Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Anayasa
Madde 1: Kampuçya devleti, toprak bütünlüğüne sahip, bağımsız, birleşmiş, barışçı, tarafsız, bloksuz, egemen, demokratik bir devlettir. Kampuçya devleti, Kampuçya'nın işçi, köylü ve diğer emekçilerinin devletidir. Kampuçya devletinin resmi adı "Demokratik Kampuçya'dır. Madde 2: Bütün önemli üretim araçları, halk devletinin kolektif
Sayfa 160Kitabı okudu
Düşmanlar bizi bizden iyi tanır. Güç ve moral kaynaklarımız onlarca gayet net olarak bilinmektedir. Onun için dinimize saldırır, imanımızı sarsmağa çalışıp, bizi rühen çökertmeğe sa'y ederler. Aramızdan yardakçılar bulur, bize onları saldırtırlar. İslâm'a, gelişmeye manidir diye iftira eder, Müslümanları tutucu ve gerici gösterir, halkı birbirine düşürür, atı alıp Üsküdar'a geçerler. Hatta besledikleri kanıbozuklara modern âmentüler hazırlatmışlar, aramıza sapık fikir ve felsefeler sokuşturmuşlar, hainleri reklâm edip alkışlamış, putlaştırmışlar, dinsizlik, ahlâksızlık ve soysuzluğu tervîc ve teşvik etmişlerdir.
Reklam
Cumhur ittifakı, modern tarihimizin en gerici ve faşist nitelikteki oluşumudur. Tipik bir islamofaşist bloktur. En tehlikeli yanı iktidarı, kamu gücünü elinde tutmasıdır.
Ne var ki 1926 yılında idam edilenler çağdaşlaşma yanlılarıydı. Mahkemede Kel Ali'nin Cavit'e karşı kaba davranışını tanımlarken, Falih Rıfkı bunu eski bir gerici İttihatçının, eski bir ilerici İttihatçıya "medeniyette bizden ayrı olmayan kafasına" duyduğu nefretin belirtisi, bir hakaret olduğunu söyleyecekti. Cavit yayınlanmayan anılarında dini inançları olmadığını itiraf ediyordu. O liberal bir agnostikti [bilinemezci] ; Mustafa Kemal ise otoriter bir agnostikti.
Kürtlere "feodal" demeyi o başlatmadı ama CHP'nin gramerine o yerleştirdi. "llerici-gerici" yerine "feodal-modern" ayrımıyla teorik açılım ge­ tirdiği düşünüldü. Oysa Kürtlerden Kürt demeden söz etmenin etkili bir yolunu bulmuştu.
İslami fundamen­talistler, İslam için din ve siyaset ayrımını reddermektedir. 19. asırda ortaya çıkmış bu gelişmenin reddine rağmen İslami fundamentalizm, Müslüman toplumların modern öncesi İslam'a, hatta [Hz.] Peygamber'in yaşamına dönüş yolunu açmaya çalışan gerici bir hareket olarak yanlış anlaşılmamalıdır.
Reklam
Kapitalizmin, tüketim çılgınlığının, teşhir kültürünün dışına çıkma şansının olup olmadığını sorduğunda "O yok!" diyor ve sesini kısmak için sana gerici, yobaz, çağ dışı, oyunbozan vs. gibi isimler veriyor. "Bu yapının kendisi çağ dışı, insan onuruna aykırı. İstemiyorum." dediğinde çok sert bir biçimde "Hayır." diyor ve itirazını siyasi, dinî, psikolojik yönlerden incelemeye başlıyor. Topluma "Bu adamın ne derdi var?" dedirtiyor. Zira herkes "Kontrol bende, istediğimi tercih edebilirim." modunda. Eflatun'un mağarasında, zincire vurulmuş kölelerin ayaklarındaki zincirlerin farkında olmamaları gibi modern insan da dijitalizmin ellerine ve ayaklarına vurduğu prangaların farkında bile değil.
Sayfa 125Kitabı okudu
Nihayet önceden söz verdiğim şekilde “cinsel seçilim” konusuna değineceğim. Cinsel seçilimin arkasındaki temel fikir, her türde, cinsiyetlerden birinin, genellikle dişinin, belli kriterlere dayanarak karşı cinsten bir üyeyi çiftleşmek için seçmesi ve bunun tüm türün üzerinde seçici bir baskı yaratıyor olması. Cinsel seçilim erkek kuşların parlak tüylerine, koçların, geyiklerin, keçilerin ve diğer toynaklıların etkileyici ritüelvari düellolarına ve Hummer ciplerin çoğunlukla kısa boylu çirkin erkekler tarafından sürülmesine bir açıklama getiriyor. Kısaca doğal seçilim için cinsiyet fark etmezken, cinsel seçilim aynı cinsiyetten bireylerin üstünlük mücadelesine dayanıyor. Modern dünya adına, meclisin bu gerici ve seksist yaklaşımı yasaklayan bir kanun çıkarmasını öneriyorum.
Kapitalizmin, tüketim çılgınlığının, teşhir kültürünün dışına çıkma şansının olup olmadığını sorduğunda “O yok!” diyor ve sesini kısmak için sana gerici, yobaz, çağ dışı, oyunbozan vs. gibi isimler veriyor. “Bu yapının kendisi çağ dışı, insan onuruna aykırı İstemiyorum.” dediğinde çok sert bir biçimde “Hayır.” diyor ve itirazını siyasi, dini, psikolojik yönlerden incelemeye başlıyor. Topluma “Bu adamın ne derdi var?” dedirtiyor. Zira herkes “Kontrol bende, istediğimi tercih edebilirim.” modunda. Eflatun'un mağarasında, Zincire vurulmuş kölelerin ayaklarındaki zincirlerin farkında olmamaları gibi modern insan da dijitalizmin ellerine ve ayaklarına vurduğu prangaların farkında bile değil.
Sayfa 125 - İnsan Yayınları Birinci Baskı Aralık 2023Kitabı okudu
-Burası Müslüman bir ülke değil miydi? -Evet! Halen de öyle. -Nasıl olur? Ben hiç müslüman kıyafeti giyene rastlamadım. -Doğru,fakat bunlar modern müslümanlar.Ondan dolayıda her hallerinde avrupa’yı taklit ediyorlar.Gerçi İslam kıyafeti giyenlerde var.Fakat azınlıktalar hemde elit kesim ve medya tarafından “Gerici” diye adlandırılıp dışlanıyorlar.
256 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.