Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Renkten, cinsten, kavimden ve araziden ayrı olarak da insan ile insandır. Ama fikirsiz ve ruhsuz bir insan düşünülebilir mi?
Reklam
KÜLTÜR BAKANI’NIN RESMİ YAZISINA AÇIK CEVAP   20 Eylül 1971 tarihiyle Kültür Bakanı Talât S. Halman’dan resmî bir yazı aldım. Basılı olan ve başkalarına da gönderilmiş bulunan yazı aynen şöyledir: Sayın Nihâl Atsız; Kültür Bakanlığının yayın programından ilki, kültür eserleri konusunda üç yeni diziyle başlatılacak, bu dizileri, çeşitli kültür ve
TÜRK TARİHİ ARAŞTIRMALARI 20 Eylül 1971 tarihiyle Kültür Bakanı Talât S. Halman’dan resmî bir yazı aldım. Basılı olan ve başkalarına da gönderilmiş bulunan yazı aynen şöyledir: Sayın Nihâl Atsız, Kültür Bakanlığının yayın programından ilki, kültür eserleri konusunda üç yeni diziyle başlatılacak, bu dizileri, çeşitli kültür ve sanat dallarında
“Bir cemiyette fertleri birleştiren ana unsur cins, renk, ırk, ve arazi bağı olursa... Buna benzer bağlardan herhangi birisi bir cemiyeti teşkil eden ana güç olduğu zaman açıkça görülür ki ne cinsiyet, ne ırk, ne arazi ne de kavmiyet insanın üstün değerlerini ifade etmezler. Renkten, cinsten, kavimden ve araziden ayrı olarak da insan yine insandır. Ama fikirsiz ve ruhsuz bir insan düşünülebilir mi? Hem insan kendi hür iradesi ile akide ve düşüncesini, ideoloji ve hayat sistemini değiştirebilecek güce sahiptir, fakat kendi isteği ile rengini ve cinsini değiştiremeyeceği gibi doğacağı topluluğu ve yetişeceği arazi parçasını seçme imkânına da sahip değildir. İnsanların kendi hür iradeleri ve objektif arzularıyla birleştikleri bir konu üzerinde birliğe varan toplumlardır ancak medeni toplumlar...”
Sayfa 131Kitabı okudu
Bir gün evde okuyacak bir şey ararken Aristo geçti elime... Sevmem herifin karakuş mantığını... Eflatun daha yakın gelir bana... Ne kadar eleştirilirse eleştirilsin, hele o sıralar, Aydınlar Devleti benim için, çıkar yolların en kestirmesi görünüyordu. Aristo'yu okuyorum! Saçma! Çeviriyorum, evet, deli saçması!.. "Kölesiz olmaz" diyor,
Sayfa 166 - İthaki Yayınları, 5. Baskı (2011), İkinci Bölüm, Deney, 1, İnançKitabı okudu
Reklam
- "Onuncu yıl" diyordunuz Müdür Bey... - Onuncu yıl mı? Hangi onuncu yıl?.. Haa evet... Bu onuncu yıl, çok önemli bir dönemeçtir, biz ülkücülerin ömründe... Bizim kuşaklar, bu dönemeçten sonra duydular ilk tüketici yorgunluğu... Ülkücü arkadaşlardan bazısının kendini içkiye, bazısının pokere vurması, bazısının da ilkokul son sınıf
Sayfa 165 - İthaki Yayınları, 5. Baskı (2011), İkinci Bölüm, Deney, 1, İnançKitabı okudu
Sokaktan geçen ve köşede buluşan iki kişiyi seyretmek insanın zihnindeki gerilimi azaltıyor gibi, diye düşündüm, taksinin köşeyi dönüp gözden kaybolmasını izlerken. Belki de, son iki gündür benim yaptığım gibi, bir cinsin ötekinden farklı olduğunu düşünmek çaba gerektiriyordur, diye geçirdim aklımdan. Zihnin bütünlüğünü bozuyordur. Şimdi, iki
Epub
Grek düşüncesi, ilk başta dramanın kök saldığı mitik-dini ilk temellerden kademeli ayrılma sürecini yaşamakla kalmaz, bu sürece gerçek yerini de verir. Başlangıçta Grek felsefesi, tıpkı doğu dinleri gibi, zaman düzenini fiziksel ve aynı zamanda ahaki düzen olarak kavrar; zamana, ahlaki bir hukuk düzeninin uygulanışı ve gerçekleşmesi olarak bakar.
Reklam
Alibaba'nın bu sayısı ile Markopaşa'nın 1.dönemi kapanacaktır. Bir yılı az geçen bu dönemde Markopaşa 23, Merhumpaşa 4 , Malumpaşa 5 ve Alibaba 4 sayı çıkabildi. 55 haftanın 36'sında çıktığına göre, 19 hafta gazete engellerle karşılaştı, yayımlanamadı. Sabahattin Ali 19 Aralık 1947'de içeriye girdi. Gazete üzerinde hükumetin, sıkı yönetimin,
Niçin? Bütün bu gayretler, bu mücadeleler, gâvur-müslüman tüm dünya devletlerinin bir aldanışı mıydı? Hilafet bir seraptı da, bütün dünya onda bir kuvvet mi vehmediyordu? Şüphesiz ki hayır; Hilafet, ona bağlananlar için bir güven, düşmanları için bir korku kaynağı idi ve gerçekti. Tekrar söyleyelim ki, Hilafet gibi bir gücü kullanmak da güç ister;
Geri13
60 öğeden 46 ile 60 arasındakiler gösteriliyor.