Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Evet garb uleması ve feylesofları itiraf ve ikrar etmişler ki: "İslâmiyetin kanunları, yüksek bir tarzda âlemin ıslahına kâfidir." Mektubat - 215
2010'da yapılan beş yıllık nüfus sayımında 128.057.352'lik bir nüfus belirlemişti. 215 nüfus sayımında ise yaklaşık bir milyonluk bir düşüşle 127.110.000'lik bir nüfus ortaya çıktı.
Sayfa 334 - Pegasus YayınlarıKitabı okudu
Reklam
××× Arizona Üniversitesi'nden Matthias Mehl adlı bir bilim insanının 400 kolej öğrencisinde yaptığı çalışmada, kadınlar günde ortalama 16.215 kelime kullanırken erkeklerin 15.669 kelime kullandığı belirtilmiştir. Kadınlar erkeklere göre bir miktar daha fazla kelime kullansa da bulunan sonuçlar birbirinden 2-3 kat daha fazla gibi aşırılıklar içermemektedir. ×××
Neseî'nin Mücteba'sı
O Ebu Abdurrahman bin Muhammed bin Şuayb bin Ali bin Bahr en - Nisaï'dir. Takva, dindar ve hafız idi. Kitabında çok tekrar vardır, öyle ki oruç bahsinde niyet hadisini on altı defa tekrar etmiştir. 215/830 yılında doğdu, 303 / 915 yılında Mekke'de vefat etti. Esas memleketi Nese'dir. Müslim ise Nibabur'dandır, ikisi de Horasan bölgesindendir. Buhari ise Buhara'dandır. Tirmizî ise Tirmiz'dendir. İkisi de Maveraünnehir iklimindendir. Ebu Davud da Sind ikliminde Sicistan'dandır. Bu bölgeler acem ve Farsa aittir, Iran körfezinin doğusuna düşerler. Ancak Sind tam tamına Medine'nin karşısındadır. Horasanla Maveraünnehr kuzeye düşmektedir, nitekim Merhum Emin Vasıf Beg'in İslam ülkeleri haritasında öyle görünmektedir. Bunların arasında Arap ve Arabistan yarımadasından olan yoktur, ancak İmam Müslim hariç. Çünkü o Arap kabilelerinden Kuşeyr'e mensuptur. Fakat Allah onlara hadis ilmini yumuşatmıştır, tıpkı Davud aleyhisselam'a demir'i yumuşattığı gibi. Bu imamlar Şafii mezhebine mensupturlar, ancak Buhari hariçtir ki onun mezhebi bilinmemektedir. Belli şeyhlerden ortak olarak ilim aldılar, çünkü onlar çağdaştırlar. Hadis güneşinin göründüğü ve ışığı yeryüzündekileri aydınlattığı hicri üçüncü asırda yaşadılar. Ancak Müslim ile Tirmizi Buhari ile sık sık görüşmüşlerdir.
Sayfa 17 - Footnote.Kitabı okuyor
“Sabah namazını kılmak suretiyle güne başlayan kimse Allah'ın himayesine girmiş olur. Ey Adem oğlu Allah seni sana yüklediği bir görevden dolayı sorguya çekmesin.” (Buhari, Mevakit 26, Müslim, Mesacid 215)
Sayfa 437Kitabı okudu
DNA disk
DNA’nın toplam veri depolama kapasitesi çok yüksek. 1 gram DNA’da 215 petabayt, yani 36 milyon film saklanabilir. Bir başka deyişle dünyadaki tüm verileri saklamak için 81 kg DNA yeterli olur
Reklam
Hz. Peygamber'in vefatından altı ay sonra, Hz. Peygamber'in kızı ve Hz. Ali'nin eşi Hz. Fatıma öldü.215 Hz. Fatıma'nın ölümünden sonra; Hz. Ali, Haşimoğulları ve Zübeyir ibn Avvam, Hz. Ebu Bekir'e biat ettiler.216 Zübeyir, Haşimiler ile beraber hareket etmekte217 ve Ali'nin halife olmasını istemekteydi. 218 Halid ibn Sa'id ibn el-As da Hz. Ebu Bekir'e altı ay sonra biat edenlerdendi.
