Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
148 syf.
10/10 puan verdi
·
3 günde okudu
İki katmanlı din modeli İçinde ciddi güçlükler barındıran bu din modeli, kural koyucu seçkinlerin dini ve kuraldışı halk dini arasında birleştirilemez bir ayrılığın olduğu varsayımı üzerine kuruludur. Genelde araştırmacılar, örneğin, Rum Abdalları gibi bir derviş topluluğun İslam dünyası içindeki konumunu bir bütün olarak ele almamıştır. Halk
Tanrının Kuraltanımaz Kulları
Tanrının Kuraltanımaz KullarıAhmet T. Karamustafa · Yapı Kredi Yayınları · 201693 okunma
Bir insanı sadece Kur'an'a davet etmek çok büyük bir tehlike arz eder. Çünkü Asr-ı Saadet'te Kur'an'ı anlamak Allah Resulü'nün yaşamından kitaba doğrudur. Yani sahabe Kur'an'a bakıp ilahi mesajı anlamaya çalışmamışlardır. Onlar önce Hz. Peygamber'i, Kur'an'ın Onun kalbine inmesiyle şahsiyetinde vücut bulan ahlakını okumuşlar, sonra Kur'an'ı okumuşlar ve Allah'ın mesajını hayata, hayatlarına böyle taşımışlar. Bugün bunun tam tersine toplumun Kur'an'la ilişkisi, ki- taptan herkesin hayatına ayrı bir hat çekilerek alabildiğine anarşik, alabildiğine kaotik, uyumsuz, bireysel, öznel ve vahdeti sağlamaktan uzak parçacı, parçalı, paramparça bir yapıya dönüştürülmeye çalışılıyor. Sünnet Kur'an'ı anlamaya dair usulün çekirdeğidir. O çekirdekten filizlenmeyen bütün Kur'an okumaları yanlıdır, yanlıştır, hiçbiri hiçbir hayra vesile değildir. Çünkü Kur'an evvela Hz. Peygamber'in kalbine indirildi. Kur'an'ı ilk anlayan insan Efendimiz'dir. Üstelik Onun anlama tecrübesi bizzat Allah tarafından sağlanmıştır. Çünkü Allah Ona kitapla birlikte hikmet vermiştir. Hikmet Peygamberimizin Kur'an'ı doğru anlaması, doğru yaşaması ve doğru anlatması için Allah'ın Ona bahşettiği bir yeti ve yetkidir.
Reklam
"İlim için yapılan seyahatlerde Yahudilik, Hristiyanlık, Budizm, Hinduizm ve Brahmanizm dinlerine mensup insanlar ve onların eserleri ve fikirleriyle karşılaşılmıştır. Onlarla kurulan ilişkiler, o dinlere mensup olanların İslam'ı seçmeleri, kendi yaşayış ve inançlarının bazılarını yeni inanışlarına taşımalarıyla da tasavvufi düşüncedeki değişiklikler artmıştır. Tasavvufun değişim ve gelişimi ve bilgi akışının çoğalması da felsefi tasavvufun ve Vahdeti Vücut (varlığın birliği) fikrinin doğmasına neden olmuştur."
109 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
20 saatte okudu
Hermann Hesse bu kitabında yaptığı bir kaplıca ziyaretini anlatıyor. Kitabı değerli kılan, Hesse'nin bu kitabında açık açık kendisini Hinduizm ve onun çok tanrılı inancına olan mensubiyetini açık etmesi. Bundan da öte 'sen ve ben hepimiz bir yanılsamayız, hepimiz aslında oyuz' diyerek vahdeti vücut inancının da altını çizer. Ama bu ziyareti esnasindabir olay olur ve yan odadaki Hollanda'lı komşusundan nefret ettiğini farkeder. Hesse'nin vahdeti vücut ve barışçıl bütünlükcülük inancıyla nasıl bağdaşacaktır bu durum? Hermann Hesse inandığı ve savunduğu değerlerle çelişki içerisine düştüğünü farkeder... Kitap çok sahici geldi bana. Fazla bir derinlik ve aksiyon beklemeyin. Ama bu kitap bana, bana çok uçuk kaçık gelen
Bozkırkurdu
Bozkırkurdu
'ndan, daha yakın ve anlamlı geldi. Hesse ile tanışma kitabınız bu olmasın ama. Ya
Siddhartha
Siddhartha
'yı okuyun tanışmak için ya da
Narziss ve Goldmund
Narziss ve Goldmund
'u. Kitapla kalin...
Kurgast
KurgastHermann Hesse · Suhrkamp Verlag · 1982366 okunma
İbn Arabi, sapkınlık ve dalaletin imamlarından biridir. İnkar edici sözleri ve ifadeleri vardır. Bunlardan biri, Firavun'un imanını tasdik etmesidir. Şeyhu'l-İslâm İbn Teymiyye şöyle der: "Bu söz, İslam dininden zorunlu olarak bilindiği üzere apaçık bir küfürdür. Bu konuda İbn Arabi, ne bir Kıble ehli, ne Yahudi ne de Hristiyan
Reklam
VÜCUD MERTEBELERİ SAYISIZ ve SONSUZDUR!..
Vücudun Vahdeti, mertebelerin sıhhatiyle malûm oluyor. Mertebeleri bilmek, Vücuttaki vahdeti zevk etmeye, zevk yoluyla hissetmeye bağlıdır ve bu zevk, Allah aşkının bir semeresidir. Vücut mertebeleri, vâhid olan vücudun, itibar ve cihet noktalarıdır. Güneşin ışığı ayın güneşten ayrı birer varlık olmadığı gibi, bu mertebelerde, vâhid ve Mutlak Vücuttan ayrı birer varlık değildir...
Sayfa 143 - Parçalar, -Efendi Hazretlerinin; ders, takrir ve mektuplarından- Vahdet-i Vücut ve Fiillerin Tevhidi, 4. Basım, Büyük Doğu yayınlarıKitabı okudu
Vahdeti Vücut fikrini savunanlar delil olarak kendilerine Kur'an'dan yirmiye yakın ayet bulmuşlardır. İslam'da bu görüşü dini yönden benimseyip açıklayan kişilerin başında Hallacı Mansur, Nesimi, Zünnuni Misri, Şebusteri, Şeyh Attar, Muhiddin Arabi gelmektedir.
167 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.