selamlarr 🫶🏻 ağustos ayının bitimiyle beraber bir yazı daha geride bıraktık 🥹 ama bu ay kesinlikle bu yazın en verimli ayı oldu benim için, tam 23 kitap ile!! bu yüzden bir ayın favorileri iletisi hazırlamak istedim ve en sona bu ay okumak istediğim birkaç kitabı ekleyeceğimm
1) Vampirle Konuşma ilk olarak bu kitap... aynı isimli kitaptan uyarlama dizi sayesinde kendisiyle tanıştığım ve hayranı olduğum bir evren 🧛♀️ izleyin izlettirin, okuyun okutturun...
2) Gün Olur Asra Bedel okurken yer yer karakterlerle birlikte güldüğüm, sevindiğim ve yer yer beraber ağladığım bir kitaptı. cidden çok etkilendim, yazarın diğer kitaplarını da okumak için sabırsızlanıyorum 🥹
3) KAR orhan pamuk beni şimdiye kadar hiç hayal kırıklığına uğratmadı. bu kitabını da gerçekten çok sevdim... yazın bu sıcak günlerinde okumuş olmama rağmen o soğuğu hissettim diyebilirim 🫶🏻
4) Azil yine okurken çok etkilendiğim, bayaa farklı bir konuya sahip bir kitapti. hakan günday'dan okuduğum ilk eser ve kesinlikle son olmayacak!!
5) Neruda'nın Postacısı annem sayesinde okudugum bir kitaptı. ispanyol ve latin amerika kültürlerini ve pablo neruda'yı seven biri olarak çok beğenerek okudum!!💓
6) Oliver Twist ve son olarak bu kitap. charles dickens'ın yazım tarzını seviyorum açıkçası, okurken asla sıkmayan bir kaleme sahip. bu kitap da aynen öyleydi, özellikle son 100 sayfalık kısmı soluksuz okudumm
bu ayin favorilerini cok uzun tutmak istemedim ve seçerken cidden çok zorlandım.. bu ay okuduğum her kitap güzeldi 🥹
eylülde okumak istediğim kitaplardan birkaç tanesini aşağıya bırakıyorum, ama asla böyle listelere uyan biri değilim aslında. kafama göre okumayı daha çok severim kendimi kısıtlamaktansa 🫠 yine de aşağıda kalsın, bu ay fazla okuyabileceğimi sanmıyorum...
Beni Asla BırakmaVeba GeceleriDorian Gray'in Portresi (reread)
Kinyas ve Kayra
AMC için geliştirilen "Interview with the Vampire" dizisi üçüncü sezon onayını aldı.
Dizi, Anne Rice tarafından yazılan Vampirle Görüşme romanının televizyon uyarlaması.
Roman daha önce 1994 yılında sinemaya uyarlanmış ve kült olmuştu. 10'lu yaşlarımda beni "vampir" kavramıyla tanıştırmış ve etkisinden çıkamadığım bir sorgulamaya itmişti film. Ayrıca "hayatta anlam mı aranırmış" demiştim izlediğimde, sonsuz mutluluk ve hayatta anlam arama kavramlarına o kadar yabancıydım ki bana çok garip gelmişti.
Başrollerde Brad Pitt ve Tom Cruise yer alıyor.
Bu filmden sonra derin bir vampir arayışına girmiştim, sonrasında tabii ki elim boş döndüm çünkü Francis Ford Coppola'nın (Baba Üçlemesi ve Drakula) 1992 yapımı Drakula filmi dışında modern sinemaya ait başka bir vampir temalı film ne yazık ki yok.
Bu sene Nosferatu'dan ümitliyim ama kafamdaki "Kont" hala sinemaya uyarlanamadı :(
Sonra onu biraz uzakta gördüm, elinde paletiyle dikkatle bakıyordu, dev tuval, hareket eden kolunu kapatıyordu. Bilinçsiz ve çaresizce oturduğum yerde kaldım, resimlerine dalıp sürüklendim, o hayranlık dolu gözlerine dalıp sürüklendim, bıraktım devam etsin, ta ki Armand'ın gözleri kayboluncaya, Claudia taş koridorda yankılanan topuk sesleriyle koşarak benden uzaklaşıncaya, çok uzaklaşıncaya kadar. Vampirle Konuşma