Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Avrupalı şairlerin onları [diğer ulusları] sık sık kendi ülkesinin insanına benzeterek işlediklerini görürsünüz. Sözgelimi Shakespeare'in İtalyanları baştan aşağıya İngiliz'dir. Tüm dünya şairleri içinde, yabancı uluslarla kendini özdeşleştirme özelliğine sahip sadece Puşkin'dir. Örnek mi istiyorsunuz: İşte Faust, işte Cimri Şövalye
Sayfa 1115 - 1116 Yapı Kredi Yayınları
·
Puan vermedi
Sekiz öyküden oluşan bir acayiplik silsilesi. Hikayeler sıradan insanların, sıradan olayları… Ama bir şekilde bazen korkutucu, bazen mide bunaltıcı bazen de gülümseten bir anlatım tarzı var Cortazar’ın. Betimlemeleri hiç sıradan değil. Ama bir şeyi farklı yapacağım derken anlamsız imgeler yaratan betimlemeler hiç değil. Farklı resimler, belirsiz zamanlar içerisinde çıkıyor gibi. Hikayelerin benzer kurguları var diyebilirim. Önce karakterlerin derinliğine inerken bir anda kendimizi beklenmedik bir sonda buluyoruz. İlk öykü kitabı.(devamını da okurum herhalde) Böyle olunca yazarın gelişimi daha çok merak uyandırıyor. Çünkü başlangıç olarak çıta epey yüksekte olmuş. Uzaktaki ve Paris’teki bir hanımefendiye mektup hikayeleri en beğendiklerim oldu.
Hayvan Hikayeleri
Hayvan HikayeleriJulio Cortazar · Can Yayınları · 2019208 okunma
Reklam
İlk düşünde Jung yerde, sınırları taşlarla çizilmiş bir deliğin olduğu bir çayırdadır. Gördüğü merdivenlerden aşağı iner ve kendini bir odacıkta bulur. Burada altın bir taht ile tepesinde bir göz olan ve canlı kanlı bir ağaç gövdesine benzeyen bir şey görür. Daha sonra bunun bir "insan yiyici" olduğunu söyleyen annesinin sesini duyar. Ama ne demek istediğinden emin olamaz. Bunun gerçekten çocukları yiyen bir figür mü yoksa İsa'nın ta kendisi olduğunu mu söylemiştir? Bu da İsa'yı algılayışını derinden etkileyecektir. Yıllar sonra bu figürün bir penis, daha sonra ise töresel bir fallus, bu yerin de yeraltındaki bir tapınak olduğunu anlayacaktır. Bu düşü "yeryüzünün sırlarına" girişi olarak görür. Jung çocukluğunda bir dizi görsel halüsinasyon da yaşamıştır. Ay-rıca, istemli olarak imgeler yaratmak gibi bir yeteneği de vardı. 1935 yılında verdiği bir seminerde çocukken anneannesinin bir portresine uzun uzun bakarak sonunda büyükbabasını merdivenlerden inerken "gördüğü"nü anlatmıştır. Carl Gustav Jung Kırmızı Kitap Sayfa: 3 - 4 #carljung #gustavjung #jung #carlgustavjung #kırmızıkitap #libernovus #benimokumam #benimokumahallerim #kitapseverlertakipleşiyor
Yazarın başarısının ilk sebebi, mektuplarını incelediğimiz anda apaçık belirir. Howard Phillips Lovecraft, güzel bir mimari eser karşısında şiddetli bir estetik kendinden geçme hali yaşayan o ender insanlardan biridir. Providence'ın çan kulelerinin manzarası ya da Marblehead sokaklarının basamak basamak labirenti üzerine doğan güneşi betimlerken tüm ölçü duygusunu kaybeder. Sıfatlar ve ünlem işaretleri çoğalır, sihirli formüllerden kesitler gelir aklına, göğsü heyecandan kalkıp iner, zihninde imgeler art arda sıralanır; esrik bir coşkuyla gerçek bir kendinden geçme haline ulaşır.
Pazarlamayı doğrudan beynin en dip -sürüngen- bölgesine yönlendirmek gerekir, çünkü ilk tepki düzeyi burasıdır, Bu yüzden de çabuk karara (dürtüsel alıma) yol açar. Pazarlamacılar dil ile değil görsel imgeler halinde kodlanmış mesajlarla (zira sürüngen beyin okuma bilmez); bir hikaye kullanarak (çünkü sürüngen beyin gerçek ve hikaye arasındaki farkı ayırt edemez); doğal bencilliğe ve acıdan hazza kaçmaya davet ederek, en bariz dikkat çekme yolu olarak bir ürünü benzerlerinden ayırarak sürüngen beyne hitap ederler.
80 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Türk Edebiyatında İlk: Matem
Matem
Matem
Varlık Ergen
Varlık Ergen
varlikergen.com Türk Edebiyatının gotik türde yazılmış ikinci şiir kitabı: Matem. Hikâyelerimiz atalarımızın şu sözüyle başlar: Zaman tanrısı buyurunca insanoğlu hep ölümlü yaratılmış. * Ölüm, ruhumuzun en derin acılarında gizlenen bir sırdır. Matem ise biten bir yolculuğun, tedirgin edici bir mezarlığın ve sessiz bir vedanın
Matem
MatemVarlık Ergen · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 20241 okunma
Reklam
214 syf.
