Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Kişinin maksûdu ne ise, mabûdu odur...yani insan bazen amacını tanrılaştırmaktadır. Evet düşünelim
'Hu'su olmayan 'zur'a dönüştü hayat
Mesnevi’den bir hikâye ile başlayalım: Bey’in biri hamama gitmek ister. Kölesine, “ Tası, peştamalı, kili al da hamama gidelim.” diye seslenir. Köle de bunları alarak, Bey’i ile birlikte hamamın yolunu tutarlar. Yolda giderlerken, yolun üstündeki bir mescitten sabah ezanı hüzünlü bir makamla okunmaktadır.
Reklam
342 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
8 saatte okudu
Merhaba kadim dostlarım. Bu aralar Jules Verne üzerinden yoğun bir gidiş görüyorum kendimde ama ne yapayım, dayanamıyorum. Nasılsa onun da stokları tükenecek. Kitabı elime ilk aldığımda bir Macera yahut Aksiyon kitabı olarak düşünmüştüm, kapağını açmadan ve bu da normaldi çünkü yazarı Jules Verne. Sonra içeriğe bir girdim ki meğersem 2 ciltmiş ve
Dünyanın Keşfi 1. Cilt
Dünyanın Keşfi 1. CiltJules Verne · İnkılap Kitabevi · 19827 okunma
كلُّ ما خَطَرَ ببالٍ فهو بِخلافه “Allah’ın zatı hakkında aklımıza ne gelirse gelsin, O’nun yüce zatı ondan başkadır” buyurulmuştur. O'nu idrak etmek bizim kabiliyetimizin kapsamı dışındadır. Nitekim bir hadis-i şerifte şöyle buyurulmuştur: تفكَّروا في خَلقِ اللّٰهِ و لا تفكَّروا في اللّٰهِ فتُهلِكوا “Allah'ın mahlûkatını düşününüz; Allah'ın zatı hakkında düşünmeyiniz, helak olursunuz." Evet, biz Allah’ın varlığına şahitlik eden yaratmasını, eserlerini düşünmeliyiz. Göklerin yüksekliğini, dönmesini, milyonlarca parlak cisimle süslenmiş olduğunu, bunların herhangi bir şeye dayanmaksızın fezada nasıl dönüp durduğunu düşünelim. Üzerinde yaşadığımız dünyaya bakalım. Ondaki ırmakları, denizleri ve diğer sanat eseri harikaları düşünelim. Her kim böyle bir düşünceye ulaşırsa, bu yerlerin, tüm bu yaratılış eserlerinin, hikmet sahibi bir yaratıcıya, bir ezelî var ediciye muhtaç olduğunu anlar; o ezelî etkenin varlığına ve birliğine iman eder."
456 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Yıllardır deneyimlediğim polisiye romanları, hikayeleri ve filmleri ışığında şunu kafamda netleştirdim: Bir polisiye eseri için en önemli şey asla ve asla kurgu kalitesi değildir, kurguya bakış açısıdır. Ve bu bakış açısı içinde oluşabilecek aksaklıklar, yazar tarafından törpülenmelidir. Şöyle ki: Bir odada, hikayenin tüm gizemini açığa çıkaracak
Evelyn Hardcastle’ın Yedi Ölümü
Evelyn Hardcastle’ın Yedi ÖlümüStuart Turton · İthaki Yayınları · 2020871 okunma
“Tanrı diyen ve Tanrı’nın ortak bir şey olduğunu sanan insanlar bulunsun? Okul çağında iki çocuk düşünelim: biri bir çakı satın alsın, arkadaşı da aynı günde, bu çakıya tıpatıp benzeyen başka bir çakı satın alsın. Aradan bir hafta geçsin, iki öğrenci, çakılarını birbirlerine göstersinler; şimdi ancak çok uzak bir benzerlik vardır çakılar arasında- başka ellerde çakılar ne kadar da değişmiştir. (Çocuklardan birinin annesi şöyle der hatta: sizin elinizde zaten ne sağlam kalkr ki?-) Evet, evet: İnsanın bir Tanrısı olsun da kullanmasın, mümkün müdür?
Reklam
İstanbul Sözleşmesini Okudum -1- İstanbul Sözleşmesi üzerinden ciddi bir tartışma var. Özellikle Pınar Gültekin’in vahşice katledilmesinden sonra “İstanbul Sözleşmesi yaşatır” sloganı ile sözleşme karşıtlarına karşı ciddi bir kampanya yürütülmekte. Aslında İstanbul Sözleşmesi artık tamamen siyasi bir mecraya çekilmeye çalışılıyor.
Alayiş değil Alengir
Şiir, fikrin yuvasıdır. Fikir, hareket ve hamle sahasına intikal ederse dava için işe yarar bir hale gelir. Fikrin hareketi, bereket getirir. Bu tarihte de böyle olmuştur. Şairlerin ekseriyeti fikir ve hareket içinde yer almıştır. Şairleri düşünelim, şair kişileri… Muhakkak bir fikir beyan etmişlerdir. Fikir beyan edenler de muhakkak şiirle
İnsanların bir an için aptal olmadığını düşünelim. (Gerçeğe bakarsanız böyle bir iddiada bulunmak olanaksızdır. İnsanı aptal kabul edersek kime akıllı diyeceğiz?) Ama şunu söylemeliyim, insanoğlu aptal değilse bile, o ölçüde nankördür. Evet, eşi bulunmaz bir nankör, bir değerbilmez! Nankörün nankörü! Hatta bana göre, insanı en uygun olarak, iki ayaklı nankör bir yaratıktır diye tanımlamak gerekir.
Sayfa 33
890 öğeden 591 ile 600 arasındakiler gösteriliyor.