Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Günlük hayatta bazen bana soruluyordu: "Şialarda/Alevilerde Teravih namazı var mı?" diye. Bende bilmediğimden cevap vermiyordum. Aşağı da bir hocanın anlatımı paylaştım. Şialarda Teravih namazı yokmuş ama ona benzer bir namaz varmış. Birde Teravih namazı peygamberimiz zamanında varmış ama normal evde kılınan namazmış. İkinci halife döneminde camide kılınmaya başlamış. Azerbaycan'dakiler diyor mu bilmem ama Türkiye'de bazı Şialar bazen "Aleviyiz" de diyorlar Alevilerde bazen "Şiayız" diyorlar. Zaten değişen bir şey olmuyor. Alevi Hz. Ali (a.s) dostudur, Şia'da taraftar anlamındadır. Ben mesela günlük hayatta millet "Caferilik" mezhebini anlamaz diye "Aleviyim" diyorum. Zaten hiç bir değişiklik yok ama cemevine giden Alevilerde bu Şialarda ki Teravih namazı benzeri namaz meselesi nasıldır bilmem. Video burada: instagram.com/reel/C4_J0s3M7j...
Son zamanlarda en çok muhatap olduğumuz sorulardan biri de evlilikte denklik meselesi. Özellikle kadınların top yekûn tahsil ve meslek sahibi olmaları bu anlamda farklı bir durum ortaya çıkardı. Şöyle ki; öğretmen, avukat vs. olup da evliliği erteleyen birçok kardeşimiz, hali hazırda kendilerine gelen taliplerinin dini ve ahlaki durumunu olumlu
Reklam
Namaz, her yaratılmışı Yaradan'ına bağlayan o hamd ve tesbihe insanın bilinçli olarak katılmasıdır. Bütün varlığın sende özetlenmiş olduğunu bulmak için kendine dön!(Garaudy'nin bu ifadesi Şeyh Galib'in Hoşça bak zâtına kim zübde-i alemsin sen, deyişinin neredeyse tercümesi gibi, çev) Namaz imanlı insanı o evrensel ibadetle
Kadınların Camiye Gitmesi Meselesi
"Kadınların en hayırlı mescitleri evlerinin köşesidir." (Ahmed b. Hanbel, VI, 297) Dinin emirlerinin yeni tebliğ ediliyor olması sebebiyle Efendimiz (sav) ilk zamanlar kadınların süslenmeksizin ve koku sürmeksizin cemaate gelmesine müsaade etmiştir. / Din bilgileri yayılınca, artık Efendimiz (sav) hanımların cemaate gelmesini
“Farz namazın meselesi, terazi meselesine benzer. Kim onu doğru tutarsa aynı muamele ile karşılaşır.”
Sayfa 76
Modern hayatın zihniyeti, geleneği dışlıyor. Cemaati küçümsüyor, horluyor, baskıcı buluyor; kişinin özgürlüğünü kısıtladığını iddia ediyor. Mustafa Kutlu Bu söz çok doğru. En başta kendimizi ve çocuklarımızı da baz alarak bir analiz yaptığımızda tekilliğe doğru evrildiğimizi göreceğiz. Ne yaparsak yapalım hep tek yapmak istiyoruz. Namazı bile tek kılmak ve bir an önce kılıp, borç diye adlandırdığımız namazdan kurtulmak istiyoruz. Bu da maalesef toplu hareket etme kabiliyetimizi zayıflatıyor. Düşünsenize sadece bu da değil. Cemaat ile namaz kılarken safta bile tek durulmamasını ister dinimiz. Ve eğer en arka safta tek kişi kaldı ise bir ön saftan bir kişi hemen arkadakinin yanına geçmesi gerekiyor. Ve ayrıca safların da sık olmasını, omuzların birbirine değmesini ister İmam namaza durmadan. Zira araya şeytan girmesin. Hepsini bir bütün olarak düşündüğümüzde namazdaki bu eğitimin bizi götüreceği noktayı tahmin etmemek mümkün değil. Şu anda Gazze meselesi vb. meselelerde neden birlik olamıyoruzun temel sebeplerinden biri de cemaat ile namaz eğitiminden geçememiş olmamız olsa gerek. Sanırım bir şeylerin düzelmesini istiyorsak cemaat ile namazı merkeze alan bir hayat tarzına yönelmemiz gerekiyor ki zaten en başından beri olması gereken de bu değil miydi?
Reklam
Temiz, düzenli olmak ve israf meselesi
"Ey Âdem oğulları! Namaz kıldığınız, ibâdet ettiğiniz her yerde temiz ve güzel elbiselerinizi giyin. Yiyin, için fakat israf etmeyin. Çünkü Allah israf edenleri sevmez."
Sayfa 155 - Kur'an Dünyası Yayınları - A'râf Suresi - 31. Ayet - Bir hadis: 'Kibirsiz ve isrâfsız olarak yiyin, için, giyinin ve sadaka verin. Zira Allah, kulunun üstünde nimetini görmek ister.' (Buhârî, Libâs 1)Kitabı okuyor
Namaz nasip meselesi azizim. Eğer nasip olmazsa, sahur için kalkarsın fakat yine de kılamazsın..
467 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.