Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ezberleyene kadar okuyun
1925 ihtilali patladı. Şeyh Said merhumun askerleri Harput'u işgal, Diyarbekir'i muhasara ettiler [kuşattılar]. Genç cumhuriyetiniz tehlikeli, saralı ölüm dakikaları geçirdi. Yine namaz kılmak icab etti. İtiraf edelim ki üşenmediniz. Taksir etmediniz [vazgeçmediniz). Şeyh Cennet mekânı, İngiliz parası ve Ermeni akidesiyle hareket eden
Sayfa 42 - Avesta yayınevi
Reklam
sürç-i lisan
allah’ım, ey kafa dengi allah’ım espri anlayışına sığınaraktan yazıyorum ölüp yanına geldiğimde, bu şiir başıma iş açmasın n’olur rahman’sın, rezzak’sın, muğni’sin, canımın içisin zerre yalanım varsa mürted olayım gerekirse berbat olayım vaktin malikisin, ezelin öncesi, ebedin sonrası ey sistematiğine tav olduğum, sen ki rızkınla ne bolsun bu sene
1925 ihtilali patladı. Şeyh Said merhumun askerleri Harput'u işgal, Diyarbekir'i muhasara ettiler [kuşattılar]. Genç cumhuriyetiniz tehlikeli, saralı ölüm dakikaları geçirdi. Yine namaz kılmak İcab etti. İtiraf edelim ki üşenmediniz. Taksir etmediniz [vazgeçmediniz]. Şeyh Cennet mekanı, İngiliz parası ve Ermeni akidesiyle hareket eden Müslüman düşmanı, bir mürted [sapkın] halinde gösterdiniz ve biçare Kürtleri iğfal ettiniz [aldattınız] . Kürtleri, Kürtlere kırdırtmak suretiyle ve mühim fedakarlıklar pahasına hadisenin önüne geçtiniz. Salonlarından doğrudan doğruya darağaçlarına gidilen İstiklal Mahkemelerini Kürt mefkure-i milliyesine [Kürt milli ideallerine], Kürt istiklalcilerine açtınız. Bilmem bil iltizam mı [bile bile mi], yoksa bir tesadüf eseri midir? Diyarbekir İstiklal Mahkemesi heyetini bir sinema salonunda içtima ettirdiniz [topladınız] ve "Kürt Meselesi" nin bu kanlı filmini sureti mahsusada [özel olarak] gönderilmiş aktörlerinize çevirttiniz. Hadisede hiç müdhali [yeri ve rolü] olmac yan birçok kimseleri yalnız Kürt oldukları için kanlı filminize kurban ettiniz. Mazlumiyeti cezalandırdınız. Mamafı şunu da itiraf eylemeliyim ki milletlerine hıyanetle size hizmet eden "Kardeşim, .. Ağa"ların birçoğunu da sinema salonundan darağaçlarına göndermek suretiyle bizler hesabına icrayı adalet ettiniz. Bu hareketinizi Kürtlüğe hizmet şeklinde kayd eylemekliğime müsade buyurunuz.
Meselemiz Filistin meselesi değildir.Bizim davamız Kudüs 'tür.Filistin Kudüs davası içinde yer alan ve henüz yeni sayılabilecek bir mesele iken,Kudüs davamız ezeli bir davadır.Adem aleyhisselam ile başlamış ve ebediyete kadar da her mümin kulun önünde bir sınav kağıdı olmaya devam edecektir.Bu yüzden biz birileri istiyor veya siyasi otorite destekliyor diye Kudüs 'ü savunmayız.Biz Müslüman olduğumuz için Kudüs 'ü savunuruz,Kur'an okuduğumuz, namaz kıldığımız için Kudüs'e sahip çıkarız.Zira Kudüs'ümüz Kabe'miz gibidir. Bu yüzden bizim için Kudüs dindir ve din adına yapılan her şey bir Kudüs mücadelesidir.
Namaz, her yaratılmışı Yaradan'ına bağlayan o hamd ve tesbihe insanın bilinçli olarak katılmasıdır. Bütün varlığın sende özetlenmiş olduğunu bulmak için kendine dön!(Garaudy'nin bu ifadesi Şeyh Galib'in Hoşça bak zâtına kim zübde-i alemsin sen, deyişinin neredeyse tercümesi gibi, çev) Namaz imanlı insanı o evrensel ibadetle
Reklam
“Farz namazın meselesi, terazi meselesine benzer. Kim onu doğru tutarsa aynı muamele ile karşılaşır.”
Sayfa 76
Temiz, düzenli olmak ve israf meselesi
"Ey Âdem oğulları! Namaz kıldığınız, ibâdet ettiğiniz her yerde temiz ve güzel elbiselerinizi giyin. Yiyin, için fakat israf etmeyin. Çünkü Allah israf edenleri sevmez."
Sayfa 155 - Kur'an Dünyası Yayınları - A'râf Suresi - 31. Ayet - Bir hadis: 'Kibirsiz ve isrâfsız olarak yiyin, için, giyinin ve sadaka verin. Zira Allah, kulunun üstünde nimetini görmek ister.' (Buhârî, Libâs 1)Kitabı okuyor
Müslüman babadan ve müslüman anadan ge- len, dünya kütüklerine müslüman diye kayıtlı, birbirini müslüman adıyla çağıran, ama İslâm ha- riç, kaç yol ve yön varsa o yöne doğrulan ve yola dalan, kurt görmüş koyun sürüsü gibi bir doğuya bir batıya koşuşan müslüman kütleyi, İslâm, yeni bir dirilişe çağırıyor. Bir paradoks dilini kullana- rak diyelim,
198 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.