Serenad İnceleme olarak yazmak istemedim. Buraya sadece ufak bir kendime de sizlere de not düşmek istedim. Ben Zülfü Livaneli 4 kitabını okudum. Akıcılığını hep sevdim. Hatta "Canın çok kitap okumak istemiyor mu, al Livaneli okursun" derdim. Dünya görüşümüz farklı olmasına rağmen kalemine saygım vardı, önerirdim. Lakin bu kitabından sonra önermem, almam kitaplarını. Ben Türk'e katil damgası vuran bir adamı tercih etmem, edene de bu kafada olduğunu haber vermek isterim. Üstümüze yapışan Ermeni soykırımı iftirası varken bir de başka soykırımlara ortak gösterilmesi tam bir rezaletlikti. Kitabı nasıl zor bitirdim bilmiyorum. Kitapta beğendiğim yerleri söylemek istemedim bundan kaynaklı.
1000Kitap
Mayıs Ayı Tükettiklerimmm
Mirabaaaa mayıs ayında izlediğim dizi ve kitapları yazıcam ve puanlicamm (hiiçç film izlememişim) Kitaplardan başlayalım (ayın son 10 günü hiçbirşey okuyamadımm gerçekten benim için düşük bir sayı) Hizmetçi İzliyor Bence ilk kitap net en iyisiydi. Kitapları gittikçe daha az sevmeye başladım. (bu serinin üçüncü kitabı btw) yine de kötü değildi okunurr Puanımm 7/10 Lordlar ve Varisler Çok fazla fantastik okuyan değilim bir arkadaş önerisiyle başladım ilk kitsp gerçekten güzeldi evren vs ben baya sevdimm Puanım 9/10 Korsan Kralın Kızı Konusu çok fazla bana hitap etmiyordu erkek karakteri çok fazla sevememiştim daha doşrusu karakterlere bağlanamamıştım. Herkese önermem ama işleyiş vs güzel olan kısımlar da fazlaydıı Puanım 7/10 Bir Çöküşün Öyküsü Başları sıkıcıydı ama sonu gerçekten etkileyiciydi. Sanırım beni en fazla etkileyen klasik kitaplardan biriydi. Hani böyle kitap bittikten sonra duvara bakıp ne okudum fln dersiniz ya benim için o tarz bir kitaptı Puanım 10/10 Sakın Yalan Söyleme Aşırrııı iyiydii. Kitap 380 sayfa fln dı buna rağmen merakten 3 saatte okudum. Kesinlikle tek oturuşta bitirilmelik bir kitaptı. Puanım 10/10 Bir Kuzey Macerası İlk 10 15 sayfa geçekten birşey anlamamışttım ama sonunu beğendim.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
5-4-3-2-1 akımı
helloo💗 iyi günler efendim, tiktokta görmüştüm buralarda da yapıldı ama ilk kim yaptı bilmiyorum😭 Okuma listemde olan 5 kitap O kadar kabarık bir liste ki seçmek hiç zor olmadı... Noktalı Virgül Gümüş Yürek 3 Ben, Kirke Ölüler Mahkemesi Radley Ailesi Favori 4 kitabım Son Olimposlu Themiskyra'nın Kraliçeleri Akhilleus’un Şarkısı Hasatta Gündoğumu Önermekten asla vazgeçmeyeceğim 3 kitap Her kitabı da herkese önermem aslında, daha spesifik baktığımızda çok kitap öneren biri değilim kim ne istiyorsa okusun🤷‍♀️ Yüzüklerin Efendisi (Tek Cilt) Akhilleus’un Şarkısı Themiskyra'nın Kraliçeleri Son zamanlarda okuyup tam puan verdiğim 2 kitap Ejderha ve Yıldız Krallar ve Soytarıları Şuan okuduğum kitap Aslında daha dün Çalıkuşu okuyordum, bitirdim. Muhtemelen Deliler ve Cellatlar'a devam ederim araya tonla kitap girdi mlsf😔
Mayıs Recap & Ağustos TBR - 2026
• Bu ay okuduğum kitaplar ve hakkında kısaca düşüncelerim; ~ Prosper Redding’in Tüyler Ürpertici Hikayesi özellikle dünyasını çok sevdim ikinci kitabı çevrilse keşke ~ Geceye Meydan Oku romantasy olarak mü-kem-mel! ~ Taç Oyunu ehh, beklentiye göre değişir ~ Dünyanın Merkezine Yolculuk - Kısaltılmış Metin aşırı terimliydi, bayağı uzun sürede okudum ~ Sarı Yüz yani, idare eder ama önermem ~ Ölmek İstiyorum ama Tteokbokki de Yemek İstiyorum hayatıma katkısı sıfırdı, yolda boş vakit geçirmemi engelledi sadece ~ Çalıkuşu kamran'ı asla sevemesem de aşırı akıcı ilerledi, feride'nin kararları