Sadece eş ya da sevgili seçimlerinden arkadaşlık seçimlerinden söz etmiyorum, satın alıp tükettiğimiz ne varsa hepsiyle ilgili sonsuz bir alternatif ve imkanlar silsilesi duruyor önümüzde.
Kısa zamanda çok şey yaşandı ve bitti. Uğurlarına kurulan cümleler tükenmeden, gözlük yere düştü. Savruldu, parçalandı. Sonbahar yaklaşırken, küçük bir kızın iç çekişine, bir aracın siren sesine saklandı boğaz acıtan çığlıklar. Umudu arayan kalpler, sevgi ve arkadaşlık bağlarını tutan incecik iplere sardı titrek parmaklarını.
Gözlüğün camları kırılırken, nice kalpler de kırıldı beraberinde. Ateş düştü. Yaktı, kavurdu. Buhar oldu, havaya karıştı. Sonra herkes ateşi soludu. Bazen ciğerler yandı, bazen soğuk bedenler ısındı.
Kaybedişin boğazları düğüm düğüm ettiği bir gün dans ederken sarıldılar birbirlerine
Sonra bir gün seçtiler kendilerine.
Onlar, sevilmeyeni sevdiler.
-Gümüşü olan mutlu olabilir,
Arpası olan mutlu olabilir,
Hiç bir şeyi olmayan rahat uyur
-Mal, konacak yer bulamayan uçan kuşlara benzer. "Malına güvenme."
-Kalpteki düşmanlık getirmez, dildir düşman eden.
-Bulduğunu söyleme, kaybettiğini söyle.
-El ele adamın evi yapılır,
Mide mideye adamın evi yıkılır
-Çiftleşmeden gebe kalınmaz,
Merhabalaaaar!
André Maurois'nin Yaşama Sanatı, yaşamın her alanında tatmin edici ve anlamlı bir varoluş inşa etmeyi amaçlayan, bilgelik dolu bir başyapıttır. Farklı bölümler halinde sunulan bu eser, düşünmekten sevmeye, çalışmaktan yönetmeye ve yaşlanmaya kadar yaşamın her aşamasına dair pratik rehberlik ve ilham kaynağı sunar.
Düşünmek
O kadar çok şeyi yitirmişti ki: aşk, arkadaşlık, huzur ve evlilik yaşamını katlanılabilir ve zaman zaman da arzulanabilir kılacak her şey; elinde hiçbir şey kalmamıştı.
Din kuraları "Ahlak kuraları"görgü kuralları ve hukuk kuralları saygı sevgi.dürüstlük empati hakkaniyet dostluk arkadaşlık güvenilir.ahlak gelenekleri görenekleri Milet yapan temel toplumsal değerler dir.toplum toplumsal yaşam için gerekli olan bu değerlerin devamlılığı oldukça önemlidir
Ana teması kitap olan bir portalda kültür seviyesininde belli bir noktanın üzerinde olduğunu düşünürsek; Neden herkes kimseyi takip etmeden ,herkesin onu takip etmesini isteyerek konuyu sosyal medya ego tatmini noktasına getiriyor?
Sen egolarından arınamadıysan okudukların ne işe yarıyor?
Yazar değilsin, tanınmış bir kişi değilsin, bilgi birikimin sıfır “Ben kimim ki?” diye kendine sormuyor musun?
Neden takip edilip kimseyle muhattap olmak istemiyorsun? Bu nasıl hastalıklı bir duygu?
Ayrıca konu neden takipleşmek noktasına geldi? Bu portalda senin amacın bilgi alışverişi ve sosyalleşmek değil mi?
Güzel bir kitap topluluğu oluşturup ,sosyal arkadaşlık ,kitap alışverişi belki fikir teatisi yapmak varken neden bu hastalıklı duygularından hala kurtulamıyorsun?
Erikson (1968) kimlik karmaşasını yaşayan genci şöyle tanımlar: "İnsanlara yaklaşma ve sıkı ilişkiler kurmada başarısızlık gösterir ve bunun sonucu yalnızlık çeker. Uygun olmayan rasgele kişilerle arkadaşlık eder. Çalışamama, kendini bir işe verememe, dikkatini toplama güçlüğü belirgindir. Yarışmadan kaçar ve yeteneklerine uymayan işlerde kendini tüketir. Ailenin ve toplumun onaylamadığı rollere girer, ters ya da olumsuz kimliğe bürünür. Zaman kavramları belirsizdir ve zamanın bir değişme getireceğine inancı yoktur."
Kiminle oturup kalkarsan, onun sıfatı sana sirâyet eder ve senin bundan asla haberin olmaz. Gâfil kimselerle oturup arkadaşlık eden kimselerin tabiatı, farkında olmadan onların tabiatından birçok günahların tohumunu alır.
(Kimyâ-i Saâdet, İmam Gazzâlî)
- "Fizyonomi", "fizyonomik" kelimelerini çok geniş anlamda kullanmaktan ekseriya kendimizi alamayız. Bu bilim, zâhirimizden bâtınımızı okur. Ama insanın zâhiri nedir? Tabiî onun bâtınî kuvvetlerini ve onların oyununu ifâde eden çıplak endamı ve insiyakî olarak yaptığı mimikler değil! Sınıf, arkadaşlık, mal mülk, giyim kuşam, her şey onu değiştirir, her şey onu örter. Bütün bu örtüleri aşıp ona dühûl etmek, bütün bu yabancı belirlemelerde bile onun varlığını ele verecek noktalar bulmak, son derece güç hattâ imkânsız görünüyor..."
Sayfa 385 - 386 (Von der Physiognomik überhaupt. Zugabe) -Karakter- Kültür ve Turizm Bakanlığı yayınları: 534Kitabı okudu