...(Ey kullarım) Siz bana dua ediniz (benden isteyiniz) ki, ben de size icabet edeyim (dileğinizi vereyim). Bana ibadetten kibirlenen gafiller zelil ve hakir olarak cehenneme girecekler...” (Mü’min Suresi, ayet 60)
Yani Tanrı ister ki, kişi, ibadet yoluyla her şeyi ondan istesin ve o da her istenen şeyi sağlamakla kişiyi kendisine minnettar kılsın. “Yüce” bir Tanrı’nın insanları minnet altında tutmak isteyeceğini kabul etmek güçtür. Güç olduğu içindir ki, bu tür ayetlerin, insan yapısı şeyler olduğu sonucuna yönelmekte sakınca bulunmaması gerekir.
Köleliğin karanlık tarihine ışık tutması açısından ilgimi çeken bir kitaptı. Tarih boyunca kölelik insanlık adına belki de bir kara leke olarak hafızalarımızdaki yerini alacaktır. Köleliğin net olarak yasaklandığı tarihler olarak Arabistan'da 1962 tarihlerini baz aldığımız vakit, bu kara lekeyi çok da ardımızda bırakmış sayılmayız.
Tarihteki
Zaman, yaratılmış bir varlık olarak kabul edilse bile fiziksel dünyada görün- meyen âleme ait olan varlıklar için farklı bir şekilde söz konusu olabilecektir. En son tahlilde zaman, izafî ve sübjektif olmakla, fiziksel dünya ile sınırlı kabul edilemez. Birinci bölümde bahsedildiği üzere şuur'un anladığı ve yaşadığı birçok farklı zaman türü
Allah Nisa Suresi 60. Ayet’te, geçmişteki ehli kitabın kendi kitaplarına uymadıklarını, herhangi bir konuda Allah’ın hükmüne davet edildiklerinde tağuta; yani Allah’tan başka hiçbir hükme
uymamaları gerektiğini vahyettiği halde onların Allah’ın hükmüne uymadıklarını beyan eder.
Bununla beraber Allah bu ayeti sadece Yahudi’ye, Hristiyan’a
İbrahim b. Ethem'e:
"Biz dua ettiğimiz hâlde neden dualarımız kabul edilmiyor? Oysa Allah (cc): 'Bana dua edin size icabet edeyim. Mümin suresi, 40:60
buyurmuştur." diye sorulduğunda İbrahim b. Ethem:
"Çünkü kalpleriniz ölüdür." diye cevap verdi. Ona:
"Peki, kalbi öldüren hususlar nelerdir?" diye
Rabbim buyurdu ki: “Bana dua edin, size cevap vereyim. Bana ibadet etmeyi kibirlerine yediremeyenler,hor ve aşağılanmış olarak Cehenneme gireceklerdir.”
60-61.Ayet
Ve kalpleri, Rablerine döneceklerinden titreyerek, vereceklerini (esirgemeden) verenler/yapmaları gerekeni yapanlar var ya, işte onlar, hayırlı işlerde koşuşurlar ve bu uğurda yarış ederler.
Dipnot
Yüce Allah’ın huzuruna mahcup olarak varmaktan kalpleri ürperenler ve O’nun azabından korkanlar, O’na kulluk ederler, O’nun yolunda infak
"İnsanın içinde bulunduğu şartlar hakkında şikayet etmeye hakkı yoktur;... Allah'tan herhangi bir ekstra talepte bulunmaya hakkı yoktur."
Adama demezler mi Mumin süresi 60. Ayette isteyin ben vereyim neden diyor Yusuf Suresinde Hz. Yusuf'un ettiği duaya değiniyor. Madem talep etmiyoruz dua niye? Nankörlük ayrı istemek apayrı. Yazar, birazcık, pahalılıktan şikayet eden çocuğa dişin var ya şükret diyen dedeye benziyor bence.
Zira kendi hakikatini gerçekleştiremeden ilahi hakikate ulaşamayacağını biliyordu. Bu ise, Allah’ın ahlakıyla ahlaklanmak suretiyle O’na benzemek ve bunun sonucunda O’nu tanımak şeklinde zuhur edecektir.
s.11
Yüce Allah tuttuğunuz yolu güzelleştirsin ve hakkı kabul etmenizi kolaylaştırsın.
s.20
Ben düşünce ve ifade açısından olmasa bile hâl
_Dinde zorlama yoktur. (Bakara 256) _Ama, kim İslamdan çıkıp başka bir dîn'e yönelirse sapkındır ve af yoktur. (İmran 90) _Çünkü, tek gerçek din islamdır. (İmran19) _İslam dışı tüm inançlar batıl ve sapkınlıktır.(Hadis) _İslam hakim gelene kadar kafirlerle savaşın.(Enfal39) _Kâfirler istemeseler de Allah nurunu tamamlayacaktır. (Saff 8)