Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ali Akay

Ali AkaySanat Tarihi : Sıradışı Bir Disiplin yazarı
Yazar
Çevirmen
Editör
8.3/10
53 Kişi
131
Okunma
23
Beğeni
3.016
Görüntülenme

Ali Akay Sözleri ve Alıntıları

Ali Akay sözleri ve alıntılarını, Ali Akay kitap alıntılarını, Ali Akay en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Biyoinformatik alanına giriyor
Biyolojistler pro-gramme yazımını öne sürmektedirler (canlı hücrelerin en temel enformasyon süreci).
Psikanalizde özne arzuladığı nesneye doğru yönelir; çünkü arzuladığı bir eksikliktir, bir ihtiyacın eksikliğinin giderilmesi lazımdır. Halbuki Gilles Deleuze ve Felix Guattari'ye göre arzunun kendisi eksiğe doğru yönelmez, arzu zaten kişinin içinde vardır ve önce arzu vardır. Bu da Tarde'ın sosyolojisinden ödünç alınan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır.
Sayfa 66 - Say Yayınları, 2010.Kitabı okudu
Reklam
Tipik Türk diye bir şey yok. Fiziksel olarak yok.
Sayfa 77 - Edward Lucie-Smith
Dilsiz bir düşünce olamaz, ama bir dili benimsemek, özümsemek onu yaşatmaktır ve de yaşamaktır.
... "psikanalizi sanata uygulamamak gerekir, sanatı psikanalize uygulamak gerekir"
Sayfa 62 - Gérard
filozof Gilles Deleuze Diyalog­lar (Bağlam 1990) adlı kitabında Nietzsche’nin bir lafını tekrar­lar: "Öyle görünüyor ki, sanatçı ve özellikle filozof bulunduğu ça­ğın içinde bir rastlantıdır... Onun ortaya çıktığı yerde hiç atlama­yan doğa, birden bire ileriye doğru sıçrar ve bu, neşenin sıçrama­sıdır"..
Reklam
Hegel’in "filozoflarının olayları yorumlamaktan başka bir çaresi yoktur", önermesinin çok ötelerinde bir yere doğru eğilir Baudrillard; orada, artık, olayları önceden yaşaması ve erkene alması gereken bir kuramdan bahsetmektedir. Ve zaten oluş halindeki dünyayı betimlemektedir Baudrillard; olanı değil.
Marcel Duchamp'ın bir şaka biçiminde ortaya attığı ters ready-made kavramı ("bir Rembrandt'ı ütü masası olarak kullanmak") bence, özerkleştirici yeteneklerini daha iyi sergilemek için nesnelere dayalı özerkliğini terk eden sanatın yeni kullanım değeri açısından çok güçlü bir imge.
Sayfa 45 - 46 | "hiçbir sergileme mekânının tarafsız olmadığının kanıtı."
Söz doğal olan bir şeydir ve tek defa ilk olarak söylenir ; aynı sözü ikinci bir defa aynı kimse bile söyleyemez. Yazı sözün yerine geçemez, yerini tutmaya çalışır.
Tanrı’nın ölümüyle -Nietzsche’nin söylediği gibi- dayanağı­nı yok ettiği için insanın hükmü bitiyordu. Çünkü insan Tanrı'nın imgesiydi ve imge tek başına kaldığı zaman bu da kırılganlaşmaya başlıyor ve kırılganlaştığı yerde, artık açılan 20. yüzyıl perspektifinde bu ortaya fırlatılan varlık, bileşkelerini artık teknoloji ile kuruyor, onun için beden teknolojisi adını veriyor Foucault.
Reklam
"Modern toplumlarımızda her ne kadar bolluktan, insan haklarından, demokrasilerden vs. bahsetsek de, bu anılanlar yabanlarda daha fazla vardır ve daha meşrudur. Çünkü hiyerarşi devletli toplumlarda olduğu gibi piramidal yapıda genişlemiyor, tersine piramit ters-yüz edildiği zaman bu toplumsallık anlaşılabilir".
Çin sanatında kavramsal olanla görsel olan arasındaki barikat çok geçirgendir; çünkü Çin yazısı ideografik bir yazı, resimsel değil.
Sayfa 73 - Edward Lucie-Smith
Benim savunduğum, yapıtı, yaratıcısı ve izleyici kitlesi olmayan bir sanat.
Sayfa 47 - Stephen Wright
.. sanat bir yaratma eylemidir. Yaratma ise bir direnme ey­lemidir; hayatın çizgilerini yakalama ve ifade etme biçimidir. De­mek ki, öncelikle sanatçı sanattan bir yaşam biçimi ortaya çıka­ran bir kişidir. Kavramsal bir kişidir: yarattığına adını da verir: Van Gogh sarısı.
Fransız inteligentia'sı içinden Foucault'nun tüm Aydınlanma eleştirilerine rağmen hala modernist bir tavırda olduğunu unutmamalıyız ve de kendisine sorulan bir soruda postmodern için "O da neymiş" diyerek alaylı bir şekilde kendi düşünce tarzının postmodern olarak nitelenmesine karşı çıkmıştır.
Sayfa 46 - Say Yayınları, 2010.Kitabı okudu
233 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.