Bende çocuk değilim sevmem de
"Hiç süt bulundurmaz mısın evinde sen?" "Hayır." "Aaa, neden?" "Sütü çocuklar içer. Ben çocuk değilim."
Sayfa 1·Kitabı okudu
"Psikoloji okuyordum, bu sene bıraktım" dedi. "Psikoloji mi?" diye minik bir çığlık attım. "Şaka mı bu?" "Yoo." "Ama nasıl olur? Sen burada?" "Kulak burun boğazcıların bademcikleri şişmiyor mu?" "O da doğru." "İnsanlar bilgisizlikten hastalanmıyor ki. Hatta bilmek daha bile çok hasta ediyor. Sonuçta stajyer sendromu diye bir şey var." "O da neymiş?" "Öğrenci, üzerinde çalışırken semptomlarını öğrendiği hastalığın kendisinde de olduğu endişesine kapılır. Aaa bende de sıkıntı, kaygı, çabuk sinirlenme var, demek ki bende de nevrasteni var der mesela."
Sayfa 112 - Hep Kitap·Kitabı okudu
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İncelikler...
Dedi ki: S. Mirzabeyoğlu: (“... Efendim, bakkala gidiyoruz ve adama parayı vererek tabiî olarak yapması gereken şeyi bekliyoruz. Adam parayı kasaya atıp hiçbir şey yokmuş gibi "ne istiyorsun?" dese, parayı verdiğimizi isbat edemeyiz…) Dedi ki: (Aaa!.. Tabiî tabiî! Ben hep söylerim zaten, “kesin bir şey yok!” diye. Demek sende de oluyor. Berber tıraş ederken hep huylanırdım, eli bir kaysa gırtlağımı kesecek; bende hep vehimdi bu. Şah-ı Nakşîbend Hazretleri’nin hep devam ettiği ölçü: “Allah’tan başka davranış-kuvvet sahibi yoktur!”… Nakşîlik bütün ruh inceliklerini toplayan yol…
Sayfa 197 - 198 IX. Levha: -ÇİLE-, II. Baskı, Şubat 1996, İBDA Yayınları
Kökler
Aaa bende ne tesadüf :))
"Çok memnun oldum. İnsanın bol bol parası olması pek güzel bir şey. Şimdiye kadar parası olan kimseyi tanımadım.
"İnsanlar bilgisizlikten hastalanmıyor ki. Hatta bilmek daha bile çok hasta ediyor. Sonuçta stajyer sendromu diye bir şey var." "O da neymiş?" "Öğrenci, üzerinde çalışırken semptomlarını öğrendiği hastalığın kendisinde de olduğu endişesine kapılır. Aaa bende de sıkıntı, kaygı, çabuk sinirlenme var, demek ki bende de nevrasteni var der mesela."
Sayfa 112·Kitabı okudu
Edebiyat
Aaa resmen ben! Kedileri dahi izliyorum hâlâ :)
Lisede ben arkadaşlarımın -o zamanki tabirle- hâlet-i ruhiyelerini anlamak merakında idim. Bu bende bir delilik hâlinde idi. Bahçeden sınıfa girdiğimiz zaman, yerlerine oturmak için yanımdan geçenlerin yüzlerine, dikkatimi sezdirmeden bakmak adetimdi. Teneffüste, talebe grupları içinde susar ve söylenen sözlerden ziyade gizlenen temayülleri anlamaya çalışırdım.
Alıntı