ben uygulamayı bu yıl kullanmaya başladığım için daha önceki yıllarda okuduğum kitapları da ekledim ve o yüzden listem baya karmaşık bir yapıda hemde çoğu okuduğum kitaba inceleme yazmadım ve bu biraz benim fikirlerimi kitaplar hakkında fikirlerimide içerecek hemde bana kolaylık olacak bir liste lazımdı evet şimdi listeye geçiyoruz... (Baştan uyarı okuduğum mangaları yada manhwaların bazıları yok nereden nereye okuduğum belli değildi çoğu da baya uzun seriler bu yüzden bu konudan eksik olacak ancak sonda genel kitap listemi yorumlara atıcam orada hatırladığım tüm serileri vermeye çalışacağı) Sırasıyla 10 puandan sıfıra doğru gideceğiz ama ben çoğu puanı yuvarladım çoğu kitap küsüratlıydı bu yüzden listede 9,5 olanı 10 yuvarladım ama merak etmeyin niye o küsürat var küsüratı yazıp açıklayacağım ~10 Puan Verdiklerim~ Fuji-Yama 10/10 tiyatro olmasına rağmen sadece diyaloglar ile bence olayın duygusu bu kadar verilebilirdi bir karakter bu kadar iyi tanıtılabilirdi inanılmaz takdir ettim bir de Aytmatov'a zaten bayılıyorum bence yazara baslayacaksanız bu kitap baya ideal 1984 9,5/10 Buna zaten diyecek laf yok ancak ben bazı noktalarda olayı betimlemek yerine daha çarpıcı olaylar vererek betimleme kısmını bize bırakmasını beklerdim bide evreni daha da işlenebilirdi yani güzel ama sanki çabuk bitti gibi geldi bide bazı yerlerde insanı cidden yorabiliyor ama tabikide bittirdikten sonra bana vay be dedirten kitaplardandı Gökevi Hayalet Gezileri 9,5/10 Şimdi bu kitap normalde çoğu kişi için bu puanı hak etmez
MUN GÜNLÜKLERİ 1
MUN'dayım şuan. Yaka kartımı falan verdiler arkadaşımı bekliyorum şimdi. Evet, güncelleme!!! Cumartesi akşamından yazıyorum, yorgunum. Bizim komitemiz sıkı bir komite değil, çoğu zaman unmoderated yapıyoruz. Kısaca komitemden (JCC) bahsetmem gerekirse; olay şu: bizler tarihsel bir olayı 2 farklı görüşte taraf olarak yeniden canlandırıyoruz. Olayların tarihsel akışa göre gitmesine gerek yok, dediğim gibi tarihte rol yapıyoruz. Mesela bizim konumuz 1688 tarihli İngiliz Devrimi ve ben bir kontu canlandırıyorum. Konu bu, vakit ilerledikçe olaylar gelişiyor ve sizin takımınızın kendinizi savunacak, ekipmanlarınızı,kaynaklarınızı güçlendirecek planlar yapmanız gerekiyor. Pek fazla konuşma içermiyor diğer komiteler gibi, burada yazarak ifade etmeniz önemli. Şuana kadar sadece 1 tane yazı çıkarabildim o da başka biriyle ortaklaşa yazdık(çoğunluğunu o yaptı eyvallah abla<3) çünkü I run of ideas!!!!! Hiçbir şey aklıma gelmedi ve GPT kullanmak da yasak olduğu için dımdızlak kaldım ortada, boş oturdum çoğu zaman. Şimdi gpt ile hangi konuda yazabilirim'i araştırıyorum, o fikir bulacak ama ben yazacağım(biz de deriniz, biz de deriniz) Umarım yarın bugünden çok daha güzel geçer, pek ödül alma umudum yok ama umarım alırım ne diyeyim. Bugünlük bu kadardı yarın güncelleme yazacağım(ölmez sağ kalırsam) bide bişi dicem: bugün gossip box'ta biri bana Bahar çok tatlı yicem yazmış. Aaaa myy shayylaa🥹🎀 GÜNCELLEMEEEE Closing ceremony'deyiz. Arkadaşımın komitesinin sırasının gelmesini bekliyoruz. Ya bence güzeldi baya güzeldi. First timer olmanın zor olacağını sanıyordum ama değil. Ve diğer munlara da elimden geldiğince katılmaya çalışacağım. Ha bu arada ödül alamadım. Olsun, zaten beklemiyordum. Artık first timer baskısından kurtulmuş biri olarak söyleyebilirim ki kesinlikle katılın,
Bugün staj okulum belli oldu. İçimde hem tatlı bir heyecan hem de hafif bir korku var. Hayatta birçok şey olabiliriz ama ben en çok “öğretmen” olmayı sevdim. Belki çoğu şeyi ilk heyecanımın verdiği sabırla tolere edeceğim, belki bazen elime yüzüme bulaştıracağım ama beni bekleyen o minik çiçekleri, bir bahçıvan özeniyle yetiştirmeyi çok istiyorum. Dilerim her şey hayallerimden bile güzel geçer. Ve umarım o güzel çiçeklerim, çok da uzak olmayan bir gün, gerçek bir öğretmen olarak onlara yol göstermeye devam eden beni görürler. 🌱✨
Reklam
Reklam