Laotse, Tao-te-king'in ikinci kıtasında şöyle der:
"Kim güzel derse, onunla birlikte güzel olmayanı da yaratır,
Kim iyi derse, onunla birlikte iyi olmayanı da yaratır...
Dini Taoizmin ilk dönemlerinde coğrafi ağırlık noktası, Siçuan eyaletinin Çengdu şehriydi. İnanışa göre Laozi, dünyada gerçekliğe olan saygının eksikliği yüzünden sayıları artmakta olan şeytanları yenmek ve insanların dini sorularına cevap vermek üzere kendisini vekil kılmak için, 142 yılında bir mağarada Keşiş Zhang Daoling'e göründü. Böylelikle Zhang Daoling, herkesi doğru inanca götürecek olan göksel üstatlığa (ti-an-shi) yükseldi. Zhang Daoling vahiylerinde, insani hatalar
ile hastalık veya şanssızlık arasında doğrudan bağ kurma fikirlerinin yanı sıra, tanrılarla insanlar arasındaki etkileşim yordamlarını geliştirdi ve bu görüşler Çin'de yaygınlık kazandı.
MS 2. yüzyıldan itibaren Laozi tanrısal bir varlık olarak kutsal görülmüş ve (Buda gibi) kendisine kurbanlar sunulmaya başlanmıştır. Bu noktada Laozi'nin bir felsefe öğretmeninden ziyade bir tarikat kurucusu gibi görülmesi, Çin'de Budizm'in yayılmaya başlamasıyla ilişkilidir. Buda'ya benzer şekilde, aşkın bir
kutsal varlık olarak algılanan Laozi de bir dini topluluk için odak noktası olmuştur. Kuşkusuz bu nedenle dinsel Taoizm
için Laozi din kurucu sayılır ve bu görüş, var olan kült içinde de kendini göstermektedir. Laozi, tapınaklarda ana altar üzerinde "üç temiz"den biri olarak tasvir edilir. Hatta bazı Taoistler, üç tanrının hepsini Laozi'nin görünen üç biçimi
olarak yorumlamaktadır.
1 Gel berü ey derde dermân isteyen
Câna bakmaz vasl-ı cânân isteyen
2 Mâsivâ esnâmını eyler şikest
Kat' eder zünnârı îmân isteyen
3 Kulluk eder sıdk ile Mevlâ'sına
Cân ü dil tahtında sultân isteyen
4 Fânî varlıkdan geçip bulur hayât
Katreyi kor bahr-i ummân isteyen
5 Milk-i bâkî isteyen kor fâniyi
Küllüğe bakmaz gülistân isteyen
6 Bâl açar tavûs-ı kudsîler gibi
Lâ-mekân mülkünde cevlân isteyen
7 Hizmete bel bağlayıp eyler niyâz(*)
Bâb-ı Hak'dan lutf u ihsân isteyen
8 Mâsivâ nâsûtuna kılmaz nazar(*)
Âlem-i lâhûtu seyrân isteyen
9 Verseler almaz Süleymân mülkünü
Ey Hüdâyî vech-i Rahmân isteyen
Bilmediğini bilmek en büyük bilgidir. Bilmediğini bilmemek bir kusurdur. Ermiş kişinin kusuru yoktur. Çünkü kusuru, kusur olarak teşhis edebilir. İşte bu yüzden kusurdan uzaktır.
Hristiyanlık inancı İsa'nın Kurtarıcı Rab ve Tanrı'nın Oğlu olduğu kabullerinden sonra putperest halklar arasında hızla yaygınlaştı. Bunlar ve detaydaki pek çok inanışlar Mitraizm ile büyük oranda örtüşüyordu. Keza 25 Aralık tarihi Işık Tanrısı Mitra'nın doğum yıl dönümüydü. Üçüncü asrin Hristiyanları-ellerindeki İncillere rağmen-