İlk insanın yaratılışında bir süreçten söz edildiği gerçektir; ancak bunun türler arası bir "evrim"le hiçbir ilgisi yoktur; sadece kendi türü için bir süreç söz konusudur. Süreçte geriye doğru gidilirken başka bir canlı türünden hiçbir şekilde söz edilmemekte, bu noktada en küçük bir işaret dahi bulunmamaktadır.
Tonal ve Nagual
Nagual iki kelimeden gelir: nehua, "Ben" anlamına gelir ve nagualli, "genişletilebilir" anlamına gelir. Eski kozmolojide, tonal'in ötesine genişletilebilen her şeyi, yani gerçekten kim olduğumuzu ifade eder. Tonal sadece güneş enerjisiyle yönetilir ama nagual bütün Evren'in enerjisiyle yönetilir ve temel olarak da Ay'ın,
Sayfa 33 - Butik YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
Bugün kapitalist mantığın ve emperyalizmin karşısında başka bir birikim ve üretim tarzı olan devletçilik var. Nitekim sosyalist denilen devrimlerin gerçekleştiği ülkelerde, ekonomik ve sosyal zorluklar, sanayileşme ihtiyacı -bir ekonomik fazla yaratmak üzere aşırı çalışmaya zorlama ve eski köleleri işçi durumuna getirme gereği- belirleyici oldu.
Sayfa 354 - YordamKitabı okudu
Tarih, yalıtılmış diziler tanımaz: Yalıtılmış bir dizi statiktir ve bu tür bir dizi kapsamında unsurlardaki bir değişiklik, ya sadece siste­matik bir eklemlenme ya da sadece dizilerin mekanik bir şekilde bir­ birinden ayrılması olur, ama kesinlikle tarihsel bir süreç olamaz. An­cak verilmiş dizilerin diğer dizilerle etkileşiminin ve birbirini belirle­mesinin yerleşikleşmesi, tarihsel bir yaklaşım doğurabilir. Kişi tari­hin bir parçası olabilmek için yalnızca kendisi olmaktan çıkmalıdır.
Okul, yerleşik düzenin kendi varlığını bireyin varlığı yerine ikame ettirme sürecini çocuğa ailesinin rızasıyla işleyen sayısız fiziksel, zihinsel ve psikolojik istismar biçiminden sadece biri. Bu süreç sonunda her birimiz, dev bir çarkın uzantısına dönüşüyor, bu dev çarkla birlikte hareket ediyor, çarktan ayrı, yani gerçek bir varoluşumuz olmadığının ayırdına bile varamıyoruz.
Sayfa 91 - İthaki Yay.
Kudüsün kızları-4
Cinsellikle din arasında böyle sürekli ve derinden bir ilişki olması, Ortaçağ rahibelerinin yazılarında gördüğümüz gizemli erotizmi biraz açıklayabilmemize bazı açılardan yardımcı olur. Ortaçağ kadınları, din konularıyla haşır neşir olmak için gizemli düşünme tarzını tercih ederdi. Bingenli Hildegard, Schııaulu Elisabeth, Sienalı Catherine,
Sayfa 235 - IletişimKitabı okudu
Reklam
1.000 öğeden 981 ile 990 arasındakiler gösteriliyor.