Ebû Hureyre radıyallâhu anhdan nakledilen bir hadiste Resûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: "Güneşin üzerine doğduğu en hayırlı gün cuma günüdür. Ådem o gün yaratıldı, o günde cennete sokuldu ve cennetten o gün çıkarıldı. "214 Aynı hadisin başka lafızlarından birinde şu ifade geçmektedir: "Kıyamet ancak cuma günü kopacaktır. "215 (214. Müslim, 854) (215. Müslim, 18, 854)
Sayfa 169Kitabı okudu
Yine Ebû Hureyre radıyallâhu anhdan nakledilen bir başka efrad hadiste Hz. Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: Kulun Allah'a en yakın olduğu hâl secde hâlidir. Öyleyse secdede çok dua edin. " (Müslim, 215, 482)
Sayfa 151Kitabı okudu
“Artık rabbinizin nimetlerinden hangisini inkâr edebilirsiniz? Azamet ve kerem sahibi rabbinin adı ne yücedir!” (Rahmân, 55/77-78) Mesaj: 215. Allah’ın kullarına olan nimetleri inkâr edilemeyecek kadar çoktur. 216. Allah’ın verdiği nimetlere karşı nankörlük içinde olamayız. 217. İnsan, Allah’ın verdiği nimetlere şükrederse Allah nimetleri artırır. (bk. İbrahim, 14/7)
Sayfa 533Kitabı okudu
Reklam
Resulüm! Sana Allah yolunda, kimlere ne harcayacaklarını soruyorlar. Deki:’İnfak edeceğiniz mal; ana baba, akrabalar, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir. Siz hayırdan ne yaparsanız şüphesiz Allah onu hakkıyla bilir ve mükafatı verir.’ 2/215
İnsan, adeta işler doğaya aykırı olabilirmiş gibi, doğadaki her varlığın belirlendiği gibi kendisinin de belirlendiği düşüncesiyle bir türlü barışamaz. Pinker'a göre tüm uygarlığımızın "bir sorumlu bulma" tutkusunun gerisinde, suçu azaltma isteğinden daha fazla, aksi takdirde kendisinden intikam alınabilecek bir suçlu bulamayacak olma korkusu yatıyor gibidir: "Buradaki korku, insan doğası anlayışının, kişisel sorumluluk kavramını bitireceğidir. Geleneksel görüşte, benlik veya ruh ne yapacağını seçer ve işler sarpa sarınca sorumluluğu üstlenir... Fakat bir eylemi kişinin beynine, genlerine ve evrimsel geçmişine atfettiğimizde, o eylemin hesabını o kişiden soramayız gibi görünüyor. Diğer bir deyişle, biyoloji mükemmel bir mazerete, hapisten çıkış kartına ve doktor raporuna dönüşüyor... (A.g.e., 215)." Oysa, belki de evrende yalnız biz insanlara tanınmış yüce bir ayrıcalık olarak özgür irade varsayımımız bu kadar köklü olmasaydı, dikkatimizi kötücül davranışlar gösterenleri durdurmanın yollarını bulmaya yöneltir, onlardan intikam almaya koşullanmış ve pek de işe yaradığı görülmemiş ceza sistemlerimizi önyargısız bir dinginlikle soruşturabilirdik. Kötücül bir davranışın cereyan ettiği bir bedeni, aynı zararı tekrar tekrar vermekten alıkoyacak bir önleme kafa yormakla, o bedene acı çektirerek intikam almaya çalışmak arasında epeyce büyük bir fark vardır. Bu fark, sanılanın tersine ceza yasalarında ortaya çıkmayacak, o yasaları yazan bizlerin düşünce tarzlarında etkisini gösterecektir. Suçu engellemek için çabalamakla, kendisinden intikam alınacak bir beden peşine düşmek iki ayrı şeydir.
Sayfa 71 - İnsan Merkezli Özgür İradecilik
“(Önce) en yakın akrabanı uyar. Müminlerden sana uyanlara kanatlarını indir.” (Şuarâ, 26/214-215) Mesaj: 329. Hakikatleri anlatmaya önce en yakınlardan başlamak daha uygundur. Ayrıca böyle bir davranış kişinin toplumsal güveni kazanmasına katkı sağlar. 330. İnananlara karşı mütevazı ve merhametli olmak Hz. Peygamber’in sünnetidir. Müminler birbirlerine karşı daha mütevazı olmalıdırlar.
Sayfa 375Kitabı okudu
“Senden önce de hiçbir insana ölümsüzlük vermedik. Şimdi sen ölürsen, onlar ebedî mi kalacaklar?” (Enbiya, 21/34) Mesaj: 214. Peygamber de olsa, insan için ölüm, kaçınılmaz bir sonuçtur. 215. Ebedîlik duygusu ancak ahirete imanla karşılık bulur.
Sayfa 323Kitabı okudu
Tekke ve Zaviyelerin Kapatıldığı günlerde İstanbulda ki, Tarikat ve Dergahlar.
Tekke ve Zaviyelerin Kapatılmasına Dair Kanun'un çıktığı günlerde, İstanbul'da yarı resmi kimliğe sahip 307 tarikat merkezi vardı. Yasadan sonra tüm bu dergâh, tekke, hankâh ve zaviyeler kapatıldı. Aşağıdaki liste, Reşat Ekrem Koçu'nun İstanbul Ansiklopedisi'nin 8. cildinden alındı. MERKEZİN ADI SEMTİ ZİKİR/AYİN
Sayfa 219 - Toplumsal Dönüşüm Yayınları /3.Baskı 2010Kitabı okudu
846 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.