İncelemeniz muazzam, emeğinize sağlık, okuduğun 6. Faulkner eseri, Abloşom Abşalom ile birlikte en sevdiğim eseri oldu bu kitap. Harper Lee'nin Bülbülü Öldürmek kitabı gibi çok değerli, biraz daha sert belki ama bir o kadar güzel
Kitaplar hakkında spoiler içeren yazılar yazmamaya çalışırım fakat bu kitabın düğümlerini çözerken yaptığım serzenişler beni buna itti. Baştan belirtmeliyim ki bir miktar spoiler içerir.
Başlayacak olursam;
Kitap ırkçılık üzerine inşa edilmiş bir yapıt. Elimizde ilk bakışta 2 aile bulunuyor: beyaz (Edmonds) ve siyah (Lucas). Aynı mülkün üzerinde yaşayan bu iki adamın bağı hikayenin ilerleyen zamanlarında çözümleniyor ve beyaz adamın kendisini siyah adamdan neden içten içe üstün gördüğünü veya görmek istediğini çözümleyebiliyoruz. Bu iki aile arasındaki soy ortak ata olan beyaz bir adamdan geliyor.
Ortak ata McClasin (ben büyükbaba diyeceğim); 2 adamın üzerinde yaşadığı mülkün sahibi. Büyükbabanın kızından doğan çocuklar beyaz kolu oluşturuyor. Büyükbabanın kölesinden doğan oğlu üzerinden ilerleyen kol ise siyah kolu oluşturuyor. Lucas, McCaslin kanını "erkek yoluyla" taşıdığı için kendisini Edmonds'lardan (kadın yoluyla gelen kol) daha üstün veya en azından onlara eşit görüyor.
Lucas Edmonds ailesine ait olan arazide yaşar ve çiftçilik yapar. Ancak diğer siyahi kiracılardan farklı olarak:
-Kendi arazisine sahiptir (McCaslin mirası sayesinde).
-Edmonds'lara kira ödemez veya onlara boyun eğmez.
-Edmonds, Lucas'a karşı garip bir saygı ve çekince duyar. Çünkü Lucas, Edmonds'ın "beyazlık" üzerinden kurduğu otoriteyi, duruşu ve soylu kanıyla sürekli sarsar.
İlk aile bağımızı cözümlediğimize göre hikayenin bir diğer ailesi Gowrie ailesine gelelim. Toplumsal şiddeti, ırkçılığı ve kasabanın "kanunu kendi belirleyen" vahşi yüzünü temsil eden geniş ve tehlikeli bir beyaz ailedir. Hikayenin gelişme bölümünü bu aile oluşturuyor. Linç kültürüne açık, egitimsiz, kendi kuralları olan ve kendi içlerinde izole bir aileyi oluşturuyorlar. Öyleki kendi içlerinde yasanan
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