Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Tanrıların ve ölümlülerin çağı Tanrıların yalnız yaşadığı çağ ile insan ilişkilerine ilahi müdahalenin sınırlı olduğu çağ arasında köprü kurma, tanrıların ve ölümlülerin birlikte hareket ettiği bir geçiş çağıydı. . Bunlar, grupların daha sonra olduğundan daha özgürce karıştığı dünyanın ilk günleriydi. . Bu masalların çoğu daha sonra
Kahrolsun yüreği nasır bağlamış edebiyatlar! Muharebelerin güçlü ve asil gümbürtüsünün bağrından bizler için yepyeni bir ruh tomurcuklanmıştır! Büyük vantansever yeniden dirilişin şahlanışı artık bunu gerekli kılmaktadır! Şanımıza vaat edilen ulu doruklar!… Epik şiirin görkemli nefesini talep ediyoruz!…
Sayfa 114 - YKYKitabı okudu
Reklam
Hayal gücünün tarihsel gerçeklerle harmanlandığı bu epik yolculuk hikâyesini keyifle okuyacağınıza, daha da önemlisi Anadolu topraklarının insanlık tarihi açısından ne denli önemli olduğunu bir kez daha göreceğinize inanıyorum. Eşsiz Lider Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'ni ileri taşıma çabasındaki herkese selam olsun... Serkan Urgancı
Evrensel Sürgün - Özdemir İnce -3
"Kitap" (al-Kitâb) : Kitap'ın Arapçası, 1995 yılında Dar Al Saki (Beyrut) tarafından yapıldı. Arapçası üç cilt olan kitabın birinci cildi 2007 yılında Fransa'da yayımlandı ve 2008 yılında Max Jacob Şiir Ödülü'nü aldı. "Kitap", Peygamber'in ölümünden sonra ve halifeliğin kurulmasından itibaren, X. yüzyılın yarısına kadar, Arap tarihinde yapılan bir yolculuktur. Dante'nin İlahi Komedya'sı benzeri bir yolculuk. Ancak Dante'nin göksel Cennet ve Cehennem'inin tersine Adonis'in Cennet ve Cehennem'i bu dünyadır. Cehennem, Arap'ın yaşadığı, düşündüğü ve yazdığı yerdir. Tasarlanış bakımından eşi benzeri olmayan bu kitap, üç boyutlu ve çok katmanlıdır: sol tarafta anlatıcının metni, sağ tarafta şairin metni, aşağıda (dipte) açıklamalar ve notlar. Adonis bu kitabı için, "Arap tarihinde yapılan epik bir yolculuk ve bir başka deyişle bu tarihi şiirsel olarak okumaktır," diyor. Gerçekten çoğul bir kitap, şiir sanatında gerçek bir devrim. Nâzım'ın Memleketinden İnsan Manzaraları gibi ama bir başka boyutta büyük bir şiirsel devrim. Özdemir İnce Cihangir, 7 Aralık 2011
Adonis
Adonis
Özdemir İnce
Özdemir İnce
Sayfa 14 - CAN, Çeviri: Özdemir İnceKitabı okudu
Homeros'un epik öyküsü Odysseia on yıl süren Truva Savaşı'ndan sonra Odysseus'un eve dönmek için giriştiği zorlu yol­culuğu anlatır. Kendisine sadık kalan karısına ve oğluna kavuşmak için Odysseus on yıl boyunca bir sürü engeller aşmak ve maceralar yaşamak zorunda kaldı. Yolculuğunun bu kadar uzun ve zorlu geçmesinin nedeni Poseidon'u gücendirmiş olmasıydı; denizde yolculuk ediyorsanız bu hiç de iyi bir fikir değildir.
Say Yayınları / Y
...şairlerin en büyük görevi bize yeniden destan zevkini tattırmaktır! Artık çapsız küçük hesapların zamanı geçmiştir! Kahrolsun yüreği nasır bağlamış edebiyatlar! Muharebelerin güçlü ve asil gümbürtüsünün bağrından bizler için yepyeni bir ruh tomurcuklanmıştır! Büyük vatansever yeniden dirilişin şahlanışı artık bunu gerekli kılmaktadır! Şanımıza vadedilen ulu doruklar!.. Epik şiirin görkemli nefesini talep ediyoruz!..
Reklam
Mitoslar ve Tarih'ten
Bir ölçüde, tarihsel bir kahramanın mitsel bir kahramana başkalaşımına tanık olmaktayız. Sadece efsaneleri güçlendirmek için onlara atfedilen doğaüstü özellikler değil sözünü ettiğimiz: sözgelimi, Kiev çemberinden kahraman Volga tıpkı bir şaman ya da antik bir efsane kahramanı gibi bir kurt veya kuşa dönüşebilir; Egori, gümüşten ayaklar altın kollar ve incilerle sarılı bir kafayla doğmuştur; Muromlu Ilya bir folklor devine benzer, gökle yeri birleştirebilmekle övünmektedir. Ama hepsi bu kadar değil: epik halk şarkılarına kahramanlarını veren tarihsel prototiplerin mitselleştirilmesi örnek standarta uygun olarak gerçekleşir; antik mitos kahramanlarının "suretine göre biçimlendirilmişlerdir." Mucizevi doğumlarıyla hepsi birbirine benzer; ve, tıpkı Mahabharata ile Homeros şiirlerinde olduğu gibi ana babalarından en azından biri tanrı ya da tanrısal varlıktır. Tatarlar ve Polinezyalıların epik şiirlerinde olduğu gibi bu kahramanlar göğebir yolculuk yapar ya da cehenneme inerler.Tekrarlayacak olursak, epik şiirlerde kutsanan kişilerin tarihsel kişilikler oldukları noktasında sorun yoktur. Ama tarihsellikleri mitselleştirmenin aşındırıcı eylemi karşısında fazla dayanmaz. Bizzat tarihsel olay, ne kadar önemli olursa olsun, halkın belleğinde kalmaz, ya da o tekil tarihsel olay mitsel bir modele çok yakın olmadığı sürece anılan şiirsel imgelemi harekete geçirmez.
Sayfa 54
14 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.