·
Okunma
·
Beğeni
·
254
Gösterim
Adı:
Aygır Fatma
Baskı tarihi:
Şubat 2011
Sayfa sayısı:
176
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786054455218
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Destek Yayınları
Osman Cemal halk muharriridir (yazarıdır). Yani bir muharrire verilebilecek en güzel, en temiz, en değerli sıfatlardan birini halk ona vermiştir. Halk ona “halk muharriri” demiştir.
Halk sözü geniş bir insan kalabalığını ifade eder. Halk sözü kendi damı altına fukara ve orta köylülüğü, esnafı, zanaatkârı, işçiyi ve münevverliğin bir tabakasını toplar.
“Osman Cemal bu kalabalıktan asıl hangisinin muharriridir?” diye sorulursa verilecek cevap şudur:
-Osman Cemal bilhassa esnaf, zanaatkâr zümrelerinin yazıcısıdır.Fakat aynı zamanda şehir “lumpen”lerinin fotoğrafçısı da olabilmiştir.
Yazıcı, romancı, hikâyeci, mizahçı geçinen bir çok “üstat”ların Osman Cemal’den öğrenecekleri bir çok şeyler vardır. Eğer onlar eserlerinin niçin okunmadığını merak ediyorlarsa “okutabilme”nin sırrını Cemal’den sorsunlar.
Cemal sanat bakımından ifadesi olduğu muhiti çok iyi bilir. O muhitin içinde yaşar, o muhitin neşesi, kederi Cemal’in uzviyetiyle (organizmasıyla) öyle kaynaşmıştır ki, bütün ideolojik kararsızlığı ve esnaf ve zanaatkâr muhitinin ideolojik kararsızlığının ifadesidir.
Zaten Cemal’in bir büyük kusuru varsa o da bu kararsızlığı bir ayna gibi aksettirmesi, buna bir istikamet vermek istememesidir. Sanatkâr “ruhların mühendisi” olmalıdır. Osman Cemal bu işi de yaptığı gün Türk halk edebiyatı onun şahsında bir dev adımı atacak. Çünkü Karagümrük’e, Kasımpaşa’ya, Sarıgüzel’e, Aksaray’a, Etyemez’e, Topkapı’ya bütün bu halk mahallelerine girip, oradaki evlerin kapılarını çalabilen Osman Cemal’in kalemi icap eden ideolojiyi kazandığı gün büyük bir kuvvettir.
176 syf.
·14 günde·Beğendi·Puan vermedi
Osman Cemal Kaygılı’nın hayatını araştırırken, 1894 depreminde Feshane’deki Cezri Kasımpaşa Camii içindeki okulda ( okula henüz başlamış) enkaz altında kaldığını gördüm.Kendisinden üç yaş büyük bir kız tarafından kurtarılmış.
Aygır Fatma’da Zehra üzerinden bu kurtarıcısını anlatmış Kaygılı.
“İstanbul’un geniş halk yığınlarını, kenar semtlerde yaşayan insanlarını, alaturka tiplerini esnaf tabakasını çok yakından tanıyan Osman Cemal, bu çevrelerin yaşayışını ve kişilerini son derece canlı, renkli bir gözlem ve gerçeklik içinde eserlerine aktarmıştır.” diyen Şemsi Kutlu’yu doğrular adeta Aygır Fatma’da Osman Cemal Kaygılı.
Çocukluğunun geçtiği kenar mahalleyi mekân seçer Osman Cemal Kaygılı, Hasan ile Mediha’nın aşkını anlatırken.
Zehra’nın annesi eli maşalı Aygır Fatma’yı çok sevdim.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Aygır Fatma
Baskı tarihi:
Şubat 2011
Sayfa sayısı:
176
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786054455218
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Destek Yayınları
Osman Cemal halk muharriridir (yazarıdır). Yani bir muharrire verilebilecek en güzel, en temiz, en değerli sıfatlardan birini halk ona vermiştir. Halk ona “halk muharriri” demiştir.
Halk sözü geniş bir insan kalabalığını ifade eder. Halk sözü kendi damı altına fukara ve orta köylülüğü, esnafı, zanaatkârı, işçiyi ve münevverliğin bir tabakasını toplar.
“Osman Cemal bu kalabalıktan asıl hangisinin muharriridir?” diye sorulursa verilecek cevap şudur:
-Osman Cemal bilhassa esnaf, zanaatkâr zümrelerinin yazıcısıdır.Fakat aynı zamanda şehir “lumpen”lerinin fotoğrafçısı da olabilmiştir.
Yazıcı, romancı, hikâyeci, mizahçı geçinen bir çok “üstat”ların Osman Cemal’den öğrenecekleri bir çok şeyler vardır. Eğer onlar eserlerinin niçin okunmadığını merak ediyorlarsa “okutabilme”nin sırrını Cemal’den sorsunlar.
Cemal sanat bakımından ifadesi olduğu muhiti çok iyi bilir. O muhitin içinde yaşar, o muhitin neşesi, kederi Cemal’in uzviyetiyle (organizmasıyla) öyle kaynaşmıştır ki, bütün ideolojik kararsızlığı ve esnaf ve zanaatkâr muhitinin ideolojik kararsızlığının ifadesidir.
Zaten Cemal’in bir büyük kusuru varsa o da bu kararsızlığı bir ayna gibi aksettirmesi, buna bir istikamet vermek istememesidir. Sanatkâr “ruhların mühendisi” olmalıdır. Osman Cemal bu işi de yaptığı gün Türk halk edebiyatı onun şahsında bir dev adımı atacak. Çünkü Karagümrük’e, Kasımpaşa’ya, Sarıgüzel’e, Aksaray’a, Etyemez’e, Topkapı’ya bütün bu halk mahallelerine girip, oradaki evlerin kapılarını çalabilen Osman Cemal’in kalemi icap eden ideolojiyi kazandığı gün büyük bir kuvvettir.

Kitabı okuyanlar 7 okur

  • Pinar coskun
  • Şahin Akkuş
  • Ayşe Tokat
  • Özlem Akbaş
  • Fercan Atik
  • Psmxoaçxpsö
  • Masalımsı

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%0
7
%100 (1)
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0