olmasa tam puan ~ Beni Seç okumak için okunursa müthiş, kafa yorarsanız altından kalkamazsınız ~ Tayfların ve Yıkımın Şarkısı başları beni aşırı hayal kırıklığına uğrattı ama sonuna değdi, en yakın zamanda ikincisini de okuyacağım ~ Bir Ruh Macerası okul okuttuğu için okudum ama röportaj okumayı sevdiğimi fark ettirdi • Şuan okuduğum kitaplar; ~ ✖️Yaşamak yine okul okuttuğu için okuyorum, hiçbir şey anlamıyorum kxhsjsn ~ ✔️Elit America'ya sinir ola ola ve aşk üçgenini sorgulayarak okuyorum Benim için güzel ve verimli geçti. Burada çoğu kitabın incelemesini de yazdım ✨
Napim Tabiatım Böyle
anlaşıldığı üzere bu asıl hesabım değil, yalnızca türkü sözleri ya da zihnimin oyunlarını yazdığım bir yer burası,- bana türkü sözü yazmak istiyorsan twittera git demeyin oraya da yazıyorum- sabit ileti olacağı için hemen sıralıyorum dilek ve isteklerimi;; herhangi bir kitap karakteri olmak istemem sormayın, şarkı veya kitap da önermem -öneri de istemem-, dizi film kültürüm yok o yüzden dizi film listesi de atmayın, 'abla ne kastın ne bu ego' falan diyebilirsiniz ama ego değil mecbur kalmadıkça kimseyi rahatsız etmiyorum, insanlardan de aynı şeyi bekliyorum, bu kadar, he gelir şimdi üstün zekalı birkaç kişi neden dm açık o zaman kapat gitsin diye? dm yalnızca acil durumlar için açık, acil ne durum olabilir ki demeyin belki birinin hayatını kurtaracak bir bilgi mevcuttur bende, bilemem, ihtimallere boyun eğiyorum evet, ve son olarak hoşgörülü biri değilim, her fikre saygı duymam, -bunu da bazen belirtmekten gocunmam, alınmaca gücenmece yok,- neyse söyleyeceklerim bu kadar, esenlikler dilerim ayzıt
Duygu ve Düşünce
“Her insan münasip olduğuna meyleder.”
✔-Kişi nasıl ise gireceği gönül de öyledir. Her şey cinsine çeker. İnsan da, iyi ya da kötü huylu olmada kendi benzerini bulur. Bu hal, Allah'ın hiç şaşmayan yasasıdır. Hoşlandığım kız eğer benim ruh eşimse biz her durumda bir araya geleceğiz. Gelemezsek, olasılıklar bizim bir araya gelmememizi gerektiriyor demektir. Bak! Bazen hoşlandığımız kişi bizden hoşlanmaz. Canımız yanar ama yapabileceğimiz bir şey yoktur. Kimseyi seni sevmesi için zorlayamazsın. Ama bir gün seni olduğun gibi sevecek biriyle karşılaşacaksın. Dünyada 8 milyar insan var; aralarından biri senin için Ay'a tırmanacaktır, eminim. İnsanların sizden hoşlanmadıklarına üzülmek yerine onları neden bu kadar umursadığınızı sorun kendinize. Aç kaldığınızda rızkınızı, hastalandığınızda şifanızı veren kim? Bunu sorgulayın ve aciz varlıkları gözünüzde büyütmeden yolunuza devam edin. Siz olacakları çabuklaştırmak veya geciktirmek gücüne sahip değilsiniz. Her şey ne zaman nasıl olması gerekiyorsa öyle olur; hiçbir zaman erken veya geç değil. Ve olan bir şey sizin gelişmeniz içindir. Ne kadar eksiğiniz varsa o kadar imtihandan geçirilirsiniz. Almanız gerekeni alırsanız bir üst seviyeye geçersiniz; alamazsanız aynı şeyleri tekrar tekrar yaşar durursunuz. Hayatınızın monotonlaşmasını istemiyorsanız farkındalığınızı geliştirmelisiniz. Zaten ömür dediğin; rızık, evlilik ve ölümden ibarettir. Hayat bu üçünün etrafında döner durur. -Allah rızkına kefil olmuştur. -Evleneceğin kişi ezelde kesin olarak belirlenmiştir. -Öleceğin saat asla değişmez. Bunların hiçbiri bizim elimizde değilken, bizdeki bu telaş, bu kaygı neden? Her şeyi yoktan var eden Allah'ı hayatımızdan çıkarıp kendimizi yaratıcı gibi görmeyi ne zaman bırakacağız? Sizin çok çalışmanızla rızkınız artmaz, az çalışmanızla da eksilmez. Çok seviyor olsanız da
Kadın Erkek İlişkileri