8/10 puan verdi
Peynir ve Kurtlar: Bir 16. Yüzyıl Değirmencisinin Evreni
(Spoiler İçerir) İtalyan tarihçi Carlo Ginzburg, 1939 yılında İtalya’nın Torino şehrinde dünyaya gelmiştir. Doktora eğitimini Pisa’da tamamlamıştır. İtalyan Rönesansı’ndan Erken Dönem Modern Avrupa Tarihi’ne uzanan bir uzmanlık alanına sahiptir ve aynı zamanda mikro tarih alanının öncülerindendir. Tahta Gözler: Mesafe Üzerine Dokuz Düşünce ve
Peynir ve Kurtlar
Peynir ve KurtlarCarlo Ginzburg · Metis Yayınları · 2021581 okunma
96 syf.
·
Puan vermedi
Selam Müptelalar "İnsanlar, ancak satın alabildikleri şeyleri gerçek sanıyorlar." "Zira dünyada, budalaların tabiriyle 'kalıcı' olan her şey hayaletti daha önce, görünsün ya da görünmesin hayaletti, katılaşıp maddeleşen hayalet sadece." "Dünya tarihinin güçlü devlerini böylesine dehşetli kılan, iktidarın
Patlayan Kuyrukluyıldızlar - Ekspresyonist Öyküler
Patlayan Kuyrukluyıldızlar - Ekspresyonist ÖykülerKolektif · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20181,188 okunma
Plastik Çağda Estetik
Plastik çağında estetik üzerine konuşmayı konuda sohbet etmeyi istedim. Yaşadığımız çağı tanımlayacak tabii birçok kavram ve kelime bulmak mümkün seçmek mümkün. Geopoletik zemine baktığınız zaman bir belirsizlik, öngörülemezlik, çağından bahsede biliriz. Dijitalleşme açısından baktığımız zaman kartezyen, nevtönyen, mekanik evren anlayışının
320 syf.
9/10 puan verdi
Selam dostlarım! Bugün sizlere daha ilk sayfadan beni kendine çeken ve büyüleyen bir eserin yorumu ile geldim. Eserimiz, Wendy Webb'in kaleminden çıkan "Lanetli Kış." Yakın zamanda Otantik Kitap'tan yayımlandı ve türü korku! Korku türü, kulağa ürkütücü gelse de, okurken farklı bir heyecan sunar. Baş karakterimiz Tess Bell,
Lanetli Kış
Lanetli KışWendy Webb · Otantik Kitap · 202421 okunma
Reklam
Mitos’tan kaynaklanan roman sanatı gerçek olanı arar ve ona yönelir. Yüzyıllardır süregelen İslam sanatı ise, eski uygarlıkların gerçek karşıtı eğilimini ve içgüdüsünü hiçbir zaman kaybetmemiştir. Bu içgüdü, olaylar arasındaki tüm nedensellik zincirinin tanrının elinde olduğu bir dünyanın gerçek varlığı diye bir şeyin olmadığını ileri süren bir felsefeye dayanır. Hiçlik fikrini ilk olarak Arap düşünürleri Akdeniz’de dile getirdiler. Varlıkların gerçek olmadığı fikri hem şairlerin hem de sanatçıların hayal güçlerini istedikleri gibi kullanmalarına olanak sağladı. Ortaya konan eserler sadece bir dış görünüş olan varlığın süslü işlemeleri olduğundan, masallardan ve öykülerden başka şey değillerdi. Bundan ötürü İslam sanatı, hiçliğin ağından örülmüş bir imgeler ve görüntüler fantazmagorisi ve bir serap‘tır.
Sayfa 226Kitabı okudu
"Bu dünyaya ilişkin ilk izlenimin resmini bulmaya çalışmak, uçsuz bucaksız imgeler denizinde balık avlamaya benziyor. Gittikçe derine iniyorsunuz, bellek zorlandıkça yeni imgeler ortaya çıkıyor."
Sayfa 41
235 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
10 saatte okudu
Yaşar Kemal’in yazınsal evreninin en önemli karakteri doğadır. Doğayla insan birbirinden ayrılamayacak derecede iç içedir onun anlatısında. En az toplum kadar doğa da insanı, karakteri biçimlendirecektir. Öykülerinde doğanın zenginliğini kullanışının ilk örneklerini verecektir. “Yeşil Kertenkele” öyküsünde İbrahim’in düş dünyası, yalnızlığı hep doğayla birlikte vardır, doğa sığınağıdır çocuğun. “Avcı” öyküsünün Muslu karakteri ava çıktığı dağlarla bütünleşir, çocuğunun ölümü bile durduramaz onu, giyinip avının peşine gider. Doğanın anlatımındaki şiirsel atmosfer, çağrışımlar, imgeler, dil zenginliği, bir doğa sözlüğü oluşturacak kadar Yaşar Kemal’in yazın evrenine özgüdür. Romanlarında ise doğa, öykülerinden daha heybetli bir karaktere dönüşecek, bütün yapıtlarında, yarattığı Çukurova dünyasının rengârenk resmini oluşturacaktır. Yaşar Kemal, bizim edebiyatımıza, Anadolu’ya özgü diliyle, biçemiyle bambaşka bir gerçekçilik damarı oluşturmuştur. Bu damarı, derinlikli yalınlığın içinde yarattığı karakterlerini, doğayı bugüne yansımalarıyla düşünüp sorgulamamız edebiyatımızın zenginliğini yeniden görmemizi sağlayacaktır.
Sarı Sıcak
Sarı SıcakYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 20235bin okunma
1.046 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.