Bu dünyada anası babası hayatta olmayanlar var, bir de hayatta olup da yanında olmayanlar, yanında olup da umurunda olmayanlar var. Hepsi ayrı yara. Ama o son yokluk, çok büyük bir yokluktur insan hayatında, doldurulması kabil olmayan bir yokluk... Herkesin içine girmeye çekindiği metruk evleri düşün. Işığı yanmayan, hakkında efsaneler söylenmiş,
Sayfa 170 - Doğan kitap
Zira her türlü aşkın kökü, ne kadar ulvi [ätherisch] görünürse görünsün, cinsel güdüdür; evet, aslında aşk dediğimiz şey, sadece inceden inceye tespit edilmiş, özelleşmiş, hatta kelimenin en dar anlamında bireyselleşmiş bir cinsel güdüdür. Eğer kişinin, bu fikre sımsıkı sarılıp bütün nüansları ve aşamalarıyla aşkın sadece dramalarda [Schauspiele]
Sayfa 20 - cok doruKitabı okuyor
Reklam
Her insan tabiata benzer: güneş ve bulut, yağmur ve hararet, gül ve diken, bülbül ve baykuş, fırtına ve sükûn, gülistan ve bataklık, iniş ve yokuş, tepe ve yayla, kuzu ve kurt, boğa ve karınca, namütenahi tezadlar ondadır. İnsan topraktan yaratıldığı doğru bir tesbit: biz tabiata çok benziyoruz. Ruhlarımız, tabiatın ruhu gibi iki büyük tezadla örülür: iyi ve fena, güzel ve çirkin, doğru ve eğri.
Sayfa 261 - ÖtükenKitabı okudu
"Thoreau’da kemikleşmiş bir hesap takıntısı vardır. Sırf nitelik adına, ekonomik nicelik hesaplarını bir kenara atalım demez. Aksine hesaplamamızı, her zaman ölçüp tartmamızı savunur. Tam olarak ne kazanıyorum veya ne kaybediyorum? Daha çok para kazanmak adına sade bir yaşamdan neleri feda ediyorum? Zengin olmak zenginlere neye mâl oluyor? Çalışmaya, endişelenmeye, hep tetikte olmaya ve hiçbir zaman oluruna bırakmamaya mı?" Not: Thoreau'yu daha yeni okuduğum için yukarıdaki tespiti, özellikle Thoreau'daki "kemikleşmiş bir hesap takıntısı" tespitini, çok yerinde ve önemli buldum. Kendimde de uzun zamandır benzer bir özelliği görüyorum. Bazen bir kilo domates alırken bile domatesin fiyatını değil, o parayı kazanmak için kaç dakika harcamak zorunda olduğumu düşünüveriyorum. Benim sıkıntım -eğer varsa- hesap kitap yapıp durmak değil de bunca hesaba kitaba rağmen gidişatımı değiştirmeye yönelik hâlâ bir adım atamamak sanırım. :)
Orta Asya Milli Avami ihtilâl Cemiyetlerinin İttifakı 1920'li yıllara gelindiğinde, Bolşevizm'i benimsememiş Türkistanlı aydınlar, Türkistan'ın geleceği ile ilgili konularda etkili olabilmek ve devam eden milli mücadeleyi yönlendirebilmek için siyasi bir teşkilat kurmak gerektiğine karar vermişlerdi. Fakat ne yapılacağı ve nasıl
NİHAL ATSIZ'IN GÖK SULTAN'I
Tarihî şahsiyetler yalnız yaşadıkları zamanda değil, kendilerinden sonra da isimleri sıkça anılan ve tartışmalara konu olan kişilerdir. Bu anlamda yakın dönem Türk tarihinin kuşkusuz en tartışmalı isimlerinin başını çekenlerden birisi de II. Abdülhamid’dir. II. Abdülhamid’in kendi iktidarı döneminde başlayan ve günümüze dek süren bu tartışmalar
Reklam
251 öğeden 111 ile 120 arasındakiler gösteriliyor.