Gülşah

Orhan Pamuk
5/10
·516 syf.··
Beğendi
·
2020 82. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 08 Kasım 2020 14:31
Merhaba sevgili dostlar. Uzun bir zamandır yoktum . Bugün hayli seveni olan bir kitapla aranıza döndüm . Bir kitabı yazarından ayrı değerlendirmedim hiçbir zaman. Orhan Pamuk romanları için de bu geçerliydi. Daha önce 3 kitabını okuyarak onunla ilgili önyargımı kırmaya çalıştım fakat başaramadım. (Babamın Bavulu kitabındaki konuşmalar hala aklımda.) Biz gelelim bu kitabına. “Hayatımın en mutlu anıymış,bilmiyordum.” cümlesi ile “Herkes bilsin çok mutlu bir hayat yaşadım.” cümlesi arasında yaşanan yoğun ve saplantılı bir aşk hikayesi anlatılıyor kitapta. Kemal’in Füsun’a ait ya da onun dokunduğu eşyaları toplaması ,bunlarla kendini tatmin etmesi,bu aşkı senelerce içinde büyütmesi, bu uğurda kaybettikleri ve hazin bir son... 1960larda ve devamında gelen Nişantaşı ve çevresindeki varlıklı ailelerin etrafında gelişen modernleşme-batılılaşma isteklerinin hem haklı gibi gösterilip hem eleştirilmesi romanı salt bir aşk romanı olmaktan çıkarmıştır. Romanla ilgili birçok soru var kafamda. 1. Kemal’in hissettiği germek aşk mı takıntı mı? Yoksa bedensel bir istek mi? 2. Füsun Kemal’e karşı bir şeyler hissetti mi? 3. Füsun’un annesi,özellikle babası Kemal’in hissettiklerini bilmelerine rağmen evlerine girip çıkmasına sessiz kalacak kadar modernler miydi?! 4. Füsun’un kitabın sonlarına doğru yattığı kaprisler şımarıklık mıydı? 5. Füsun’un ölümünü Kemal nasıl bu kadar kolay atlatabildi? 6. Yazar o kadar eleştirdiği Yeşilçam filmlerini ve sanat yoksunluğunu , zengin erkek tezgahtar kız üzerinden ve tahmin yeşilçamvari bir bitişle kendi de işlemiş olmuyor mu? Kitabın kalınlığı, bazı düşüncelerin tekrarlanması ,iç hesaplaşmalar ve ruhsal çözümlemelerin yer yer sıkıcılaşması okuma hızımı etkilese de iyi ki okudum. Nasip olursa ilerde bu önyargılarımdan kurtulmuş olarak kitabı
Edebiyat
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma
İlknur Hoca isimli okura yanıt verildi
Gülşah
Çok teşekkür ederim çok mutlu oldum😊
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Öf Yine mi Çekiliş (:
Bugün 1k’daki 1. Senem ve muhtemelen 1000 Takipçi sayıma ulaşıcam.😊 Kendimce Ufak bir çekiliş yapmak niyetim.. Ali Lidar , Tarık Tufan ‘dan seçeceğiniz herhangi bir kitabı yorum olarak yazmanız yeterli.. 3 kişiye ve 1000. Takipçime hediye etmek istiyorum.🙏🏻 Çekiliş sonuçları 21.01.2020’de Bu ileti de Paylaşılacaktır..🙏🏻 Kitaplar: Ali Lidar : Yolun Başı Alengirli Şiirler Tesirsiz Parçalar Aslında Herkes Haklı Z Raporu Büyük Kederler Küçük Öyküler Tarık Tufan : Şanzelize Düğün Salonu Bir Adam Girdi Şehre Koşarak Düşerken Ve Sen Kuş Olur Gidersin Beni Onlara Verme
1000Kitap
Gülşah
Ve sen kuş olur gidersin